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홈지기칼럼

성서에서 말하는 여성의 목회활동에 관하여

by 이덕휴-dhleepaul 2019. 11. 28.

What does the Bible say about women pastors? 성서는 여성 목사에 대해 무엇이라고 말합니까?


   
Question: "What does the Bible say about women pastors?" 질문 : "성경은 여성 목사에 대해 무엇을 말합니까?"

Answer: There is perhaps no more hotly debated issue in the church today than the issue of women serving as pastors. 답 : 오늘날 교회에는 목회자로 봉사하는 여성의 문제보다 더 뜨거운 논쟁의 여지가 없을 것입니다. As a result, it is very important to not see this issue as men versus women. 결과적으로이 문제를 남성 대 여성으로 보지 않는 것이 매우 중요합니다. There are women who believe women should not serve as pastors and that the Bible places restrictions on the ministry of women, and there are men who believe women can serve as pastors and that there are no restrictions on women in ministry. 여성이 목사로 봉사해서는 안된다고 믿는 여성들이 있으며, 성서가 여성 사역을 제한한다고 믿으며, 여성이 목사로 봉사 할 수 있다고 믿으며 목회 여성에게는 제한이 없다고 생각하는 남자들이 있습니다. This is not an issue of chauvinism or discrimination. 이것은 쇼비니즘이나 차별 문제가 아닙니다. It is an issue of biblical interpretation. 성서 해석의 문제입니다.


The Word of God proclaims, “A woman should learn in quietness and full submission. 하나님의 말씀은“여자는 조용하고 완전한 복종으로 배워야합니다. I do not permit a woman to teach or to have authority over a man; 나는 여성이 남성을 가르치거나 권위를 갖도록 허용하지 않는다. she must be silent” (1 Timothy 2:11–12). 그녀는 침묵해야합니다.”(디모데 전서 2 : 11 ~ 12) In the church, God assigns different roles to men and women. 교회에서 하나님은 남자와 여자에게 다른 역할을 부여하셨습니다. This is a result of the way mankind was created and the way in which sin entered the world (1 Timothy 2:13–14). 이것은 인류가 창조 된 방식과 죄가 세상에 들어온 방식의 결과입니다 (딤전 2 : 13-14). God, through the apostle Paul, restricts women from serving in roles of teaching and/or having spiritual authority over men. 하느님께서는 사도 바울을 통해 여자가 남자를 가르치고 /거나 영적으로 권위있는 역할을하는 것을 제한하셨습니다. This precludes women from serving as pastors over men, which definitely includes preaching to them, teaching them publicly, and exercising spiritual authority over them. 이것은 여성이 남성에 대한 목회자로 봉사하는 것을 방해합니다. 여기에는 분명히 여성들에게 전파하고 공개적으로 가르치고 그들에게 영적 권위를 행사하는 것이 포함됩니다.

There are many objections to this view of women in pastoral ministry. 목회 사역에있어서 여성에 대한이 견해에는 많은 반대가있다. A common one is that Paul restricts women from teaching because in the first century, women were typically uneducated. 한 가지 일반적인 사실은 바울은 1 세기에 여성들이 일반적으로 교육을받지 못했기 때문에 여성들이 가르치는 것을 제한한다는 것입니다. However, 1 Timothy 2:11–14 nowhere mentions educational status. 그러나 디모데 전서 2 : 11 ~ 14에는 교육적 지위가 언급되어 있지 않습니다. If education were a qualification for ministry, then the majority of Jesus' disciples would not have been qualified. 교육이 목회 자격이된다면 예수의 제자들 대부분은 자격을 갖추지 못했을 것입니다. A second common objection is that Paul only restricted the women of Ephesus from teaching men (1 Timothy was written to Timothy, the pastor of the church in Ephesus). 두 번째로 일반적인 반대 의견은 바울 이 에베소 의 여자들에게 남자를 가르치는 것만 제한했다는 것입니다 (디모데 전서는 에베소에있는 교회의 목사 인 디모데에게 기록되었습니다). Ephesus was known for its temple to Artemis, and women were the authorities in that branch of paganism—therefore, the theory goes, Paul was only reacting against the female-led customs of the Ephesian idolaters, and the church needed to be different. 에베소는 아르테미스 신전으로 유명했으며, 이교도의 지부에서 여성이 권위자 였기 때문에, 바울은 에베소 우상 숭배자들의 여성 주도 관습에 대해서만 반응했으며, 교회는 달라야했습니다. However, the book of 1 Timothy nowhere mentions Artemis, nor does Paul mention the standard practice of Artemis worshipers as a reason for the restrictions in 1 Timothy 2:11–12. 그러나 디모데 전서는 어디에서도 아르테미스를 언급하지 않으며, 바울은 디모데 전서 2 : 11 ~ 12의 제한 이유로 아르테미스 숭배자들의 표준 관습을 언급하지 않습니다.

A third objection is that Paul is only referring to husbands and wives, not men and women in general. 세 번째 반대 의견은 바울이 일반적으로 남자와 여자가 ​​아니라 남편과 아내만을 언급한다는 것입니다. The Greek words for “woman” and “man” in 1 Timothy 2 could refer to husbands and wives; 디모데 전서 2 장의“여자”와“남자”에 대한 그리스어 단어는 남편과 아내를 가리킬 수 있습니다 . however, the basic meaning of the words is broader than that. 그러나 단어의 기본 의미는 그보다 더 넓습니다. Further, the same Greek words are used in verses 8–10. 또한 8 ~ 10 절에서 동일한 그리스어 단어가 사용됩니다. Are only husbands to lift up holy hands in prayer without anger and disputing (verse 8)? 남편 만이 분노와 논쟁없이기도로 거룩한 손을 들어야합니까 (8 절)? Are only wives to dress modestly, have good deeds, and worship God (verses 9–10)? 아내 만 겸손하게 옷을 입고 선행을하고 하느님을 숭배해야합니까 (9 ~ 10 절)? Of course not. 당연히 아니지. Verses 8–10 clearly refer to all men and women, not just husbands and wives. 8 ~ 10 절은 남편과 아내뿐만 아니라 모든 남녀를 명확하게 언급합니다. There is nothing in the context that would indicate a narrowing to husbands and wives in verses 11–14. 11 ~ 14 절에서 남편과 아내가 좁아지는 것을 나타내는 문맥은 없다.

Yet another objection to this interpretation of women in pastoral ministry is in relation to women who held positions of leadership in the Bible, specifically Miriam, Deborah, and Huldah in the Old Testament. 목회 사역에서 여성에 대한 이러한 해석에 대한 또 다른 반대는 성경에서 리더십 직책을 맡은 여성, 특히 구약에서 미리 암, 데보라, 훌다에 관한 것이다. It is true that these women were chosen by God for special service to Him and that they stand as models of faith, courage, and, yes, leadership. 이 여자들이 하나님 께 특별한 봉사를하기 위해 하나님에 의해 선택되었으며, 믿음, 용기, 그리고 지도력의 모범으로서는 것은 사실입니다. However, the authority of women in the Old Testament is not relevant to the issue of pastors in the church. 그러나 구약에서 여성의 권위는 교회의 목회자 문제와 관련이 없습니다. The New Testament Epistles present a new paradigm for God's people—the church, the body of Christ—and that paradigm involves an authority structure unique to the church, not for the nation of Israel or any other Old Testament entity. 신약 서신은 하나님의 백성, 즉 교회, 그리스도의 몸을위한 새로운 패러다임을 제시하며, 그 패러다임은 이스라엘 국가 나 다른 구약의 실체가 아닌 교회 고유의 권위 구조를 포함합니다.

Similar arguments are made using Priscilla and Phoebe in the New Testament. 신약에서 Priscilla와 Phoebe를 사용하여 비슷한 주장이 이루어집니다. In Acts 18, Priscilla and Aquila are presented as faithful ministers for Christ. 사도 행전 18 장에서 프리실라와 아퀼라는 그리스도를위한 충실한 봉사자로 제시됩니다. Priscilla's name is mentioned first, perhaps indicating that she was more prominent in ministry than her husband. 프리실라의 이름이 먼저 언급되어 있는데, 아마도 그녀가 남편보다 사역에서 더 두드러 졌음을 나타냅니다. Did Priscilla and her husband teach the gospel of Jesus Christ to Apollos? 프리실라와 그녀의 남편은 예수 그리스도의 복음을 아폴로에게 가르쳤습니까? Yes, in their home they “explained to him the way of God more adequately” (Acts 18:26). 그렇습니다. 그들은 집에서“하나님의 길을 더 적절하게 설명했습니다”(사도 행전 18:26). Does the Bible ever say that Priscilla pastored a church or taught publicly or became the spiritual leader of a congregation of saints? 성서는 프리실라가 교회를 목회하거나 공개적으로 가르치거나 성도 회중의 영적 지도자가되었다고 말한 적이 있습니까? No. As far as we know, Priscilla was not involved in ministry activity in contradiction to 1 Timothy 2:11–14. 우리가 아는 한, 프리실라는 디모데 전서 2 : 11 ~ 14과 모순 된 사역 활동에 관여하지 않았습니다.

In Romans 16:1, Phoebe is called a “deacon” (or “servant”) in the church and is highly commended by Paul. 로마서 16 장 1 절에서 피비는 교회에서“행사”(또는“종”)라고 불리며 바울에 의해 높이 평가됩니다. But, as with Priscilla, there is nothing in Scripture to indicate that Phoebe was a pastor or a teacher of men in the church. 그러나 프리실라와 마찬가지로, 피비도 교회에서 목회자 나 교사 였다는 것을 나타내는 성경은 없습니다. “Able to teach” is given as a qualification for elders, but not for deacons (1 Timothy 3:1–13; Titus 1:6–9). “가르 칠 수있다”는 장로에게는 자격이 있지만 집사에게는 자격이 없습니다 (딤전 3 : 1 ~ 13; 디도서 1 : 6 ~ 9).

The structure of 1 Timothy 2:11–14 makes the reason why women cannot be pastors perfectly clear. 디모데 전서 2 : 11 ~ 14의 구조는 여성이 목회자가 될 수없는 이유를 명확하게 제시합니다. Verse 13 begins with “for,” giving the “cause” of Paul's statement in verses 11–12. 13 절은“for”로 시작하여 11 ~ 12 절에서 바울의 진술의“원인”을 준다. Why should women not teach or have authority over men? 왜 여자는 남자를 가르 칠 권한이 없어야합니까? Because “Adam was created first, then Eve. 왜냐하면“아담이 먼저 만들어졌고, 그때 이브였습니다. And Adam was not the one deceived; 아담은기만당한 사람이 아니었다. it was the woman who was deceived” (verses 13–14). 기만당한 여자였다”(13 ~ 14 절). God created Adam first and then created Eve to be a “helper” for Adam. 하나님은 아담을 먼저 창조하신 후 이브를 아담의“도우미”로 만드셨습니다. The order of creation has universal application in the family (Ephesians 5:22–33) and in the church. 창조의 순서는 가족 (에베소서 5 : 22 ~ 33)과 교회에서 보편적으로 적용됩니다.

The fact that Eve was deceived is also given in 1 Timothy 2:14 as a reason for women not serving as pastors or having spiritual authority over men. 이브가 속임을 당했다는 사실은 디모데 전서 2 장 14 절에서 여성이 목회자로 봉사하지 않거나 남성에 대한 영적 권세를 갖지 않는 이유로 주어졌습니다. This does not mean that women are gullible or that they are all more easily deceived than men. 그렇다고해서 여자가 속을 수 없거나 남자보다 더 쉽게 속임을 당한다는 의미는 아닙니다. If all women are more easily deceived, why would they be allowed to teach children (who are easily deceived) and other women (who are supposedly more easily deceived)? 모든 여성들이 더 쉽게기만 당한다면 왜 아이들 (쉽게기만당한 사람)과 다른 여성들 (보다 쉽게기만당한 사람)을 가르 칠 수 있습니까? The text simply says that women are not to teach men or have spiritual authority over men because Eve was deceived. 본문은 단순히 여자가 남자를 가르치거나 이브 가 속지 않았기 때문에 남자보다 영적인 권세를 가져서는 안된다고 말합니다. God has chosen to give men the primary teaching authority in the church. 하나님께서는 사람들에게 교회에서 일차적 인 가르침을 주도록 선택하셨습니다.

Many women excel in gifts of hospitality, mercy, teaching, evangelism, and helping/serving. 많은 여성들이 환대, 자비, 가르침, 전도, 도움 / 봉사라는 선물을 잘 가지고 있습니다. Much of the ministry of the local church depends on women. 지역 교회의 많은 사역은 여성에 달려 있습니다. Women in the church are not restricted from public praying or prophesying (1 Corinthians 11:5), only from having spiritual teaching authority over men. 교회의 여성들은 공개적인기도 나 예언 (고린도 전서 11 : 5)에 제한을받지 않으며, 남성에 대한 영적인 가르침의 권위 만가집니다. The Bible nowhere restricts women from exercising the gifts of the Holy Spirit (1 Corinthians 12). 성서는 여성이 성령의 은사를 행사하는 것을 제한하지 않습니다 (고전 12 장). Women, just as much as men, are called to minister to others, to demonstrate the fruit of the Spirit (Galatians 5:22–23), and to proclaim the gospel to the lost (Matthew 28:18–20; Acts 1:8; 1 Peter 3:15). 여자들도 남자와 마찬가지로 다른 사람들을 섬기고 성령의 열매를 보여주고 (갈라디아서 5 : 22 ~ 23), 잃어버린 사람들에게 복음을 전하도록 부름 받았습니다 (마 28 : 18 ~ 20; 사도 1 : 8; 베드로 전서 3:15).

God has ordained that only men are to serve in positions of spiritual teaching authority in the church. 하나님께서는 오직 남자 만이 교회에서 영적 가르침의 직분에서 봉사하도록 성임 하셨다. This is not because men are necessarily better teachers or because women are inferior or less intelligent (which is not the case). 이것은 남자가 반드시 더 나은 교사이거나 여자가 열등하거나 덜 지능적이기 때문이 아닙니다 (사례가 아님). It is simply the way God designed the church to function. 그것은 하나님 께서 교회가 기능하도록 설계된 방식입니다. Men are to set the example in spiritual leadership—in their lives and through their words. 사람들은 자신의 삶과 말을 통해 영적 지도력을 발휘해야합니다. Women are to take a less authoritative role. 여성은 덜 권위적인 역할을 수행해야합니다. Women are encouraged to teach other women (Titus 2:3–5). 여자들은 다른 여자들에게 가르 칠 것을 권장합니다 (딛 2 : 3 ~ 5). The Bible also does not restrict women from teaching children. 성서는 또한 여자들이 아이들을 가르치는 것을 제한하지 않습니다. The only activity women are restricted from is teaching or having spiritual authority over men. 여성이 제한하는 유일한 활동은 남성을 가르치거나 영적인 권위를 갖는 것입니다. This precludes women from serving as pastors to men. 이것은 여성이 남성의 목회자로 봉사하는 것을 방해합니다. This does not make women less important, by any means, but rather gives them a ministry focus more in agreement with God's plan and His gifting of them. 이것은 여성이 어떤 식 으로든 덜 중요하게 만들지 않고 오히려 하나님의 계획과 그들에 대한 그분의 선물과 일치하여 사역에 더 초점을 맞 춥니 다.

Recommended Resource: Two Views on Women in Ministry, Revised by James R. Beck, ed. 추천 자료 : James R. Beck, ed.

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