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철학

정치철학

by 이덕휴-dhleepaul 2021. 8. 21.

참조: https://en.wikipedia.org/wiki/Political_philosophy

 

 

정치철학이나 정치이론정부대한 철학적인 연구로서, 공적 에이전트와 기관의 성격, 범위, 정당성, 그리고 그들 사이의 관계에 대한 질문을 다룬다. 정치철학은 정치학이나 철학의 하위 학문분과이다.

Its topics include politics, liberty, justice, property, rights, law, and the enforcement of laws by authority: what they are, if they are needed, what makes a government legitimate, what rights and freedoms it should protect, what form it should take, what the law is, and what duties citizens owe to a legitimate government, if any, and when it may be legitimately overthrown, if ever.

그 주제는 정치, 자유, 정의, 재산, 권리, 법률, 권한에 의한 법률의 집행 등 그들이 무엇이며, 그들이 필요하다면 무엇이 정부를 합법적으로 만드는가, 무엇이 정부를 보호해야 하는지, 어떤 권리와 자유를 보호해야 하는지, 그것이 어떤 형태를 취해야 하는지, 법은 무엇인지, 그리고 시민들이 합법적인 정부에 대해 어떤 의무를 지는지, 언제 지는지 등이다.넌 합법적으로 전복됐어, 만약 있다면.

Political science is generally used in the singular, but in French and Spanish the plural (sciences politiques and ciencias políticas, respectively) is used, perhaps a reflection of the discipline's eclectic nature.[1]정치학은 일반적으로 단수형에서 사용되지만, 프랑스어와 스페인어에서는 복수형(각각 종족 정치씨엔시아스 폴리티카스)이 사용되는데, 이는 아마도 그 학문의 절충성을 반영하는 것일 것이다.[1]

Political theory also engages questions of a broader scope, tackling the political nature of phenomena and categories such as identity, culture, sexuality, race, wealth, human-nonhuman relations, ecology, religion, and more.정치 이론은 또한 정체성, 문화, , 인종, 부, 인간-비인간 관계, 생태, 종교 등과 같은 현상과 범주의 정치적 본질을 다루면서 더 넓은 범위의 문제를 제기한다.

Political philosophy is a branch of philosophy,[2] but it has also been a major part of political science, within which a strong focus has historically been placed on both the history of political thought and contemporary political theory (from normative political theory to various critical approaches).정치철학은 철학의 한 분야지만,[2] 정치학의 주요한 부분이기도 하였는데, 그 안에서 역사적으로 (규범정치론에서 다양한 비판적 접근에 이르기까지) 정치사상사상과 현대정치이론의 역사 양쪽에 강한 초점이 맞춰져 왔다.

In the Oxford Handbook of Political Theory (2009), the field is described as: "[...] an interdisciplinary endeavor whose center of gravity lies at the humanities end of the happily still undisciplined discipline of political science ...옥스퍼드 정치 이론 핸드북(2009년)에서는 이 분야를 다음과 같이 기술하고 있다: "[...] 중력의 중심이 행복하게 아직 규율되지 않은 정치 과학의 인문학적 끝에 있는 학문간 노력... For a long time, the challenge for the identity of political theory has been how to position itself productively in three sorts of location: in relation to the academic disciplines of political science, history, and philosophy; between the world of politics and the more abstract, ruminative register of theory; between canonical political theory an 오랫동안, 정치 이론의 정체성에 대한 도전은 정치 과학, 역사, 철학의 학문적 학문, 정치 세계와 더 추상적이고, 더 많은 이론의 등록, 정론적인 정치 이론 사이의 세 가지 종류의 장소에서 생산적으로 그 자신을 위치시키는 방법에 있었다.d the newer resources (such as feminist and critical theory, discourse analysis, film and film theory, popular and political culture, mass media studies, neuroscience, environmental studies, behavioral science, and economics) on which political theorists increasingly draw."[3] d 정치 이론가들이 점점 더 많이 그리는 새로운 자원(페미니스트비판 이론, 담화 분석, 영화와 영화 이론, 대중과 정치 문화, 대중 매체 연구, 신경 과학, 환경 과학, 행동 과학, 경제 등)이다.[3]

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