| Far East Kingdoms 극동 왕국 Central Asia 중앙 아시아
| | | | Indo-Iranians / Indo-Aryans 인도-이란 인 / 인도-아리아 인
Indo-Iranians and Indo-Aryans were the eastern descendants of Indo-Europeans . 인도-이란과 인도-아리안은 인도-유럽 의 동부 자손이었다. The terms 'Indo-Iranian' and 'Indo-Aryan' refer essentially to the same people, although with a division which was related to language dialect and geographical placement. 'Indo-Iranian'과 'Indo-Aryan'이라는 용어는 언어 방언과 지리적 위치와 관련된 구분이 있지만 본질적으로 동일한 사람들을 가리 킵니다. The older term of 'Aryan' which was originally used to describe these peoples has rather distasteful connotations due to its use by the Nazis. 원래이 사람들을 묘사하는 데 사용되었던 '아리아'라는 오래된 용어는 나치가 사용했기 때문에 다소 불쾌한 의미를 가지고 있습니다. The groups which formed these two divisions appear to have originated to the north and east of the Caspian steppe. 이 두 부서를 형성 한 그룹은 카스피 대초원의 북쪽과 동쪽에서 시작된 것으로 보입니다. This was prior to the Yamnaya horizon event which saw the widespread outwards migration of Indo-Europeans (IEs). 이것은 얌 나야 (Yamnaya) 지평선 사건 이전에 인도 유럽 (IE)의 광범위한 외부 이주를 보았습니다. While the steppe dwellers generally headed west, the ancestors of the Indo-Iranians and Indo-Aryans moved east, displacing some earlier tribal populations of foragers with their horse-riding, cattle-herding sophistication. 대초원 거주자들은 일반적으로 서쪽으로 향했지만 인도-이란과 인도-아리아 인의 조상들은 동쪽으로 이주하여 일부 초조 부족의 목마들을 말을 타고 소를 끌어들이는 세련미로 대체했습니다. From there they spread out between southern Siberia and Central Asia , setting up two related cultures to the north of the Aral Sea and the Syr Daria (River Jaxartes/Tanais) which were eastward expressions of the Yamnaya. 그곳에서 그들은 시베리아 남부와 중앙 아시아 사이에 퍼져 아랄해 북쪽과 얌 나야의 동쪽 표현 인 시르 다리아 (River Jaxartes / Tanais)에 두 개의 관련 문화를 구축했습니다. The original spur for this sudden expansion lay in the Middle East, somewhere between south-eastern Anatolia (today's Turkey ) and northern Mesopotamia (modern Iraq ), where cattle herding was invented when wild aurochs were tamed. 이 갑작스런 확장에 대한 최초의 박차는 중동, 아나톨리아 남동부 (오늘날 터키 )와 메소포타미아 북부 (현대 이라크 ) 사이에 있었는데, 야생 가축이 길들일 때 가축 방목이 발명되었다. This new economy quickly proved its worth and soon spread in all directions in which cattle could graze, along with the people who invented it. 이 새로운 경제는 그 가치를 빠르게 입증하고 소를 방목 할 수있는 모든 방향으로, 그리고 그것을 발명 한 사람들과 함께 곧 퍼졌습니다. Some of them crossed the Caucasian Mountains (the western end on the Black Sea coast would be a favourite location for such a tricky crossing), and spread out amongst the steppe-dwelling proto-Indo-Europeans to the north of the mountains. 그들 중 일부는 코카서스 산맥을 가로 지르고 (흑해 연안의 서쪽 끝은 까다로운 교차로에서 가장 좋아하는 곳입니다) 대초원 북쪽에있는 대초원 인도인 유럽인들 사이에 퍼져 있습니다. This cattle herding technology was eventually augmented there by the use of the horse, vital for herding on the vast, open plains of the Pontic-Caspian steppe. 이 가축 방목 기술은 결국 말을 사용하여 강화되었으며, Pontic-Caspian 대초원의 광대하고 개방 된 평원을 방목하는 데 필수적입니다. The newcomers adopted the local language, and this appears to have formed the basis for centum -speaking Indo-Europeans (involving western Indo-European language groups). 새로운 이민자들은 현지 언어를 채택했으며, 이는 센토 어를 사용하는 인도 유럽인 (서부 인도 유럽 언어 그룹을 포함)의 기초를 형성 한 것으로 보입니다. In the forests to the north of this steppeland, relatively untouched groups of forager IEs slowly adapted to the new technology without being subsumed by the newcomers, probably via contact with their steppe-dwelling cousins; 이 대초원의 북쪽에있는 숲에서, 비교적 손대지 않은 목자 IE 그룹은 아마도 이민자들과 함께하지 않고 아마도 자신의 대초원 거주 사촌과의 접촉을 통해 새로운 기술에 천천히 적응했습니다. these were the satem variety of IE speakers (the later eastern language groups). 이들은 다양한 종류의 IE 스피커들 (동부 언어 그룹)이었다. They were the ancestors of Indo-Iranians, Indo-Aryans, Slavs, and Balts ( Lithuanians , most Latvians , and Old Prussians ), and they also provided part of the ancestry of Germanics (which explains why Germanics were notably different from their Celtic neighbours - see below). 그들은 인도-이란 인, 인도-아리아 인, 슬라브족 및 발츠 ( 리투아니아 인 , 대부분의 라트비아 인 , 올드 프러시아 인 )의 조상이었으며 게르만 틱스 의 조상 중 일부를 제공했습니다 (이로 인해 게르만족은 왜 켈트족 이웃과 다른가를 설명합니다) -아래 참조). Once the horse was introduced, the great steppe nomad expansion soon occurred - known as the Yamnaya horizon - with IEs entering Central Europe, Anatolia, the Middle East, and Central Asia. 말이 소개 되 자마자 큰 대초원 유목민 확장이 곧 Yamnaya 수평선으로 알려졌으며 IE가 중앙 유럽, 아나톨리아, 중동 및 중앙 아시아로 유입되었습니다. Eventually, India , the Iranian highlands, and eastern Asia would follow. 결국 인도 , 이란 고원 및 동아시아가 뒤를이었습니다. In Central Asia, two cultures which emerged were the Andronovo (actually an horizon) and Sintashta. 중앙 아시아에서는 안드로 노보 (실제로는 수평선)와 신 타쉬 타 (Sintashta) 문화가 등장했습니다. These succeeded the Yamnaya horizon, seemingly as the aforementioned eastwards expressions of Yamnaya migration. 이것들은 위에서 언급 한 얌 나야 이주의 동방 표현처럼 얌 나야의 수평선에 성공했다. It is these cultures that are most often cited as a possible birthplace of the proto-Indo-Iranian language. 원문-이란-언어의 가능한 출생지로 가장 많이 인용되는 것은 바로이 문화들입니다. The earlier Abashevo and Poltavka cultures are also linked to this event - seemingly supplying the pastoral nomads who formed the later cultures. 초기 아바 세보와 폴 타브 카 문화도이 사건과 관련이있다.이 문화는 후기 문화를 형성 한 목가적 인 유목민들에게 공급되는 것처럼 보인다. Farther south, the indigenous Bactria-Margiana Archaeological Complex (BMAC) soon emerged, centred in the later provinces of Bactria and Margiana . 더 남쪽으로, 박테리아-마지 아나 고고학 단지 (BMAC)가 후반에 바트 리아 와 마르기 아나 지방을 중심으로 출현했다. This provided a vital trading link between the proto-Indo-Iranians and the high cultures of Mesopotamia and Iran , and served to encourage the Andronovo and Sintashta people to develop their industries. 이것은 인도인-이란 인들과 메소포타미아와 이란 의 높은 문화 사이에 중요한 거래 링크를 제공했으며, 안드로 노보와 신 타쉬 타 사람들이 그들의 산업을 개발하도록 장려했습니다. It also seemed to encourage then to migrate southwards where they soon overran the BMAC during its later, weaker years. 또한 그들은 나중에 더 약한시기에 BMAC를 곧 추월하는 남쪽으로 이주하는 것을 장려하는 것처럼 보였다. There they developed and then expanded into north-western South Asia, with further migrations into India (from about 1700 BC) and Iran (from about 1200-800 BC). 그곳에서 그들은 남아시아 북서쪽으로 발전하여 확장되었고, 기원전 1700 년경부터 인도와 기원전 1200-800 년경에이란으로 이주했다. The Indo-European word 'arya' meant the 'civilised' or 'respectable' according to general scholarly opinion. 인도-유럽어 단어 'arya'는 일반적인 학문적 견해에 따르면 '문명화 된'또는 '존중하는'을 의미했습니다. This word, added to a plural suffix, possibly -na, produced Aryana, which is how these people referred to themselves. 이 단어는 복수 접미사, 아마도 -na에 추가되어 Aryana를 만들었습니다. The East Indo-Europeans who supplied the tribes which formed the later Indo-Iranians and Indo-Aryans were documented as calling themselves Aryans when they entered India. 후기 인도-이란 인과 인도-아리아 인을 형성 한 부족을 공급 한 동인도-유럽인들은 인도에 입국했을 때 자신을 아리아 인이라고 부릅니다. This rather elitist naming is explained as a reaction to the apparently barbarous people they encountered, although an earlier reason may supply the true meaning because the name clearly predated the migration into India (its survival in Central Asia and Iran shows this). 이 엘리트 주의적 이름은 그들이 겪은 명백한 야만적 인 사람들에 대한 반응으로 설명되지만, 이전의 이유는 그 이름이 인도로의 이주를 분명히했기 때문에 진정한 의미를 제공 할 수 있습니다 (중앙 아시아와이란에서의 생존은 이것을 보여줍니다). The 'barbarous people' were more likely those of the forager cultures encountered when the IEs first migrated to the east of the Caspian Sea, although at this stage the word may still have borne an earlier meaning - it could be seen as being the verb 'to be', used as a noun instead of a verb. '야만적 인 사람들'은 IE가 카스피 해의 동쪽으로 처음 이주했을 때 발생했던 이전 문화의 사람들 일 가능성이 높았습니다.이 단계에서 단어는 여전히 초기 의미를 지니고 있지만 동사로 볼 수 있습니다. 동사가 아닌 명사로 사용됩니다. In reality Indo-Iranians and Indo-Aryans formed a single cultural and language group. 실제로 인도-이란 인들과 인도-아리아 인들은 하나의 문화 및 언어 그룹을 구성했습니다. The two terms are merely convenient ways of describing groups of them following a gradual division in Central Asia and then entering Iran (the Indo-Iranians) and India (Indo-Aryans). 이 두 용어는 중앙 아시아의 점진적인 분열에 이어이란 (인도-이란 인)과 인도 (인도-아리아 인)에 들어간 그룹을 설명하는 편리한 방법 일뿐입니다. It does not specifically describe those who remained behind in the north of Central Asia ( Scythians and Sarmatians), although since the Indo-Aryans of India were, to an extent, isolated on the other side of the Hindu Kush and River Indus, it is easier to relate the Central Asian stay-at-homes as Indo-Iranians, and this is usually what happens with modern scholars. 인도의 인도 아리아 인들이 힌두 쿠시 강과 인더스 강의 반대편에 고립되어 있었지만 중앙 아시아 북쪽에 남아있는 사람들 ( Scythians and Sarmatians)을 구체적으로 설명하지는 않습니다. 중앙 아시아의 재택을 인도-이란 인들과 연관시키기가 더 쉬우 며, 이는 현대 학자들과 함께 일어나는 일입니다. In fact, the term 'Iranian' is only a later modified form of 'arya', as is 'Alan', with the Indo-Iranian Alani eventually settling in the northern Caucuses. 사실, '이란 인'이란 용어는 '알란'과 마찬가지로 나중에 수정 된 형태의 '아리아'일 뿐이며 인도-이란 인 알 라니는 결국 코커스 북부에 정착했다. The core of the early first millennium Indo-Iranian homeland in southern Central Asia and northern South Asia appears to have been the land of Tūr (and the later kingdom of Turan ). 중앙 중앙 아시아와 남아시아 북부의 초기 1 천년 인도이란 고향의 핵심은 투르 (그리고 투란 왕국)의 땅인 것으로 보인다. This was within an 'Asia' which may also be an Indo-Iranian name (see feature, right). 이것은 '아시아'안에 있었는데 인도-이란 이름 일 수도있다 (오른쪽 기능 참조). The land of Tūr appears to have focused mainly on the later provinces of Bactria and Margiana, along with the Kopet Dag region, the Atrek valley, and the eastern Alborz Mountains. 투르 (Tūr) 땅은 주로 코 페트 다그 (Kopet Dag) 지역, 애 트렉 계곡 (Atrek valley), 동부 알 보르 즈 산맥 (Alborz Mountains)과 함께 후반의 바트 리아와 마르기 아나 (Margiana) 지방에 초점을 둔 것으로 보인다. This would appear to place it on the northern border of another ancient region, that of Ariana (another form of that same word - Aryana). 이것은 다른 고대 지역의 북쪽 경계 인 Ariana 의 북쪽 경계 (Aryana)와 같은 것으로 보입니다. The focus in Ariana is less clear, but this region was the gateway into India so that focus was probably eastwards. Ariana의 초점은 명확하지 않지만이 지역은 인도로 향하는 관문이므로 초점은 아마도 동쪽입니다. Bactra (modern Balkh) in Bactria is often considered to have been the first city reached by Indo-Iranian tribes moving southwards from the steppeland. 박트리아의 박 트라 (현대 발크)는 인도-이란 부족이 대초원에서 남쪽으로 이동 한 최초의 도시로 여겨지는 경우가 많습니다. They may have reached it between 2000-1500 BC, and it later became a centre of Zoroastrianism. 기원전 2000 년에서 1500 년 사이에 도달했을 수 있으며 나중에 조로아스터 교의 중심지가되었습니다. When it came to methods of worship, the East Indo-European rituals and gods were more male-centred than their West Indo-European counterparts (but certainly not exclusively - Rig Veda contains plenty of female goddesses). 예배 방법에 관해서는 동인도 유럽의 의식과 신들이 서인도 유럽인 들보다 남성 중심적이었습니다 (그러나 확실히 독점적이지는 않습니다. Rig Veda 에는 많은 여성 여신이 들어 있습니다). Eastern Yamnaya people shared borders with northern and eastern foragers who did not make female figurines, so they themselves may have seen less inclination to do so. 동부 Yamnaya 사람들은 여성 인형을 만들지 않은 북부 및 동부 마초와 국경을 공유했기 때문에 그 자체로 성향이 적었을 수 있습니다. In East Indo-European branches the spirit of the domestic hearth was male (Agni). 동인도 유럽 지부에서 가정 난로의 정신은 남성이었다 (Agni). In Indo-Iranian, the furies of war were male Maruts. 인도-이란에서는 전쟁의 분노가 남성 마루 트였다. Eastern Yamnaya graves on the Volga contained a higher percentage (80%) of males than any other Yamnaya region. 볼가의 동부 얌 나야 무덤에는 다른 얌 나야 지역보다 남성의 비율이 더 높았습니다 (80 %). As for the Germanics and their notable differences from their Celtic neighbours, this is one peculiarity which has commonly been raised by linguists. 게르만족과 켈트족의 이웃과의 현저한 차이점에 관해서는, 이것은 언어 학자들에 의해 일반적으로 제기되는 하나의 특이성입니다. There are a number of parallels between East IE Indo-Iranians and West IE Germanics. East IE Indo-Iranians와 West IE Germanics 사이에는 많은 유사점이 있습니다. Frankly the presence of Germanic language-speaking peoples in Scandinavia makes no sense in terms of a smooth 'wave front' of Indo-European migration. 솔직히 스칸디나비아 에 게르만 언어를 사용하는 사람들이 있다는 사실은 인도-유럽 이주의 부드러운 '파동'측면에서 의미가 없습니다. They are an anomaly next to the Celts. 그들은 켈트족 옆에 변칙적입니다. They are more like the Aryana than they are the Celts. 그들은 Celts보다 Aryana와 더 비슷합니다. This includes exalting the asuras as the Os and Æsir, and the use of that plural suffix, '-na', seen as '-an' and '-on' among some Germanic tribes, but still used as '-na' by the Angles , giving the English their spelling of Mercia as Mercna. 여기에는 아수라를 Os와 Æsir로 높이는 것과 일부 게르만 부족들 사이에서 '-an'과 '-on'으로 보이는 복수형 접미사 '-na'의 사용이 포함되지만 여전히 '-na'로 사용됩니다. Angles , 영어 에 Mercia 의 Mercia 철자를 부여합니다. The explanation seems either to be that the Germanics were formed by a northern group of IEs, one which probably lay at the border between centum (West) and satem (East) speakers and was influenced by both before they migrated to Scandinavia, or that a group of East IEs were either part of the migration of a West IE segment or followed on behind them to add that vital satem influence to their later language. 설명은 게르만 식이 북반구의 IE 그룹에 의해 형성되었다는 것으로 보인다. 하나는 아마도 센텀 (서부)과 사템 (동부) 스피커 사이의 경계에 위치하고 있으며 스칸디나비아로 이주하기 전에 영향을 받았다. East IE 그룹은 West IE 세그먼트 마이그레이션의 일부이거나 이후 언어에 중요한 영향을 미쳤습니다. (Information by Peter Kessler and Edward Dawson, with additional information from the Encyclopaedia of Indo-European Culture , JP Mallory & DQ Adams (Eds, 1997), from The Persian Empire , JM Cook (1983), from The Horse, the Wheel, and Language: How Bronze-Age Riders from the Eurasian Steppes Shaped the Modern World , David W Anthony, from A Genetic Signal of Central European Celtic Ancestry , David K Faux, from the BBC Radio 3 programme with Bettany Hughes, Tracking the Aryans , 2011, from The Turks in World History , Carter Vaughn Findley (Oxford University Press 2005), from Ethnogenesis in the tribal zone: The Shaping of the Turks , Peter Benjamin Golden (2005), and from External Links : Massive migration from the steppe was a source for Indo-European languages in Europe , Nature.com, and Peering at the Tocharians through Language , and Indo-European Chronology - Countries and Peoples , and also Indo-European Etymological Dictionary , J Pokorny, and Zarathustra (Encyclopaedia Britann (Peter Kessler와 Edward Dawson의 정보 , 인도 유럽 문화 백과 사전 , JP Mallory & DQ Adams (Eds, 1997), The Persian Empire , JM Cook (1983), The Horse, the Wheel, and Language : 유라시아 대초원 출신의 청동기 시대 라이더가 현대 세계를 형성 한 방법 David W Anthony, Bettany Hughes와 BBC Radio 3 프로그램의 David European Eceltry의 유전자 신호 , David K Faux, 2011 년 Aryans 추적, Aryans 추적 세계 역사의 터크 스 , 카터 본 핀 들리 (Oxford University Press 2005), 부족 지대에있는 민족 발생 : 터크의 쉐이핑 , 피터 벤자민 골든 (2005), 외부 링크 : 대초원에서 대규모 이주는 유럽의 인도-유럽 언어 , Nature.com 및 언어를 통한 Tocharians의 피어링 , 인도-유럽의 연대기-국가 및 민족 , 인도-유럽의 어원 , J Pokorny 및 Zarathustra (Encyclopaedia Britann) ica).) ica).) | | | | c.3000 BC 기원전 3000 년 | A date of around 3000 BC is generally used as the probable point at which Indo-Europeans begin to separate into definite proto languages which are not intelligible to each other. 기원전 3000 년경은 일반적으로 인도 유럽인 들이 서로 이해할 수없는 명확한 프로토 언어로 분리되기 시작하는 가능한 지점으로 사용됩니다. A western group will evolve into or subsume Celtic , Italic , Venetic , Illyrian, Ligurian , Vindelician /Liburnian and Raetic branches. 서구 그룹은 Celtic , Italic , Venetic , Illyrian, Ligurian , Vindelician / Liburnian 및 Raetic 브랜치로 발전하거나 대체 할 것 입니다. An eastern branch - or perhaps a branch that stays in the steppe homeland for another millennium or so and which therefore becomes an eastern branch by default because the rest have headed off west - apparently calling themselves Arya or something similar form the ancestors of much of India 's modern population (except for the southernmost parts - see 2200 BC, below), plus Kurds, Persians , Mannaeans, Medians , Mitanni , and related peoples, possibly also including the Sakas . 동부 지사-또는 아마도 천년 정도 대초원 땅에 머무르고 나머지는 서쪽으로 향했기 때문에 기본적으로 동부 지부가되는 지점-분명히 Arya 또는 비슷한 형태의 인도 의 많은 조상이라고 불렀습니다. 쿠르드족, 페르시아인 , 만네 안족 , 메디안 족, 미타니 족 , 그리고 아마도 사카족을 포함하여 관련 민족들과 더불어 현대의 인구 (가장 최남단을 제외한 BC 2200 년 참조). | By around 3000 BC the Indo-Europeans had begun their mass migration away from the Pontic-Caspian steppe, with the bulk of them heading westwards towards the heartland of Europe (click or tap on map to view full sized) 기원전 3000 년경 인도 유럽인들은 폰틱-카스 피아 대초원에서 대량 이주를 시작했으며, 대부분은 유럽 중심으로 서쪽으로 향했다 (지도를 클릭하거나 전체 크기로 보려면) | |
| | | | c.2300 BC 기원전 2300 년 | The Andronovo horizon succeeds the Yamnaya horizon which itself had seen the massive outward migration of Indo-European tribes, mostly westwards. 안드로 노보 지평은 얌 나야 지평을 이어 가는데, 그 자체로 대부분 서쪽으로 인도-유럽 부족의 대규모 외향 이주를 보았습니다. The Andronovo appears to be an eastwards expression of Yamnaya migration. 안드로 노보는 얌 나야 이주의 동방 표현 인 것으로 보인다. While it is usual to link this culture to the Indo-Iranian migrations as a possible birthplace of proto-Indo-Iranian, that process may already have been triggered during the preceding Poltavka culture, this being an expression of the Yamnaya. 이 문화를 원 인도-이란의 발상지로 인도-이란 이주에 연결하는 것이 일반적이지만, 그 과정은 이미 폴 타브 카 문화에서 시작되었을 수 있으며, 이것은 얌 나야의 표현이다. Indo-Aryan dialects begin to emerge further to the south, with possible influence from a major indigenous culture there. 인도-아리아 (Indo-Aryan) 방언이 남쪽으로 더 많이 나오기 시작하며 그곳에서 주요 토착 문화의 영향을받을 수 있습니다. | c.2200 - 2000 BC 기원전 2200-2000 년 | An indigenous Bronze Age culture emerges in Central Asia between modern Turkmenistan and down towards the Oxus, the somewhat nebulous region known as Transoxiana . 중앙 아시아에서 현대의 투르크 메니스탄 과 트랜스 옥시 아나 (Texoxiana)로 알려진 다소 귀한 지역 인 옥 서스 (Oxus)로 향하는 토착 청동기 시대 문화가 등장합니다. It is known as the Bactria-Margiana Archaeological Complex, or Oxus Civilisation (centred on the later provinces of Bactria and Margiana ). 그것은 Bactria-Margiana 고고학 단지 또는 Oxus 문명 (나중에 Bactria 와 Margiana 지방에 집중)으로 알려져 있습니다. Indo-European tribes which have not taken part in the exodus to the west or south soon integrate themselves into it, firstly through trade but later with encroaching settlement and social integration which serves to influence early southern proto-Indo-Iranians into becoming an Indo-Aryan division. 서부 나 남부로의 출애굽에 참여하지 않은 인도-유럽 부족은 무역을 통해 곧 자신을 통합하지만, 나중에는 남부 남부-인도-이란 인들이 인도- 아리아 사단. It may also be this Oxus culture, or a neighbouring Indo-European group which feeds off its progressive nature, which forms the 'spiral cities' of the Kazakhstan steppe. 또한이 Oxus 문화 또는 카자흐스탄의 대초원의 '나선형 도시'를 형성하는 진보적 인 자연을 먹이는 이웃 인도 유럽 그룹 일 수도 있습니다. Items that have so far been recovered from recent exploration in this region include make-up equipment, a chariot, and numerous pieces of pottery. 이 지역의 최근 탐사에서 지금까지 회수 된 품목에는 화장 장비, 전차 및 수많은 도자기가 있습니다. The artefacts are daubed in swastikas (symbols of the sun and of eternal life). 유물은 만자 (태양과 영원한 생명의 상징)에 담겨 있습니다. Evidence of ritual horse burials are also found, which ties in with ancient Indo-Aryan texts that describe the animals being sliced up and buried with their masters. 말이 매장되어 있다는 증거도 발견되는데,이 동물들은 주인과 함께 썰어지고 묻히는 동물을 묘사하는 고대 인도-아리아 (Indo-Aryan) 텍스트와 관련이 있습니다. Given the fact that they appear in Anatolia around the same time, the Andronovo people and other Indo-Europeans who integrate into the Oxus may be related to the Anatolian branch of Indo-European languages which had begun to divide from the other branches around 3500 BC. 그들이 아나톨리아에 거의 동시에 등장한다는 사실을 감안할 때, 안드로 노보 사람들과 옥소에 통합 된 다른 인도 유럽 사람들은 기원전 3500 년경 다른 지점들과 나누기 시작한 인도 유럽 언어의 아나톨리아 지점과 관련이있을 수 있습니다 . Alternatively, they may be related to the comparatively late migration of the Indo-Iranians who become the Alani , Mannaeans, Medians , Mitanni , Persians , Scythians , and Indians , and possibly also the Sakas . 대안으로, 그들은 Alani , Mannaeans , Medians , Mitanni , Persians , Scythians , Indians , 그리고 아마도 Sakas 가 된 인도-이란 사람들의 비교적 늦은 이주와 관련이있을 수 있습니다. The latter seems most likely. 후자가 가장 가능성이 높습니다. The Mitanni may be a slightly earlier-migrating group of Indo-Aryans. Mitanni는 인도-아리안의 약간 이전 이주 그룹 일 수 있습니다. | This king's tomb in the Indo-European settlement in the Karakum (modern Turkmenistan) contains a valuable horse to accompany him into the afterlife 카라 쿰 (현 투르크 메니스탄)의 인도-유럽 정착지에있는이 왕의 무덤에는 내세에 동행 할 귀중한 말이 들어 있습니다 | |
| 2100 - 1700 BC 기원전 2100 년-1700 년 | The Sintashta culture is also linked to Indo-Iranian migrations. Sintashta 문화는 인도-이란 이주와도 관련이 있습니다. This succeeds the Yamnaya horizon and the Abashevo culture, appearing to be an eastwards expression of Yamnaya migrations. 이것은 Yamnaya 지평선과 Abashevo 문화를 계승하여 Yamnaya 이주의 동쪽 표현으로 보입니다. Climate change from around 2000 BC onwards greatly affects the BMAC, denuding it of water as the rains decline. 기원전 2000 년경부터 기후 변화는 BMAC에 큰 영향을 미치며 비가 내리면 물을 버립니다. The people are forced to migrate away, abandoning many of their cities. 사람들은 많은 도시를 버리고 이주해야합니다. Indo-Iranian groups become dominant here, and over time some of their descendants enter Iran to found states such as that of the Mannaeans, the Median empire, and early Persia . 인도-이란 인 그룹이 이곳에서 지배적이되고, 시간이 지남에 따라 일부 후손들은이란으로 들어가서 만내, 중앙 제국, 페르시아 초기와 같은 국가를 발견 했다 . Some go even farther even earlier to form the Mitanni empire. 어떤 사람들은 Mitanni 제국을 형성하기 위해 훨씬 더 일찍갑니다. Others cross the rivers of modern Afghanistan and the Hindu Kush mountains and enter India between 1700-1500 BC. 다른 사람들은 현대 아프가니스탄 강과 힌두 쿠시 산맥을 건너 기원전 1700 ~ 1500 년 사이에 인도로 들어갑니다. They eventually form their own kingdoms there such as Magadha , plus Kalinga , and the Kaurava state. 그들은 결국 Magadha 와 Kalinga , 그리고 Kaurava와 같은 자신의 왕국을 형성합니다. | c.1900 - 600 BC 기원전 1900 년-600 년 | The Cemetery H Bronze Age culture is linked to the late Harappan Indus Valley culture and the Indo-Aryan migrations. Cemetery H Bronze Age 문화는 Harappan Indus Valley 문화와 Indo-Aryan 이주와 관련이 있습니다. It is one of a series of cultures that can be linked to the Indo-Aryans (Cemetery H, Swat, Copper Hoard, and Painted Greyware), each of which progresses in succession farther south-eastwards along the Ganges plain, showing a migration pattern that does indeed seem to link up with what is known about the Indo-Aryan arrival in India . 인도-아리안과 연계 될 수있는 일련의 문화 중 하나입니다 (묘지 H, 스왓, 코퍼 호드 및 페인 티드 그레이웨어). 각각은 갠지스 평야를 따라 남동쪽으로 연속적으로 이동하여 이주 패턴을 보여줍니다. 그것은 인도에 인도-아리안 도착에 대해 알려진 것과 관련이있는 것 같습니다. However, Cemetery H can also be claimed as a late expression of Harappan Indus Valley culture. 그러나 Cemetery H는 Harappan Indus Valley 문화의 늦은 표현이라고 주장 할 수도 있습니다. Possibly its a combination of both, with refugees from the Indus collapse joining the Indo-Aryan migration. 인두 스의 난민들과 인도-아리온 이주민이 합류했을 가능성이있다. The Black & Redware culture (BRW, of about 1200-900 BC) is often also linked to the Indo-Iranian migrations and to late Harappan pottery, although in this case it is more likely a late expression of the overall Indus Valley culture. Black & Redware 문화 (BRW, 약 1200-900 BC)는 종종 인도-이란 이주와 Harappan 도자기와 관련이 있지만,이 경우 전체 Indus Valley 문화의 늦은 표현 일 가능성이 큽니다. | c.1339 BC 기원전 1339 년 | Devastatingly defeated by the Hittites in a shock reversal of fortunes, by now, the Indo-Iranian Mitanni warrior class has been totally absorbed into the Hurrian populace, leaving little trace of its existence, including its language. 히타이트 인들 에 의해 충격의 역전으로 파괴 된 지금, 인도-이란 미타니 전사 클래스는 언어를 포함하여 그 존재의 흔적을 거의 남기지 않고 허리케인 대중에게 완전히 흡수되었습니다. | c.1000 BC 기원전 1000 년 | The Parsua begin to enter Iran , probably by crossing the Iranian plateau to the north of the great central deserts (through Hyrcania ) but also by working round to the south of them. 파수 아는 아마도이란 고원을 큰 중앙 사막 북쪽 ( 히 르카 니아를 통해) 을지나 남쪽으로 일함으로써 이란 에 들어가기 시작합니다. Already separated during their journey, Parsua groups head in two main directions. 여행 중 이미 분리 된 Parsua 그룹은 두 가지 주요 방향으로 향합니다. In time the northern groups find themselves in the Zagros Mountains alongside their cousins, the Mannaeans and Medians . 시간이지나면서 북부 그룹은 사촌 인 Mannaeans 와 Medians 와 함께 Zagros Mountains에서 자신을 발견합니다. They are attested there during the ninth and eighth centuries but disappear afterwards. 그들은 9 세기와 8 세기 동안 그곳에서 증명되었지만 나중에 사라졌습니다. The southern groups, perhaps more numerous, trickle in through Drangiana and Carmania , towards southern Iran and begin to settle there. 아마도 더 많은 남부 그룹이 Drangiana 와 Carmania 를 통해이란 남부로 흘러 들어가 그곳에 정착하기 시작합니다. | The River Oxus - also known over the course of many centuries as the Amu Darya - was used as a demarcation border throughout history - it was also a hub of activity in prehistoric times, providing a home to the Bactria-Margiana Archaeological Complex, or Oxus Civilisation 수세기 동안 Amu Darya로 알려진 Oxus 강은 역사 전반에 걸쳐 경계 경계로 사용되었습니다. 또한 선사 시대의 활동의 중심지였으며 Bactria-Margiana Archaeological Complex 또는 Oxus의 집이되었습니다. 문명 | |
| | Located in the Fārs region of Iran, these Parsua come under the overlordship of their once-powerful western neighbour, the kingdom of Elam . 이란의 파스 (Fārs) 지역에 위치한이 파수 아는 한때 강력한 서부 지역 인 엘람 (Elam) 왕국의 지배 아래 있습니다. In the later stages of Parsua settlement, Assyria and Media also claim some control over the region. 파수 아 정착의 후반 단계에서 아시리아 와 미디어는이 지역에 대한 통제권을 주장하고있다. As Elam's influence weakens, the Parsua begin to assert their own authority in the region, although they remain subjugated by more powerful neighbours for quite some time. 엘람의 영향력이 약 해짐에 따라 파수 아는이 지역에서 자신의 권위를 주장하기 시작했지만, 비록 한층 더 강력한 이웃에 의해 지배 당하고있다. | c.843 BC 기원전 843 년 | The Parsua receive their first mention in history. 파수 아는 역사상 처음 언급되었습니다. The Assyrian king, Shalmaneser III, records their existence on the Black Obelisk, which covers his campaign of about this year. 앗시리아 왕 샬 마네 서 3 세는 올해 블랙 벨 리스크에 자신의 존재를 기록하고있다. Their position is not precisely fixed but 'Pasua' seems to lay in what is now Iranian Kurdistan (immediately east of Kurdistan in northern Iraq ), far to the north of Persis and the heart of Parsuan/Persian settlement. 그들의 입장은 정확히 고정되어 있지는 않지만 '파수 아'는 현재이란 쿠르드 스탄 ( 이라크 의 쿠르드 스탄의 바로 동쪽), 페르 시스 북쪽과 파수 아 / 페르시아 정착지의 심장부에 자리 잡고있는 것으로 보인다. They also occupy territory which stretches back into the east, seemingly along the Great Khorasan Road which follows the southern edge of the Elburz Mountains on the south coast of the Caspian Sea (largely within the later province of Hyrcania ). 그들은 또한 동쪽으로 다시 뻗어있는 영토를 차지하고 있으며, 카스피해의 남쪽 해안 (대부분의 히 르시 아니 아 지역)에있는 엘 버즈 산맥의 남쪽 가장자리를 따라가는 그레이트 코라 산로드를 따라 보인다. It may be the case that there are two (or perhaps even three) distinctive groups of 'Parsua' at this time, primarily in the Zagros Mountains to the east and south-east of the Assyrians. 현재 아시리아 인의 동쪽과 남동쪽에있는 자 그로스 산맥에는 두 개의 (또는 아마도 세 개의) 구별되는 '파수 아'그룹이있을 수 있습니다. This is apart from a larger body which is settling the land immediately to the east of Elam (and focussed around the city of Persis). 이것은 엘람 ( Elam) 의 동쪽으로 땅을 즉시 정착시키고있는 큰 몸과는 거리가 멀다. Those groups in the Zagros seem to drop out of the historical record towards the end of the eighth century BC (after 714 BC), perhaps pushed south by the greater numbers of the Medes or absorbed by them. 자 그로스의 그 그룹들은 기원전 8 세기 말 (기원전 714 년 후)을 향한 역사적 기록에서 빠져 나간 것 같습니다. 아마도 더 많은 수의 메디아에 의해 남쪽으로 밀려 났거나 그들에게 흡수되었을 것입니다. | 836/835 BC 기원전 836/835 | The Medes are mentioned for the first time in historical records when Shalmaneser III of Assyria receives tribute from the 'Amadai' after fighting wars against the tribes of the Zagros Mountains. 메디아 는 아시리아의 샬 마네 서 3 세가 자 그로스 산맥의 부족들과의 전쟁을 치른 후 '아마다이'로부터 공물을 받았을 때 역사 기록에서 처음으로 언급되었습니다. Living in the central Zagros along the Khorasan road, the Medes are usually mentioned in conjunction with the Scythians , another steppe group which appears to be the dominant force in the region. 코라 산 도로를 따라 자 그로스 중앙에 거주하는 메디아 (Medes)는 일반적으로이 지역에서 지배적 인 세력으로 보이는 또 다른 스텝 그룹 인 스키타이 인 (Scythians) 과 함께 언급됩니다. | The Zagros Mountain range provided the Medes with their home, but it was also the Assyrian gateway into Iran, one that was used in later attacks on the Indo-European Persians and Medes 자 그로스 산맥은 메디아 족에게 그들의 집을 제공했지만,이란으로의 아시리아 관문이기도했으며, 나중에 인도-유럽 페르시아인과 메디아에 대한 공격에 사용되었던이란으로의 관문 | |
| 9th century BC? 기원전 9 세기? | Later myth ascribes a dynasty of Persian rulers to this period, as described in the Shahnameh ( The Book of Kings ), a poetic opus which is written about AD 1000 but which accesses older works and perhaps elements of an oral tradition. 후기 신화는이 시대에 페르시아 통치자들의 왕조를 일으킨다.이 이름은 AD 1000 년경에 쓰여졌지만 구전 작품과 아마도 구전 전통의 요소들에 접근하는 시적인 작품 인 샤나 메 ( Shanameh)에 묘사되어있다. The Kayanian dynasty of kings are also the heroes of the Avesta, which forms the sacred texts of Zoroastrianism. 카야 니아 왕조는 또한 아베스타의 영웅으로 조로아스터 교의 성스러운 텍스트를 형성합니다. This faith itself had been founded along the banks of the River Oxus, which had probably also formed part of the migratory route used by the Indo-Iranian Persians as they entered Iran. 이 신앙 그 자체는 옥스 강 유역을 따라 세워졌으며 아마도 인도-이란 페르시아인들이이란에 입국 할 때 사용한 철로의 일부를 형성했을 것입니다. The earliest of these rulers is Fereydun, king of a 'word empire' which is apparently centred on the land of Tur. 이 통치자들 중 가장 초기에는 토리 땅에 중심을 둔 '제국'의 왕인 페레 이둔 (Fereydun)이있다. This can be equated to territory in the heartland of Indo-Iranian southern Central Asia and South Asia, focused mainly on the later provinces of Bactria and Margiana , along with the Kopet Dag region, the Atrek valley, and the eastern Alborz Mountains. 이것은 인도-이란 남부 중앙 아시아와 남아시아의 심장부 지역과 동일하며, 코펫 다그 (Kopet Dag) 지역, 애 트렉 계곡 (Atrek valley), 동부 알 보르 즈 산맥 (Alborz Mountains)과 함께 주로 바트 리아 와 마르기 아나 ( Vactria and Margiana) 지방에 중점을두고있다. Fereydun becomes the father of Tūr, Salm, and Iraj. Fereydun은 Tūr, Salm, Iraj의 아버지가되었습니다. A descendant of the first of these (possibly a seven-times grandson) is Afrasaib, who still rules the kingdom of Turan during the lifetime of the Persian Kai Kavoos of the seventh century. 이 중 첫 번째의 후손 (아마도 일곱 번 손자)은 7 세기 페르시아 카이 카 보스의 생애 동안 여전히 투란 왕국을 지배하는 아프 라사 이브 (Afrasaib)입니다. | c.700 - 200 BC 기원전 700 년-200 년 | The Northern Black Polished Ware culture succeeds the Painted Greyware, This is another culture which is often linked to Indo-Aryan migration which has seen Indo-Aryan control of areas of northern and central India for up to eight hundred years. Northern Black Polished Ware 문화는 Painted Greyware를 계승합니다. 이것은 종종 인도-아리아 이주와 연결되어 인도-아리아가 인도 북부와 중부 지역의 지역을 최대 800 년 동안 통제 해 온 문화입니다. Additionally, various later groups or tribes in India can be ascribed an Indo-Aryan origin, including the Jats , who may be descendants of the Sakas in the latter's guise as the Indo-Scythians. 또한 인도의 다양한 후기 집단이나 부족은 인도계- 시리아 인으로서 사카족의 후손 일 수있는 Jats를 포함하여 인도-아리안 출신 일 수있다. | 7th century BC 기원전 7 세기 | Sijavus is a legendary Persian prince and the son-in-law of the mythical Afrasiab, the hero and king of Turan . Sijavus는 전설적인 페르시아 왕자이자 Turan 의 영웅이자 신화적인 Afrasiab의 사위입니다. Turan is the ancient Iranian name for Central Asia, 'land of the Tur', which is inhabited by Iranian peoples. 투란은이란 사람들이 살고있는 '투르의 땅'인 중앙 아시아의 고대이란 이름입니다. Due to the treachery of his stepmother, Sudabeh, Sijavus exiles himself to Turan. 계모 수다 베의 배신 때문에 시자 부스는 투란으로 추방된다. There, he marries Farangis, the daughter of Afrasiab, but the king later orders Sijavus to be killed. 그곳에서 그는 Afrasiab의 딸인 Farangis와 결혼하지만, 나중에 왕은 Sijavus를 살해하라고 명령합니다. His death is avenged by his son, who inherits the early Persian throne. 그의 죽음은 초기 페르시아 왕좌를 물려받은 아들에 의해 복수됩니다. | Following the climate-change-induced collapse of indigenous civilisations and cultures in Iran and Central Asia between about 2200-1700 BC, Indo-Iranian groups gradually migrated southwards to form two regions - Tūr (yellow) and Ariana (white), with westward migrants forming the early Parsua kingdom (lime green), and Indo-Aryans entering India (green) (click or tap on map to view full sized) 기원전 220 년에서 1700 년 사이에이란과 중앙 아시아의 기후 변화로 인한 토착 문명과 문화의 붕괴로 인도-이란 그룹은 점차 남쪽으로 이주하여 서부 이주민과 함께 투르 (노란색)와 아리아나 (백색)의 두 지역을 형성했습니다. 초기 파수 아 왕국 (라임 그린) 및 인도-아리아 인이 인도에 들어옴 (녹색) (지도를 클릭하거나 탭하면 전체 크기로 볼 수 있음) | |
| c.628 - c.551 BC 기원전 628 년-기원전 551 년 | Zarathustra (also shown as Zarathushtra, the Greek Zoroaster) is traditionally thought to be born around 628 BC, possibly in Rhages in Iran . Zarathustra (그리스 조로아스터 Zarathushtra라고도 함)는 전통적으로 기원전 628 년경 이란의 Rhages에서 태어 났다고 생각됩니다. As the founder of Zoroastrianism he proves to be a major figure in the history of world religion, apparently encouraging monotheism (in his concept of one god, whom he refers to as Ahura Mazdā, or the 'Wise Lord', with 'ahura' equalling 'Asura' in Vedic/Hindu theology), his purported dualism (evident in the stark distinction he draws between the forces of good and evil), and the possible influence of his teachings on subsequently-emerging Middle Eastern religions (such as Judaism). 조로아스터 교의 창시자 인 그는 세계 종교사에서 주요한 인물임을 증명하며, 일신교를 장려한다 (아 후라 마즈다 (Ahura Mazdā) 또는 '아우라 (Aura)'와 동등한 '하나님의 개념') 베다 / 힌두 신학의 '아수라', 그의 이원론 (선명한 악의 세력 사이에 뚜렷한 차이가 있음), 그리고 이후에 나오는 중동 종교 (예를 들어 유대교)에 대한 그의 가르침의 영향. He is supported in his efforts by King Vishtāspa of the land of Aryana Vaejah . 그는 Aryana Vaejah 땅의 Vishtāspa 왕에 의해 그의 노력에지지를 받는다 . | | | | c.546 - 540 BC 기원전 546-540 년 | By this stage various Indo-Iranian and Indo-Aryan groups have entered history as kingdom founders. 이 단계에서 다양한 인도-이란과 인도-아리아 그룹이 왕국 설립자로 역사에 들어 섰습니다. In this period the defeat of the Medes opens the floodgates for Cyrus the Great with a wave of conquests, beginning in the west from 549 BC but focussing towards the east of the Persians from about 546 BC. 이시기에 메디아 의 패배는 기원전 549 년부터 서쪽에서 시작하여 기원전 546 년부터 페르시아 의 동쪽을 향해 집중하는 정복의 물결로 키루스 대왕의 수문을 연다. Eastern Iran falls during a drawn-out campaign between then and about 540 BC, during which the further eastern regions of Arachosia , Aria , Bactria , Carmania , Chorasmia , Drangiana , Gandhara , Gedrosia , Hyrcania , Margiana , Parthia , Saka (at least part of the broad tribal lands of the Indo-Iranian/Aryan Sakas ), Sogdiana (with Ferghana ), and Thatagush - all added to the empire, although records for these campaigns are characteristically sparse. 동부이란은 기원전 540 년경에 멸종 위기 에 처해 있었는데 , 그 동안 동부, 아리아 , 바크 리아 , 카르 마니아 , 코라 미아 , 랑 지아 나 , 간 드라 , 게드로 시아 , 히 르시 아니 아 , 마르기 아나 , 파르티아 , 사카 등의 동부 지역에서 인도-이란 / 아리아 사 카스 ( Aryan Sakas ), 소그 디아나 ( Ferghana ) 및 태타 구스 (Thatagush )의 넓은 부족 지대 중 하나가 제국에 추가되었지만,이 캠페인에 대한 기록은 특징적으로 희박하다. Many, if not most of the peoples of these conquered regions appear to exhibit an Indo-Iranian or Indo-Aryan heritage. 이 정복 된 지역의 대부분의 사람들이 인도-이란 또는 인도-아리아 문화 유산을 나타내는 것으로 보인다. Various Persian royal inscriptions list the provinces or depict local representatives, with those of Haraiva wearing Scythian -style dress which includes a tunic over trousers which are tucked into high boots. 다양한 페르시아 왕의 비문에는 지방을 열거하거나 지역 대표자를 묘사하며, Haraiva의 사람들은 스키니 스타일의 드레스를 입고 튜닉 위에 바지를 입고 높은 부츠에 넣습니다. The twisted turban in the head provides the final touch, and perhaps all the proof that is needed that these are an Indo-Iranian people with close links to the Indo-Europeans of the Pontic-Caspian steppe. 머리에 뒤틀린 터번은 마지막 손길을 제공하며, 아마도 폰티악-카스 피안 대초원의 인도-유럽인들과 밀접한 관련이있는 인도-이란 사람들이라는 데 필요한 모든 증거를 제공합니다. | | | | AD 500 AD 500 | Around the Altai Mountains, to which the earliest migration of Tocharians had headed (see link, right), the Türük people ( Göktürks ) are vassals of the Rouran khaganate. 초기 Tocharians의 이주가 이끈 알타이 산맥 주변 (링크, 오른쪽 참조), Türük 사람들 ( Göktürks )은 Rouran khaganate의 신병입니다. One theory about their origins suggests that they are Turkified Indo-Europeans , making them Tocharians or Indo-Iranians who have intermarried with proto-Turkic groups. 그들의 기원에 대한 한 가지 이론은 그들이 투르크 화 된 인도 유럽인 들이며, 그들은 투르 키아 인 이나 인도-이란 인 들과 함께 투르크족의 원어민 그룹과 결혼하지 않았 음을 시사한다. Other local groups such as the Wusun exhibit similar connections, albeit at an earlier stage of the process of development. Wusun 과 같은 다른 지역 그룹은 개발 과정의 초기 단계에도 불구하고 비슷한 연결을 보여줍니다. | The Altai Mountains link together the borders of Kazakhstan, Mongolia, Russia, and Xinjiang, providing the source for the rivers Irtysh and Ob and also, it would seem, the source region for the early Turkic tribes 알타이 산맥은 카자흐스탄, 몽골, 러시아 및 신장의 경계를 연결하여 Irtysh 강과 Ob 강의 원천을 제공하며 초기 터키 부족의 원천으로 보입니다. | |
| | It is believed that the Türük name is for an eponymous dynastic ancestor, of the Ashina tribe (which can also be shown as Asen, Asena, Ashinas (in Islamic texts), or Açina). 투르크어 이름은 아시나 부족 (Asen, Asena, Ashinas (이슬람 어 본문) 또는 Açina로 표시 될 수 있음)의 시조 왕조의 조상이라고 믿어집니다. In The Turks in World History , Carter Vaughn Findley points out that the Ashina name probably originates from one of the Indo-Iranian languages of Central Asia. 카터 본 핀 들리 (Tarter in World History) 에서 카터 본 핀 들리 (Carter Vaughn Findley)는 아시나 (Ashina) 이름이 중앙 아시아의 인도-이란 언어 중 하나에서 유래 한 것으로 보인다고 지적했다. Findley's observation is seconded by Peter Benjamin Golden and also by the Hungarian researcher, András Róna-Tas, who finds it highly plausible 'that we are dealing with a royal family and clan [that is] of Iranian origin, almost certainly Saka '. Findley의 관찰은 Peter Benjamin Golden과 헝가리의 연구원 András Róna-Tas에 의해 이어지며, 그는 우리가이란 출신의 왕족과 씨족, 거의 확실하게 사카를 다루고 있다는 것이 그럴듯하다고 생각합니다. If that origin provides anything more than simple cultural influences then this would mean that the Ashina core tribe of early Turks is almost certainly of Indo-European origin. 만약 그 기원이 단순한 문화적 영향 이상을 제공한다면, 초기 터키인 의 아시나 핵심 부족은 인도-유럽 출신 일 것입니다. Many other early Turkic groups (if not most and later ones too, including the Azeris ) also exhibit traces of shared Mongoloid and Indo-Iranian heritage (see index link, right). 다른 많은 초기 투르크어 그룹들 ( 아제르 족을 포함한 대부분의 그리고 이후의 그룹들도 역시)은 몽골로이드와 인도-이란의 유산을 공유하고있다 (색인 링크, 오른쪽 참조). The Indo-Europeans and their various branches had been the first horse-borne nomads. 인도-유럽인들과 그들의 다양한 지부는 말을 이용한 최초의 유목민이었습니다. The Turks, Huns , Magyars , Mongols , Xionites , and later nomads who followed the same way of life have all, ultimately, learned from the Indo-Europeans - specifically in most cases the Indo-Iranians - and have held them in high esteem whilst doing so. 같은 방식으로 생활 한 터키인, 훈스 , 마자르 족 , 몽골족 , 시오 나이트 족 , 그리고 이후 유목민들은 궁극적으로 인도 유럽인들, 특히 대부분의 경우 인도인-이란 인들로부터 배웠으며, 그들을 존중하면서 그들을 존중했습니다. 그렇게 | | | | | | | | | |
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