지방 정부 (아일랜드) 법 1898
The Local Government (Ireland) Act 1898 (61 & 62 Vict. c. 37) was an Act of the Parliament of the United Kingdom of Great Britain and Ireland that established a system of local government in Ireland similar to that already created for England, Wales and Scotland by legislation in 1888 and 1889 . 지방 정부 (아일랜드) 법 1898 (61 & 62 Vict. c. 37)은 영국 에서 이미 영국과 유사한 제도를 확립 한 영국과 아일랜드 의 의회 법 입니다. 1888 년 과 1889 년 법률에 의한 웨일즈 와 스코틀랜드 . The Act effectively ended landlord control of local government in Ireland. 이 법은 아일랜드 지방 정부에 대한 집주인 통제를 효과적으로 종료시켰다. [1] [2] [3] [1] [2] [3]
Long title 긴 제목 | An Act for amending the Law relating to Local Government in Ireland, and for other purposes connected therewith. 아일랜드 지방 정부와 관련된 법률을 개정하고 이와 관련된 다른 목적을위한 법률. |
---|---|
Citation 소환 | 61 & 62 Vict. 61 & 62 Vict. c. 씨. 37 37 |
Introduced by 에 의해 소개 | Gerald Balfour 제럴드 발 푸어 |
Territorial extent 영토 범위 | Ireland 아일랜드 |
Dates 날짜 | |
Royal assent 왕의 동의 | 12 August 1898 1898 년 8 월 12 일 |
Status: Repealed 상태 : 폐지 |
Contents 내용
- 1 Background 1 배경
- 2 The existing system and earlier attempts at reform 2 기존 제도와 개혁의 초기 시도
- 3 Gerald Balfour as Chief Secretary and the crisis of 1897 3 제랄드 발 포르 (Gerald Balfour)
- 4 The reforms 4 개혁
- 5 County and county borough boundaries 5 카운티 및 카운티 자치구 경계
- 6 Main changes and repeals 6 주요 변경 사항 및 폐기
- 7 See also 7 또한보십시오
- 8 Sources 8 개의 근원
- 9 References 9 참고
- 10 External links 10 외부 링크
Background Edit 백그라운드 편집
From the 1880s the issue of local government reform in Ireland was a major political issue, involving both Irish politicians and the major British political parties. 1880 년대부터 아일랜드의 지방 정부 개혁 문제는 아일랜드 정치인들과 영국의 주요 정당들과 관련된 주요 정치 문제였습니다. Questions of constitutional reform, land ownership and nationalism all combined to complicate matters, as did splits in both the Liberal Party in 1886 and the Irish Parliamentary Party in 1891. Eventually, the Conservative government of Lord Salisbury found it politically expedient to introduce the measures in 1898. 헌법 개혁, 토지 소유권 및 민족주의에 관한 문제는 1886 년 자유당 과 1891 년 아일랜드 의회 에서 분열 된 것처럼 문제를 복잡하게 만들었습니다. 1898.
The legislation was seen by the government as solving a number of problems: it softened demands for Home Rule from Nationalists, it eased the burden of agricultural rates on Unionist landlords, it created a more efficient poor law administration and it strengthened the Union by bringing English forms of local government to Ireland. 이 법안은 정부가 여러 가지 문제를 해결하는 것으로 여겨졌다. 국민당의 가정 규칙에 대한 요구를 완화하고, 조합주의 집주인에 대한 농업 요금 부담을 완화하고,보다 효율적인 빈약 한 법률 행정을 만들었고 영어를 가져와 연합을 강화했다. 아일랜드에 지방 정부의 형태. [2] [3] [2] [3]
The existing system and earlier attempts at reform Edit 기존의 시스템과 개혁의 초기 시도
Counties and baronies Edit 군 및 남작
Each county and county corporate of Ireland was administered before the 1898 Act by a grand jury . 아일랜드의 각 카운티 및 카운티 회사는 1898 년 법 전에 대배심에 의해 관리되었습니다. These bodies were made up of major landowners appointed by the assizes judge of the county. 이 단체들은 카운티의 판사들이 임명 한 주요 지주로 구성되었습니다. As well as their original judicial functions the grand juries had taken on the maintenance of roads, bridges and asylums and the supervision of other public works. 대 배심원들은 원래의 사 법적 기능뿐만 아니라 도로, 다리 및 망명 유지와 다른 공공 사업의 감독을 맡았습니다. The grand jury made proposals for expenditure known as "presentments" which required the approval of the assizes judge. 대 배심원은 비평가 판사의 승인이 필요한 "발표"로 알려진 지출 제안을했다. The money to pay for the presentments was raised by a "county cess" levied on landowners and occupiers in the county, a form of rate tax . 발표에 지불 할 돈 은 세율, 세금 과 같은 카운티의 토지 소유자와 거주자에게 부과되는 "카운티 세스"에 의해 조성되었습니다. [4] A second tier of administrative division below the county was the barony . [4] 카운티 아래의 행정 구역의 두 번째 계층은 남작 이었다. A similar system operated at this level, with the justices of the area empowered to meet in baronial presentment sessions to raise a cess to fund minor works. 비슷한 수준의 시스템이 운영되었으며,이 지역의 법무부들은 중소 규모의 프리젠 테이션 세션에서 소액의 작품에 대한 자금을 조달하기 위해 만날 수있는 권한을 부여했습니다. [4] [4]
By 1880 the members of the grand juries and baronial sessions were still overwhelmingly Unionist and Protestant, and therefore totally unrepresentative of the majority of the population of the areas they governed. 1880 년까지 대 배심원들과 중상 회의는 여전히 압도적으로 노동당과 개신교였으며, 따라서 그들이 통치 한 지역의 인구의 대다수를 완전히 대표하지 않았다. [3] This was because they had represented and were chosen from the actual taxpayers since the Middle Ages , and retiring members were normally replaced by similar taxpayers from the same social class. [3] 이는 중세 이후 실제 납세자들을 대표하여 선출 되었기 때문에 은퇴 한 회원들은 일반적으로 같은 사회 계층의 유사한 납세자들로 대체되었습니다. The understanding was that larger taxpayers had a greater motive to see that the tax money was spent properly. 이해하는 것은 납세자가 많을수록 세금이 적절하게 지출되었다는 동기가 더 크다는 것입니다. The Representation of the People Act 1884 created a much larger electorate that had very different needs and inevitably wanted to elect local representatives from outside a narrow social élite. 인민 대표 법 1884 은 매우 다른 요구를 가진 훨씬 더 큰 유권자를 만들었으며 필연적으로 좁은 사회 엘리트 외부에서 현지 대표를 선출하기를 원했습니다. By now public works such as roads and bridges were being funded increasingly by central government via the Office of Public Works . 이제 도로와 다리와 같은 공공 사업은 공공 기관을 통해 중앙 정부에 의해 점점 더 많은 자금을 지원 받게되었다.
Poor law unions and sanitary districts Edit 불쌍한 법률 조합과 위생 구역
In 1838 Ireland was divided into poor law unions (PLUs), each consisting of a geographical area based on a workhouse . 1838 년 아일랜드는 빈곤 한 노동 조합 (PLU)으로 나뉘어졌으며, 각각 노동 조합을 기반으로 한 지리적 지역으로 구성되어 있습니다. The union boundaries did not correspond to those of any existing unit, and so many rurals lay in two or more counties. 노조 경계는 기존 단위의 경계와 일치하지 않았으므로 많은 농촌이 두 개 이상의 카운티에 거주합니다. The unions were administered by Boards of Guardians . 가디언 은 노조를 관리했다. The boards were in part directly elected, with one guardian elected for each electoral division . 이사회는 부분적으로 직접 선출되었으며, 각 선거 구당 마다 한 명의 보호자가 선출되었습니다.
With the growth of population a need to create authorities to administer public health and provide or regulate such services as sewerage, paving and water supply arose. 인구가 증가함에 따라 공중 보건을 관리하고 하수도, 포장 및 물 공급과 같은 서비스를 제공하거나 규제 할 수있는 권한을 만들 필요가있었습니다. The Public Health (Ireland) Act 1878 created sanitary districts , based on the system already existing in England and Wales. 공중 보건 (아일랜드) 법 1878 은 영국과 웨일즈에 이미 존재하는 시스템을 기반으로 위생 구역을 만들었습니다. Larger towns ( municipal boroughs and towns with commissioners under private acts or with a population of 6,000 or more) were created urban sanitary districts: the existing local council became the urban sanitary authority. 더 큰 도시들 ( 시민 자치구 와 사적인 행동을하는 위원 또는 6,000 명 이상의 인구를 가진 도시들)이 도시 위생 구역을 만들었습니다. 기존 지방 의회는 도시 위생 기관이되었습니다. The remainder of the country was divided into rural sanitary districts. 나머지 국가는 농촌 위생 구역으로 나뉘 었습니다. These were identical in area to poor law unions (less any part in an urban sanitary district), and the rural sanitary authority consisted of the poor law guardians for the area. 이들은 지역에서 빈곤 한 법률 노조와 동일했고 (도시 위생 구역의 일부는 적음), 농촌 위생 당국은 해당 지역의 빈약 한 법정 후견인으로 구성되었습니다.
Proposed changes 1888 – 1892 Edit 제안 된 변경 사항 1888 – 1892 편집
The first proposals for elected County Councils in Ireland were made by the Radical-Liberal Minister Joseph Chamberlain to Prime Minister Gladstone in 1885. [5] The electorate had been enlarged by the recent Representation of the People Act 1884 . 아일랜드에서 선출 된 카운티 평의회에 대한 첫 번째 제안은 1885 년에 조셉 체임벌린 ( Joseph Chamberlain) 과장 과 글래드스톤 (Gladstone) 총리에 의해 만들어졌다. [5] 유권자들은 최근 1884 년 인민 대표 법에 의해 확대되었다. However, Gladstone and Parnell preferred to legislate for Irish Home Rule first but failed to enact the 1886 Home Rule Bill . 그러나 Gladstone과 Parnell은 먼저 아일랜드 가정 규칙 입법을 선호했지만 1886 가정 규칙 법안 을 제정하지 못했습니다. Chamberlain, briefly the President of the Local Government Board in 1886, then left the Liberals to form the Liberal Unionist Party and brought the proposal to his new Conservative allies, who won the 1886 United Kingdom general election shortly afterwards. 체임벌린은 1886 년에 지방 정부 이사회 의 총재로 잠시 후 자유당을 떠나 자유 노동당 을 구성하고 그의 보수적 인 동맹국들에게 제안서를 가져 왔으며, 그 직후 그의 1886 년 영국 총선에서 승리 했다.
In 1888 Chamberlain again called for democratically-elected county councils in Ireland, as a part of a crash programme of state-funded public works, in his book " A Unionist Policy for Ireland ". 1888 년 체임벌린은 그의 책 " 아일랜드 연합 정책 " 에서 아일랜드의 공립 공무원 충돌 프로그램의 일환으로 아일랜드에서 민주적으로 선출 된 카운티 평의회를 다시 요구했다.
Directly elected county councils were introduced to England and Wales by the Local Government Act 1888 and to Scotland by the Local Government (Scotland) Act 1889 . 직접 선출 된 카운티 협의회는 지방 정부법 1888에 의해 영국과 웨일즈에, 그리고 지방 정부 (스코틀랜드) 법에 의해 스코틀랜드에 도입되었습니다 1889 . Attempts to bring about similar reforms in Ireland were delayed because of the civil unrest caused by the Plan of Campaign . 아일랜드에서 유사한 개혁을 시도하려는 시도 는 캠페인 계획으로 인한 민사 불안으로 인해 지연되었다. The government argued that before they could bring in administrative reforms, law and order should be restored. 정부는 행정 개혁을 추진하기 전에 법과 질서를 회복해야한다고 주장했다. Accordingly, the Chief Secretary , Arthur Balfour , introduced coercion acts to end the "agrarian outrages". 이에 아서 발포 (Arthur Balfour) 사무 총장 은“농업 적 분노”를 종식시키기위한 강제 행동을 소개했다. Unionists, increasingly losing seats to members of the Irish National League at elections of guardians, also sought to delay implementation. 가디언 선거에서 아일랜드 내셔널 리그 회원들에게 점점 더 많은 자리를 잃고있는 노조원들도 이행을 지연 시키려고했다. [3] [6] [3] [6]
Balfour finally announced on 10 August 1891 that local government legislation would be introduced in the next parliamentary session. Balfour는 1891 년 8 월 10 일에 다음 국회에서 지방 정부 입법이 도입 될 것이라고 발표했다. The announcement was met with protests from Unionists and landlords who predicted that the new authorities would be disloyal and would monopolise their power to drive them out of the country. 이 발표는 새로운 당국이 불충실하고 국가를 몰아 낼 힘을 독점 할 것이라고 예측 한 노조 주의자들과 집주인들로부터 항의를 받았다. Balfour, despite the opposition, made it clear that he intended to proceed. 발 푸어는 야당에도 불구하고 계속 진행할 것을 분명히했다. With the Irish Parliamentary Party split into "Parnellite" and "anti-Parnellite" factions, he was encouraged to believe that the bill could be used to destroy the demand for Home Rule and further splinter the Nationalist movement. 아일랜드 의회는 "파넬 리트"와 "파넬 리트 반대"파벌로 나뉘면서 법안은 가정법에 대한 요구를 파괴하고 국민당 운동을 더욱 파산시키는 데 사용될 수 있다고 믿도록 격려 받았다. [3] [삼]
When the bill was introduced to parliament early in 1892, it was clear that the Unionists had successfully watered down many of its provisions by securing safeguards on their hold on local government. 이 법안이 1892 년 초 의회에 도입되었을 때, 노조원들은 지방 정부에 대한 보호 수단을 확보함으로써 많은 조항들을 성공적으로 물을 that 다. The provisions of the proposed legislation were: 제안 된 법안의 조항은 다음과 같습니다.
- County and district councils, elected on the parliamentary franchise 의회 프랜차이즈에서 선출 된 카운티 및 지구 협의회
- Transfer of powers of grand juries over roads and sanitation to the new councils 도로와 위생을 통한 대배심의 권한을 새로운 협의회로 이전
- Administration of local revenues and setting of county cess to be decided by the majority of ratepayers 대부분의 요율표에 의해 현지 수입 관리 및 카운티 중단 설정 결정
The "safeguards" to protect the Unionist minority were: 노동 조합의 소수 민족을 보호하기위한 "안전 조치"는 다음과 같습니다.
- Electors to have "cumulative votes" with those paying more cess having more votes 선거인들은 더 많은 투표권을 가지고 더 많은 돈을 지불하는 사람들과 "누적 투표"
- Any ratepayer could challenge the council presentment before a judge and jury 모든 지불 인은 판사와 배심원 앞에서 회의 발표에 이의를 제기 할 수 있습니다
- County and district councils could be dismissed for "disobedience to the law, corruption or consistent malversion and oppression" 카운티 및 지구 협의회는 "법에 대한 불순종, 부패 또는 일관된 말기 및 압제"로 기각 될 수 있습니다.
- A joint committee of councillors and grand jurors was to approve all capital expenditure and appointment of officers. 협의회와 대배심의 공동위원회는 모든 자본 지출과 임원 임명을 승인하는 것이었다. [3] [삼]
The bill was rejected by almost all Irish parliamentarians, with the support of only a handful of Ulster Liberal Unionists. 이 법안은 소수의 Ulster Liberal Unionists의 지원으로 거의 모든 아일랜드 의회 의원들에 의해 거부되었습니다. While Balfour hoped to make the legislation acceptable by tabling amendments, this was rejected by Nationalists who hoped to see a change to a pro-Home Rule Liberal administration at the imminent general election . 발포 르는 개정안을 제출함으로써이 법안을 받아 들일 수 있기를 바랐지만, 임박한 총선 에서 친 가정 자유당 행정부에 변화를주기를 희망하는 민족 주의자들은이를 거부 했다 . The bill was accordingly abandoned. 따라서 그 법안은 버려졌습니다. [3] [삼]
Gerald Balfour as Chief Secretary and the crisis of 1897 Edit 제랄드 발 푸어 (Gerald Balfour) 1897 년 총재와 위기
Following three years of Liberal government, a Conservative– Liberal Unionist government was returned to power at the 1895 general election . 3 년간의 자유주의 정부에 이어 보수 주의자 자유주의 노동 조합 정부는 1895 년 총선 에서 권력을 회복 했다 . Gerald Balfour , brother of Arthur , and nephew of the new Prime Minister, Lord Salisbury , was appointed Chief Secretary for Ireland on 4 July 1895. He soon made his mark when he clumsily summarised the Irish policy of the new government as "killing home rule with kindness". 1895 년 7 월 4 일, Arthur의 형제 인 제랄드 발포 (Gerald Balfour )와 솔즈베리 신 총리의 조카가 아일랜드의 총리로 임명되었다. 그는 새 정부의 아일랜드 정책을 서투른 방식으로 "가정의 통치 규칙"으로 서툴게 요약했다. 친절하게 " [2] The British Government passed three major pieces of Irish legislation in four years: apart from the Local Government Act, these were the Land Law (Ireland) Act 1896 and the Agriculture and Technical Instruction (Ireland) Act 1899 . [2] 영국 정부는 4 년 만에 3 가지 주요 아일랜드 법안을 통과시켰다. 지방 정부 법과는 별도로 1896 년 토지법 (Ilandland Act) 법과 1899 년 농업 기술 지침 법 (Agricultural and Technical Instruction)이있다 .
The local government legislation was not originally part of the government's programme announced in the Queen's Speech of January 1897. It was also exceptional in that there was almost no popular demand for the reforms. 지방 정부 입법은 원래 1897 년 1 월 여왕의 연설 에서 발표 된 정부 프로그램의 일부가 아니 었습니다. 또한 개혁에 대한 대중의 요구가 거의 없다는 점에서 예외적이었습니다. It thus came as a complete surprise when Chief Secretary Balfour announced in May that he was preparing legislation. 발 푸르 총리가 5 월 입법 준비를 발표했을 때 완전히 놀랐다. While he claimed that the extension to Ireland of the local government reforms already carried out in Great Britain had always been intended, the sudden conversion to the "alternative policy" was in fact a way of solving a political crisis at Westminster . 그는 영국 에서 이미 시행 된 지방 정부 개혁의 아일랜드로의 확장이 항상 의도 된 것이라고 주장했지만, "대체 정책"으로의 갑작스런 전환은 사실 웨스트 민스터 의 정치적 위기를 해결하는 방법이었다. Obstruction by Irish members of parliament and a number of English MPs was causing a legislative backlog. 아일랜드 의회 의원들과 많은 영국인 MP에 의한 방해는 입법적인 잔고를 야기했다. Landlords, already angered by the 1896 land act, were enraged by the refusal of the Treasury to extend the agricultural rating grant to Ireland. 1896 년 토지법에 의해 이미 분노한 집주인들은 재무부 장관 의 거부로 농업 등급 보조금을 아일랜드로 확대하기 위해 분노했다. In fact, the failure to introduce the grant was largely due to there being no effective local government system to administer it. 실제로, 보조금을 도입하지 못한 것은 보조금을 관리 할 효과적인 지방 정부 시스템이 없기 때문입니다. Instead, an equivalent sum had been given to the administration in Dublin Castle , who had decided to use the money to fund poor law reform and a new Agricultural Board. 그 대신, 더블린 캐슬 의 행정부에 상응하는 액수가 주어 졌는데, 그는 돈을 사용하여 가난한 법 개혁과 새로운 농업위원회에 자금을 지원하기로 결정했습니다. On 18 May the Irish Unionist MPs wrote to the government informing them that they would withdraw their support unless the rating grant was introduced. 5 월 18 일, 아일랜드 노동 조합 MP는 정부에 평가 보조금이 도입되지 않는 한 지원을 철회하겠다고 통보했다. [2] [2]
The Lord Lieutenant of Ireland , Lord Cadogan , held talks with the Treasury and hit upon the idea of introducing the local government reforms as a way to "break up a combination of unionists with nationalists in Ireland" which he felt was "becoming too strong for even for a ministry with a majority of 150!" 아일랜드의 중위 인 카도 간 (Cadogan ) 경은 재무부와 대화를 나누고 "아일랜드의 민족 주의자들과 노조의 조합을 해체"하는 방법으로 지방 정부 개혁을 도입한다는 아이디어에 부딪쳤다. "대부분의 150 명을 가진 사역에도!" The introduction of democratic county councils along with a substantial rates subsidy was felt to be sure to placate all Irish members of the house. 상당한 비율의 보조금과 함께 민주주의 카운티 협의회가 도입되면서 모든 아일랜드 인원을 대신 할 것으로 생각되었다. [2] The government moved quickly, sending a copy of the English Local Government Act of 1888 to Sir Henry Robinson , vice-president of the Local Government Board for Ireland. [2] 정부는 1888 년 영국 지방 정부법 사본을 아일랜드 지방 정부 이사회 부사장 인 헨리 로빈슨 경 에게 보냈다. Robinson, who was on holiday, was instructed to decide how much of the existing legislation could be speedily adapted for Irish use. 휴일이었던 로빈슨은 기존의 입법 중 얼마나 많은 것이 아일랜드 사용에 신속하게 적용될 수 있는지 결정하도록 지시 받았다. It was in fact thought that legislation might not be needed at all, as the Lord Lieutenant possessed the power to extend any provisions already in force in England to Ireland by Order in Council . 영국 중위는 이미 영국 의회에 의해 이미 시행중인 모든 조항을 확장 할 수있는 권한을 가지고 있었기 때문에 법이 전혀 필요하지 않다고 생각되었다. Within a week came the announcement that a bill was to be prepared. 일주일 안에 법안을 준비해야한다는 발표가있었습니다. [2] [2]
The reforms Edit 개혁
The 1898 Act brought in a mixed system of government, with County Boroughs independent of county administration, and elsewhere a two-tier system with county councils, along with Borough , Urban District and Rural District Councils. 1898 법은 카운티 행정과 독립적 인 카운티 자치구 와 다른 지역 정부와 자치구 , 도시 지구 및 농촌 지구 협의회와 함께 2 단계 시스템을 혼합 한 정부 시스템을 도입했습니다. Urban districts were created from the larger of the Town Commissioners towns, while the smaller towns retained their town commissioners, but remained in the rural districts for sanitary planning purposes. 도시 지역은 더 큰 타운 커미셔너 타운 에서 만들어졌으며, 더 작은 타운은 타운 커미셔너를 유지했지만 위생 계획 목적으로 농촌 지역에 남아있었습니다.
The creation of the new councils had a significant effect on Ireland as it allowed a much larger number of local people to take decisions affecting themselves. 새로운 평의회의 창설은 아일랜드에 큰 영향을 미쳤으며, 이로 인해 훨씬 더 많은 지역 주민들이 자신에게 영향을 미치는 결정을 내릴 수있었습니다. The County and the sub-county District Councils created a political platform for proponents of Irish Home Rule , displacing Unionist influence in many areas. 카운티 및 하위 카운티 지구 협의회는 아일랜드 가정 규칙 지지자들을위한 정치적 기반을 만들어 많은 지역에서 노조의 영향력을 대체했습니다. The enfranchisement of local electors allowed the development of a new political class, creating a significant body of experienced politicians who would enter national politics in Ireland in the 1920s, and increase the stability of the transitions to the parliaments of the Irish Free State and Northern Ireland . 지방 선거인들의 열풍은 새로운 정치 계급의 개발을 가능하게했으며 1920 년대에 아일랜드의 국가 정치에 입국 할 경험이 많은 정치인들을 만들었고, 아일랜드 자유 주 와 북 아일랜드 의회로의 전환의 안정성을 높였습니다. . In the process, the Rural District Councils were abolished in 1923, as the new states wanted to centralise power and economise on running costs. 이 과정에서 1923 년에 농촌 지구 협의회가 폐지되었습니다. 새로운 주들이 전력과 경제를 중앙 집중식으로 운영하기를 원했기 때문입니다.
County and county borough boundaries Edit 카운티 및 카운티 자치구 경계
The Act caused a number of county boundaries to be modified. 이 법으로 인해 많은 카운티 경계가 수정되었습니다. This was for several reasons: [7] 이것은 몇 가지 이유 때문이다 : [7]
- Each county district had to be in a single county, unlike the sanitary districts on which they were based 각 카운티 지구는 기초가 된 위생 지구와 달리 단일 카운티에 있어야했습니다.
- Where an urban sanitary district lay in more than one county, the new urban district would be placed entirely within that in which the majority of the population lay. 도시 위생 구역이 하나 이상의 카운티에있는 경우, 새로운 도시 지역은 전체 인구의 대부분이 거주하는 지역 내에 배치됩니다.
- Where a poor law union (PLU) lay in more than one county, generally a rural district was created for the fraction each county (for example, Ballyshannon PLU was split into Ballyshannon №1, №2, and №3 rural districts in counties Donegal, Fermanagh, and Leitrim respectively). 가난한 법률 조합 (PLU)이 여러 카운티에 거주하는 경우 일반적으로 각 카운티의 비율에 따라 농촌 지역이 만들어졌습니다 (예 : Ballyshannon PLU는 카운티 Donally의 Ballyshannon №1, №2 및 №3 농촌 지역으로 분할 됨) , Fermanagh 및 Leitrim). Boundaries were adjusted if one fraction was too small or otherwise impractical. 하나의 분수가 너무 작거나 실용적이지 않은 경우 경계를 조정했습니다.
- The eight old counties corporate did not correspond to the six new county boroughs. 8 개의 오래된 카운티 회사 는 6 개의 새로운 카운티 자치구에 해당하지 않았습니다.
- The cities of Belfast and Derry were separated from the counties in which they lay and constituted as separate county boroughs. 벨파스트 (Belfast)와 데리 (Derry)는 그들이 위치한 카운티와 분리되어 별도의 카운티 자치구로 구성되었습니다.
- Four counties corporate were merged into their parent counties. 4 개 카운티 회사가 모 카운티로 합병되었습니다.
The extents of the new administrative counties and county boroughs, which came into effect on 18 April 1899, were defined by orders of the Local Government Board for Ireland . 1899 년 4 월 18 일에 발효 된 새로운 행정 카운티와 카운티 자치구의 범위는 아일랜드 지방 정부위원회의 명령에 의해 정의되었습니다. [8] There were no changes to the boundaries of the counties of Cavan , Cork , Donegal , Fermanagh , Kerry , Kildare , King's (Offaly) , Leitrim , Limerick , Longford , Meath , Monaghan , and Tyrone ; [8] Cavan , Cork , Donegal , Fermanagh , Kerry , Kildare , King 's (Offaly) , Leitrim , Limerick , Longford , Meath , Monaghan 및 Tyrone 카운티의 경계에는 변화가 없었 습니다 . nor to those of the county boroughs (previously counties corporate) of Cork , Dublin , Limerick , and Waterford . 코크 , 더블린 , 리머 릭 , 워터 포드 의 카운티 자치구 (이전의 카운티 회사)들에게도 마찬가지 입니다. [8] Changes elsewhere were as follows: [8] [8] 다른 부분의 변경 사항은 다음과 같습니다. [8]
Pre-1898 judicial county 1898 년 이전 사법부 | Post-1898 administrative county 1898 년 이후 행정구 | Area transferred 양도 지역 | Type of transfer 환승의 종류 |
---|---|---|---|
Antrim 앤 트림 | Belfast county borough 벨파스트 카운티 자치구 | Belfast city (part) 벨파스트 시티 (일부) | New county borough 새로운 카운티 자치구 |
Carrickfergus (county of the town) 캐릭 퍼거스 (도시의 카운티) | Antrim 앤 트림 | All 모두 | Abolished corporate county 회사 카운티 폐지 |
Down 내려가는 | Antrim 앤 트림 | Lisburn town (part) 리스 번 타운 (부품) | urban 도시 |
Down 내려가는 | Armagh 아마 | Newry town (part) 뉴리 타운 (부품) | urban 도시 |
Down 내려가는 | Belfast county borough 벨파스트 카운티 자치구 | Belfast city (part) 벨파스트 시티 (일부) | New county borough 새로운 카운티 자치구 |
Drogheda (county of the town) 드로 헤다 (도시의 카운티) | Louth Louth | All 모두 | Abolished corporate county 회사 카운티 폐지 |
Dublin 더블린 | Wicklow 위 클로 | Bray township (part) 브레이 타운 쉽 (부품) | urban 도시 |
Galway 골웨이 | Clare 클레어 | Drummaan, Inishcaltra North and Mountshannon EDs [t 1] Drummaan, Inishcaltra North 및 Mountshannon EDs [t 1] | rural 시골 |
Galway 골웨이 | Mayo 마요 | Ballinchalla, Owenbrin EDs [t 2] Ballinchalla, Owenbrin EDs [t 2] | rural 시골 |
Galway 골웨이 | Roscommon 로스 커먼 | Rosmoylan ED 로스 모일란 ED | rural 시골 |
Galway (county of the town) 골웨이 (시내) | Galway 골웨이 | All 모두 | Abolished corporate county 회사 카운티 폐지 |
Kilkenny 킬 케니 | Wexford x 스 포드 | New Ross town (part) 뉴 로스 타운 (일부) | urban 도시 |
Kilkenny (county of the city) 킬 케니 (도시의 카운티) | Kilkenny 킬 케니 | All 모두 | Abolished corporate county 회사 카운티 폐지 |
Queen's (Laois) 퀸즈 (Laois) | Carlow 칼로 우 | Carlow town (part) 칼로 우 타운 (부품) | urban 도시 |
Londonderry 런던 데리 | Londonderry (Derry) [t 3] county borough 런던 데리 (Derry) [t 3] 카운티 자치구 | Londonderry (Derry) city 런던 데리 (Derry) 도시 | New county borough 새로운 카운티 자치구 |
Mayo 마요 | Roscommon 로스 커먼 | Ballaghaderreen , Edmondstown EDs Ballaghaderreen , 에드먼즈 타운 ED | rural 시골 |
Roscommon 로스 커먼 | Galway 골웨이 | Ballinasloe town (part) 발리 나슬로 타운 (일부) | urban 도시 |
Roscommon 로스 커먼 | Westmeath 웨스트 미드 | Athlone town (part) 애슬론 타운 (일부) | urban 도시 |
Sligo 슬라이고 | Mayo 마요 | Ardnaree North, Ardnaree South Rural, Ardnaree South Urban EDs [t 4] Ardnaree North, Ardnaree South Rural, Ardnaree South Urban EDs [t 4] | rural 시골 |
Tipperary, North Riding 티퍼 러리, 노스 라이딩 | Tipperary, South Riding 티퍼 러리, 사우스 라이딩 | Cappagh, Curraheen, Glengar EDs Cappagh, Curraheen, 글렌가 ED | rural 시골 |
Tipperary, South Riding 티퍼 러리, 사우스 라이딩 | Waterford 워터 포드 | Carrick-on-Suir town (part) 캐릭 온수 에르 타운 (부품) Clonmel borough (part) 클론 멜 자치구 (부품) | urban 도시 |
Waterford 워터 포드 | Kilkenny 킬 케니 | Kilculliheen ED 킬 쿨리 엔 ED | rural 시골 |
- Notes 노트
- ^ This area is on the north-western shore of Lough Derg . ^ 이 지역은 Lough Derg의 북서쪽 해안에 있습니다.
- ^ These areas lay on the western shore of Lough Mask , and were remote from the rest of Galway. ^ 이 지역은 거친 가면 의 서쪽 해안에 있고, Galway의 나머지에서 멀리 떨어져있었습니다.
- ^ See Derry/Londonderry name dispute ^ Derry / Londonderry 이름 분쟁을보십시오
- ^ These areas were adjacent to the Mayo town of Ballina . ^ 이 지역은 Mayo 도시 Ballina에 인접 해있었습니다.
Main changes and repeals Edit 주요 변경 사항 및 폐기
Boundaries of Irish county constituencies at Westminster were not adjusted by the 1898 act to align with the new administrative boundaries. 웨스트 민스터의 아일랜드 카운티 선거구 경계는 새로운 행정 경계와 일치하도록 1898 년 법에 의해 조정되지 않았습니다. Some were aligned by the Representation of the People Act 1918 , where the county divisions were being altered for other reasons; 일부는 1918 년 인민 대표 법에 의해 조정되었는데, 다른 이유로 카운티 구역이 변경되었습니다. for example Kilculliheen was transferred from Waterford City to South Kilkenny , but Ardnaree remained in North Sligo rather than East Mayo . 예를 들어 Kilculliheen 은 Waterford City 에서 South Kilkenny 로 옮겨졌지만 Ardnaree는 East Mayo가 아닌 North Sligo에 남아있었습니다. [9] [9]
In 1919 the electoral system was changed to single transferable vote (STV) by the Local Government (Ireland) Act 1919 . 1919 년에 선거 시스템은 지방 정부 (아일랜드) 법 1919에 의해 단일 양도 가능 투표 (STV)로 변경되었습니다. This was first used in the election to Sligo Corporation in 1919, [10] and then for the 1920 Irish local elections . 이것은 1919 년 Sligo Corporation 선거 에서 처음으로 사용되었고 [10] 1920 년 아일랜드 지방 선거에서 사용되었습니다 . [11] After the partition of Ireland in 1920–22, the situation evolved differently in the Irish Free State ( Ireland from 1937) and Northern Ireland . [11] 1920-22 년 아일랜드 가 분할 된 후 아일랜드 자유국 (1937 년 아일랜드 )과 북 아일랜드 에서 상황이 다르게 진화했다.
In the Free State, rural district councils were abolished by the Local Government Act 1925 [12] (the Local Government (Dublin) Act 1930 for County Dublin [13] ). 자유 주에서는 농촌 지역 협의회가 지방 정부법 1925 [12] (더블린 카운티의 지방 정부 (더블린) 법 1930)에 의해 폐지되었습니다 [13] . Urban districts were renamed "towns" by the Local Government Act 2001 , and abolished by the Local Government Reform Act 2014 , which established municipal districts covering rural and urban areas of most counties. 도시 지역은 2001 년 지방 정부법에 의해 "도시"로 이름이 바뀌었고 2014 년 지방 정부 개혁법에 의해 폐지되었으며,이 지방 정부 는 대부분의 카운티의 농촌 및 도시 지역을 포함하는 도시 지역을 설립했습니다. The 2001 act also renamed "county borough corporations" as "city councils". 2001 년 법은 또한 "카운티 자치 단체"를 "도시위원회"로 개명했습니다. The introduction of a council–manager system in 1929–40 significantly changed the operation of county and city councils. 1929 ~ 40 년에 시의회 관리자 시스템 이 도입되면서 카운티 및 시의회 운영이 크게 변경되었습니다.
In Northern Ireland, STV was abolished in 1922. [14] The two-tier county–district system was retained until the Local Government Act (Northern Ireland) 1972 replaced it with a system of 26 unitary districts from 1973. Some elected councils had been dissolved in the 1960s as tensions grew in the buildup to the Troubles . 북 아일랜드에서는 1922 년에 STV가 폐지되었습니다. [14] 1972 년 지방 정부법 (Northern Government Act) 이 1973 년부터 26 개의 단일 지구 시스템으로 대체 될 때까지 2 계층 카운티 지구 시스템이 유지되었습니다. 1960 년대 에 트러블 스가 쌓이면서 긴장이 커지면서 해체되었습니다.
See also Edit 편집 참조
Sources Edit 소스 편집
- Primary 일 순위
- Local Government Board for Ireland (1900). 아일랜드 지방 정부위원회 (1900). Twenty-seventh report . 스물 일곱 번째 보고서 . Command papers . 사령부 . C.9480. C.9480. Dublin: Alex. 더블린 : 알렉스. Thom for HMSO. HMSO를위한 톰. §§1–7 and Appendices A . §§1–7 및 부록 A. Retrieved 9 March 2017 . 2017 년 3 월 9 일에 확인 함 .
- Irish Statute Book : 아일랜드 법령 도서 :
- "Local Government (Ireland) Act 1898" . "지방 정부 (아일랜드) 법 1898" . 2nd revised edition of the statutes . 법 개정 2 판 . 1909. 1909.
- "British Public Statutes Affected: 1898" . "영향을받는 영국 공공 법령 : 1898" . Pre-1922 Acts amendments . 1922 년 이전의 법 개정 . 19 January 2017. Local Government (Ireland) Act 1898 . 2017 년 1 월 19 일. 지방 정부 (아일랜드) 법 1898 . Retrieved 9 March 2017 . 2017 년 3 월 9 일에 확인 함 .
- "Local Government (Application of Enactments) Order, 1898" . "지방 정부 (제정 적용) 명령, 1898" . Retrieved 9 March 2017 . 2017 년 3 월 9 일에 확인 함 .
- "Local Government (Adaptation of Irish Enactments) Order, 1899" . "지방 정부 (아일랜드 제정 적응) 명령, 1899" . Retrieved 9 March 2017 . 2017 년 3 월 9 일에 확인 함 .
- Secondary 중고등 학년
- Clancy, John Joseph (1899). Clancy, John Joseph (1899). A handbook of local government in Ireland; 아일랜드 지방 정부 핸드북; containing an explanatory introduction to the Local Government (Ireland) Act, 1898 : together with the text of the act, the orders in Council, and the rules made thereunder relating to county council, rural district council, and guardian's elections : with an index . 1898 지방 자치 단체 (아일랜드) 법에 대한 설명이 포함되어 있습니다 : 법의 텍스트, 협의회 명령 및 카운티 의회, 지방 지방 의회 및 후견인 선거와 관련하여 내려진 규칙과 함께 : 색인과 함께 . Dublin: Sealy, Bryers and Walker . 더블린 : Sealy, Bryers and Walker . Retrieved 9 March 2017 . 2017 년 3 월 9 일에 확인 함 .
References Edit 참조 편집
- ^ Beckett, JC (1966). ↑ JC Beckett (1966). The Making of Modern Ireland 1603 – 1923 . 현대 아일랜드 만들기 1603 – 1923 . London: Faber & Faber. 런던 : Faber & Faber. p. 피. 406. ISBN 406. ISBN 0-571-09267-5 0-571-09267-5 . .
- ^ a b c d e f Gailey, Andrew (May 1984). ↑ 앤드류 게 일리 (1984 년 5 월). "Unionist Rhetoric and Irish Local Government Reform, 1895-9". "Unionist 수사학 및 아일랜드 지방 정부 개혁, 1895-9". Irish Historic Studies . 아일랜드 역사 연구 . 24 (93): 52–68. 24 (93) : 52–68. JSTOR 30008026 . JSTOR 30008026 .
- ^ a b c d e f g Shannon, Catherine B (March 1973). ↑ Shannon, Catherine B (1973 년 3 월). "The Ulster Liberal Unionists and Local Government Reform, 1885–98". "Ulster Liberal Unionists 및 지방 정부 개혁, 1885–98". Irish Historic Studies . 아일랜드 역사 연구 . 18 (71): 407–423. 18 (71) : 407–423. JSTOR 30005423 . JSTOR 30005423 .
- ^ a b Roche, Desmond (1982). ↑ a b Roche, Desmond (1982). Local Government in Ireland . 아일랜드의 지방 정부 . Dublin: Institute of Public Administration. 더블린 : 공공 행정 연구소.
- ^ Howard CHD Joseph Chamberlain, Parnell and the Irish "Central Board" ; ^ Howard CHD Joseph Chamberlain, Parnell 및 아일랜드 "중앙위원회" ; Irish Historical Studies, vol. 아일랜드 역사 연구, vol. 8, pp 32-61. 8, pp 32-61.
- ^ Dunbabin, JPD (October 1977). ↑ JPD 던바 빈 (1977 년 10 월). "British Local Government Reform: The Nineteenth Century and after". "영국 지방 정부 개혁 : 19 세기 이후". The English Historical Review . 영어 역사 검토 . 92 (365): 777–805. 92 (365) : 777-805. doi : 10.1093/ehr/xcii.ccclxv.777 . doi : 10.1093 / ehr / xcii.ccclxv.777 . JSTOR 567654 . JSTOR 567654 .
- ^ "Proposed Alterations in Counties". ^ "군에 제안 된 변경". The Irish Times . 아일랜드 타임즈 . 19 July 1898. p. 1898 년 7 월 19 일. p. 7. 7.
- ^ a b c "Orders declaring the boundaries of administrative counties and defining county electoral divisions". ^ a b c "행정 카운티의 경계를 선언하고 카운티 선거 구역을 정의하는 주문". 27th Report of the Local Government Board for Ireland (Cmd.9480) . 아일랜드 지방 정부위원회의 27 번째 보고서 (Cmd.9480) . Dublin: HMSO . 더블린 : HMSO . 1900. pp. 235–330. 1900. 235–330 쪽.
- ^ Boundary Commission (Ireland); ^ 경계위원회 (아일랜드); Lowther, 1st Viscount Ullswater, James William ; 첫 번째 Viscount Ullswater, James William ; Robinson, HA; 로빈슨, HA; Jerred, Walter T. (1917). Jerred, Walter T. (1917). Representation of the People Bill 1917 : Redistribution of seats: Report . People Bill 1917의 대표 : 좌석 재배포 : 보고서 . Command papers . 사령부 . Cd.8830. Cd.8830. HMSO. HMSO. 6 "Procedure" and Schedule 6, Map . 6 "절차"및 일정 6,지도 . Retrieved 14 January 2019 . 2019 년 1 월 14 일에 확인 함 .
- ^ " " PR" At Sligo. A Municipal Experiment". ^ " " Sligo에 PR. 시립 실험 ". The Times . 타임즈 . 18 January 1919. p. 1919 년 1 월 18 일. p. 10. 10.
- ^ "Irish Election Results. "PR" Working Smoothly". ^ "아일랜드 선거 결과."PR "는 매끄럽게 작동한다." The Times . 타임즈 . 17 January 1920. p. 1920 년 1 월 17 일. p. 12. 12.
- ^ "Local Government Act, 1925, Section 3" . ↑ "1925 지방 정부법, 섹션 3" . Irish Statute Book . 아일랜드 법령 책 . Retrieved 27 November 2014 . 2014 년 11 월 27 일에 확인 함 .
- ^ "Local Government (Dublin) Act, 1930, Section 82" . ↑ "지방 정부 (더블린) 법, 1930, 섹션 82" . Irish Statute Book . 아일랜드 법령 책 . Retrieved 27 November 2014 . 2014 년 11 월 27 일에 확인 함 .
- ^ Lynn, Brendan. ↑ Lynn, Brendan. "Introduction to the Electoral System in Northern Ireland" . "북 아일랜드 선거 제도 소개" . Politics: Elections . 정치 : 선거 . Conflict Archive on the Internet . 인터넷에서 충돌 아카이브 . Retrieved 28 November 2014 . 2014 년 11 월 28 일에 확인 함 .
The occasion also marked the re-introduction of PR-STV, which had been abolished for local government elections by the Northern Ireland government in 1922
이 행사는 또한 1922 년 북 아일랜드 정부에 의한 지방 정부 선거를 위해 폐지 된 PR-STV의 재 도입을 표시했습니다.
External links Edit 외부 링크
- Local Government (Ireland) Bill index to Hansard debates Hansard 토론에 대한 지방 정부 (아일랜드) 법안 색인
'정치사회' 카테고리의 다른 글
로자 룩셈부르크 생애와 사상 (0) | 2020.01.27 |
---|---|
영국 법률의 인용 (0) | 2020.01.01 |
모나한 카운티 협의회 (0) | 2020.01.01 |
거버넌스(governance) (0) | 2020.01.01 |
common wealth -커먼웰드 -Leviathan -리워야단 -리바이어던 -연방국가 (0) | 2019.12.20 |