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神學

하나님의 의 -Righteous

by 이덕휴-dhleepaul 2019. 3. 5.

정당성

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Righteousness is defined as "the quality of being morally correct and justifiable." 는 "도덕적으로 정확하고 정당한 것의 질"로 정의됩니다. [1] It can also be considered synonymous with "rightness". [1] "정당성"과 동의어로 간주 될 수도 있습니다. [2] It is a concept that can be found in Dharmic traditions and Abrahamic traditions as a theological concept. [2] 그것은 Dharmic 전통Abrahamic 전통 에서 신학 적 개념으로 볼 수있는 개념이다. For example, from various perspectives in Hinduism , Christianity , and Judaism it is considered an attribute that implies that a person's actions are justified, and can have the connotation that the person has been "judged" or "reckoned" as leading a life that is pleasing to God. 예를 들어, 힌두교 , 기독교 , 유대교의 다양한 관점에서 사람의 행동이 정당하다는 것을 의미하는 속성 으로 간주되며, 그 사람이 자신의 삶을 이끌어내는 "판단"또는 "계산"되었다는 암시를 가질 수 있습니다 하나님을 기쁘게합니다.

It is also found in Tamil literature in the name of அறம் ( aram ). 타밀 문학 에서도 அறம் (aram)의 이름으로 발견됩니다. In Tamil literature there is separate section called அற நூல்கள் ("righteous books"), for example Thirukkural , Nālaṭiyār and many more books. 타밀어 문학에는 அற நூல்கள் ( "의로운 책")이라고 불리는 별도의 섹션이 있습니다 (예 : Thirukkural , Nālaṭiyār 및 더 많은 책). Tirukkural dedicates chapters 1–38 of the Book of Aram for righteousness. Tirukkural는의를 위해 Aram책의 1-38 장을 바칩니다. A poem in Purananuru written by Kaniyan Pungundranar , it showcases the practice of righteousness leads to world peace and harmony in society. Kaniyan Pungundranar가Purananuru 의 시로 정의의 실천이 사회의 세계 평화 와 조화로 이어지게합니다.

William Tyndale ( Bible translator into English in 1526) remodelled the word after an earlier word rihtwis , which would have yielded modern English * rightwise or * rightways . William Tyndale (1526 년 영어로 성경 번역가 )은 리트 위스 라는 단어를 현대식 영어 *를 우연히 또는 우연히 양보 한 단어를 재구성 했습니다 . He used it to translate the Hebrew root צדקים ( TzDYQ ), tzedek , which appears over five hundred times in the Hebrew Bible , and the Greek word δίκαιος ( dikaios ), which appears more than two hundred times in the New Testament . 그는 히브리어 성경 에서 500 번 이상 나타나는 히브리어 뿌리 צדקים ( TzDYQ ), tzedek신약 에서 200 번 이상 나타나는 헬라어 단어 δίκαιος ( dikaios )를 번역하는 데 사용했습니다.

Etymology [ edit ] 어원학 [ 편집 ]

Old English rihtwīs, from riht 'right' + wīs 'manner, state, condition' (as opposed to wrangwise , "wrongful" [3] ). 구어체의 '권리'+ '태도, 상태, 상태'와 같은 옛 영어 리 흐트위 어 ( wrangwise , "wrongful" [3] ). The change in the ending in the 16th century was due to association with words such as bounteous. 16 세기에 결말이 바뀌는 것은 바운스와 같은 단어와의 연관 때문이었습니다. [4] [4]

Ethics or moral philosophy [ edit ] 윤리 또는 도덕 철학 [ 편집 ]

Ethics is a major branch of philosophy, encompasses right conduct and good living. 윤리 는 철학의 주요 부분이며 올바른 행동과 좋은 생활을 포함합니다. "Rushworth Kidder states that "standard definitions of ethics have typically included such phrases as 'the science of the ideal human character' or 'the science of moral duty'".[3] Richard William Paul and Linda Elder define ethics as "a set of concepts and principles that guide us in determining what behavior helps or harms sentient creatures".[4] The Cambridge Dictionary of Philosophy states that the word ethics is "commonly used interchangeably with 'morality' ... and sometimes it is used more narrowly to mean the moral principles of a particular tradition, group or individual." "러쉬 워스 키더 (Rushworth Kidder)는"윤리에 대한 표준 정의에는 일반적으로 '이상적인 인간성의 과학'또는 '도덕적 의무의 과학'과 같은 문구가 포함되어 있습니다. [3] Richard William Paul과 Linda Elder는 윤리를 "집합 어떤 행동이 지각있는 생명체를 돕거나 해치는지를 결정하는 데 도움이되는 개념과 원리 "[4] Cambridge Dictionary of Philosophy는 윤리 라는 단어는"일반적으로 '도덕성'과 상호 교환 적으로 사용됩니다 ... 때로는 더 좁은 의미로 사용됩니다 특정 전통, 집단 또는 개인의 도덕적 원칙을 의미하는 것 "이라고 덧붙였다.

Abrahamic religions [ edit ] 아브라함의 종교 [ 편집 ]

Judaism [ edit ] 유대교 [ 편집 ]

Righteousness is one of the chief attributes of God as portrayed in the Hebrew Bible . 의는 히브리어 성경 에서 묘사 된 하나님 의 주요 속성 중 하나입니다. Its chief meaning concerns ethical conduct (for example, Leviticus 19:36; Deuteronomy 25:1; Psalm 1:6; Proverbs 8:20). 그것의 가장 큰 의미는 윤리적 행위와 관련이 있습니다 (예를 들어 레위기 19:36, 신명기 25 : 1, 시편 1 : 6, 잠언 8:20). In the Book of Job the title character is introduced to us as a person who is perfect in righteousness. 욥기 에는 제목의 성품이의를 완벽하게 갖춘 사람으로 소개됩니다.

Christianity [ edit ] 기독교 [ 편집 ]

William Lane Craig argues that we should think of God as the "paradigm, the locus, the source of all moral value and standards". William Lane Craig하나님 을 "패러다임, 궤적, 모든 도덕적 가치와 표준의 근원"으로 생각해야한다고 주장했습니다. [5] In Matthew's account of the baptism Jesus tells the prophet "it is fitting for us to fulfill all righteousness" as Jesus requests that John perform the rite for him. [5] 마태의 침례에 대한 기록에서 예수님은 예언자에게 "모든의를 이루기에 합당하다"고 말씀하십니다. The Sermon of the Mount contains the memorable commandment "Seek ye first the kingdom of God and His righteousness". 산상 수훈 에는 "먼저 하나님의 왕국과 그분의의를 구하십시오"라는 잊지 못할 계명이 있습니다. The Greek word dikaiosune also means justice [6] and the sole translation using this rendering for Matthew 6:33 is the New English Bible . 헬라어 dikaiosune 은 또한 정의 ( 正义) 를 의미하며,이 번역을 Matthew 6:33에 사용하는 유일한 번역은 New English Bible 입니다.

Jesus asserts the importance of righteousness by saying in Matthew 5:20, "For I tell you that unless your righteousness surpasses that of the Pharisees and the teachers of the law, you will certainly not enter the kingdom of heaven." 예수님께서는 마태 복음 5 장 20 절에서 "내가 네 의가 바리새인과 율법 학자의의를 능가하지 아니하면 천국에 들어 가지 못한다"고 말씀함으로써 의의 중요성을 주장합니다.

However, Paul the Apostle speaks of two ways , at least in theory, to achieve righteousness: through the Law of Moses (or Torah ); 그러나 사도 바울은 적어도 이론 상으로는의를 이루기위한 두 가지 방법 , 즉 모세 율법 (또는 토라 )을 통해 말합니다. and through faith in the atonement made possible through the death and resurrection of Jesus Christ ( Romans 10:3-13 ). 예수 그리스도의 죽음과 부활 을 통해 가능한 속죄 에 대한 믿음 을 통하여 ( 로마서 10 : 3-13 ) Some interpret that he repeatedly emphasizes that faith is the only effective way. 어떤 사람들은 믿음이 유일한 효과적인 길임을 반복해서 강조한다고 해석합니다. [7] For example, just a few verses earlier, he states the Jews did not attain the law of righteousness because they sought it not by faith, but by works. [7] 예를 들어, 몇 구절 앞에서 그는 유대인들이 믿음으로가 아니라 작품으로 그것을 찾았 기 때문에 의의 법을 얻지 못했다고 말합니다. [8] The New Testament speaks of a salvation founded on God's righteousness, as exemplified throughout the history of salvation narrated in the Old Testament ( Romans 9-11 ). [8] 신약은 구약 ( 로마서 9-11 장 )에서 서술 된 구원의 역사를 통해 예시 된 것처럼 하나님의의를 기초로 한 구원에 대해 말하고 있습니다. Paul writes to the Romans that righteousness comes by faith: "...a righteousness that is by faith from first to last, just as it is written: 'The righteous will live by faith.'" ( Romans 1:17 ) 바울은 로마서에의를 믿음으로 말미암아 말합니다. "... 믿음으로 말미암아 믿음으로 말미암는 의가 믿음으로 말미암아 살리라."( 로마서 1:17 )

In 2 Corinthians 9:9 the New Revised Standard Version has a footnote that the original word has the meaning of 'benevolence' and the Messianic Jewish commentary of David Stern affirms the Jewish practice of 'doing tzedakah' as charity in referring to the Matt. 고린도 전서 9 장 9 절 에서 새 개정 표준판에는 원어가 '자비'의 의미를 지니고 있으며 데이비드 스턴에 대한 메시아 닉 유대인 주석이 Matt을 언급 할 때 'tzedakah' 를 유대인으로 행하는 관행을 확언하고있다. 6 and II Cor. 6과 II 오. 9 passages. 9 개의 구절. [9] [9]

James 2:14-26 speaks of the relationship between works of righteousness and faith, saying that "faith without works is dead." 야고보서 2 장 14-26 절 은 "의로운 일이없는 신앙이 죽었다"고 말하면서의와 신앙의 관계에 관해 이야기합니다. Righteous acts according to James include works of charity ( James 2:15-16 ) as well as avoiding sins against the Law of Moses ( James 2:11-12 ). 야고보서의 의로운 행위에는 모세 율법 ( 야고보서 2 : 11 ~ 12 )에 대한 를 피할뿐만 아니라 자선 행위 (약 2 : 15-16 )가 포함됩니다.

2 Peter 2:7-8 describes Lot as a righteous man. 베드로 후서 2 장 7-8 절 을 의인으로 묘사합니다.

Type of saint [ edit ] 성자의 유형 [ 편집 ]

In the Eastern Orthodox Church , "Righteous" is a type of saint who is regarded as a holy person under the Old Covenant (Old Testament Israel) but also sometimes used for married saints of the New Covenant (the Church). 동방 정교회 에서 "의인"은 구약 (구약 성서의 이스라엘)에서 거룩한 사람으로 여겨지지만 신약 (결혼 교회)의 결혼 된 성도들에게 때때로 사용되는 성도의 한 유형입니다. According to Orthodox theology , the Righteous saints of the Old Covenant were not able to enter into heaven until after the death of Jesus on the cross ( Hebrews 11:40 ), but had to await salvation in the Bosom of Abraham (see: Harrowing of Hell ). 정교회 신학 에 따르면, 의롭다하신 옛 언약의 성도들은 십자가 에서 예수님죽을 때까지 하늘에 들어갈 수 없었지만 ( 아브라함 서 11:40 ) 아브라함품속에 구원을 기다려야했습니다 (참조 : Harrowing of of 지옥 ).

Islam [ edit ] 이슬람교 [ 편집 ]

Righteousness is mentioned several times in the Quran . 정의는 꾸란 에서 여러 번 언급됩니다. [10] The Quran says that a life of righteousness is the only way to go to Heaven. [10] 코란은 의의 삶이 천국에 갈 수있는 유일한 길이라고 말합니다.

We will give the home of the Hereafter to those who do not want arrogance or mischief on earth; 우리는 지상에서 교만이나 장난을 원하지 않는 사람들에게 내세의 가정을 줄 것이다. and the end is best for the righteous. 끝은 의인에게 최선입니다.

Quran Sura 28: Verse 83 - 꾸란 수라 28 : 83 절

O mankind! 오 인류! We created you from a single (pair) of a male and a female and made you into nations and tribes that ye may know each other (not that ye may despise each other). 우리는 남자와 여자의 한 쌍 (한 쌍)에서 당신을 창조해 냈습니다. 그리고 당신을 서로를 알 수있는 국가와 종족으로 만들었습니다 (서로를 경멸하지 않을 수는 없습니다). Verily the most honored of you in the sight of Allah is (he who is) the most righteous of you. 진실로 알라의 눈앞에서 당신의 가장 존경받는 사람은 (그 사람은) 당신의 가장 의로운 사람입니다. And Allah has full knowledge and is well acquainted (with all things). 그리고 알라는 완전한 지식을 가지고 잘 알고 있습니다 (모든 것을 가지고).

Quran Surah 49: Verse 13 - 꾸란 수라기 49 : 13 절

Righteousness is not that you turn your faces to the east and the west [in prayer]. 의는 당신이 당신의 얼굴을 동쪽과 서쪽으로 향하게하는 것이 아닙니다. But righteous is the one who believes in God, the Last Day, the Angels, the Scripture and the Prophets; 그러나 의인은 하느님, 마지막 날, 천사들, 성경과 선지자들을 믿는 사람입니다. who gives his wealth in spite of love for it to kinsfolk, orphans, the poor, the wayfarer, to those who ask and to set slaves free. 고아들, 가난한 자, 길을 걷는 자, 구걸하는 자들, 그리고 노예를 해방시키는 자들에게 사랑에 대한 열망을 가지고 있음에도 불구하고 그의 부를 제공한다. And (righteous are) those who pray, pay alms, honor their agreements, and are patient in (times of) poverty, ailment and during conflict. 그리고 (의) 사람들은기도하고, 자선을 베풀고, 그들의 합의를 존중하며, 빈곤과 질병과 갈등을 겪을 때 인내심을 가지고 있습니다. Such are the people of truth. 그러한 사람들은 진리의 사람들입니다. And they are the God-Fearing. 그리고 그들은 하나님을 두려워합니다.

Quran Surah 2: Verse 177 - 꾸란 수라 : 구절 177

Dharmic traditions [ edit ] Dharmic 전통 [ 편집 ]

Dharma is a key concept with multiple meanings. 은 여러 의미를 지닌 핵심 개념입니다. There might not be a single-word translation for dharma in Western languages. 서양 언어의 에 대한 단일 단어 번역 이 없을 수도 있습니다. Dharma धर्म can be translated as righteousness, religion, faith, duty, law, and virtue. 율법 은의, 종교, 신앙, 의무, 율법, 미덕으로 해석 될 수 있습니다. [11] Connotations of dharma include rightness, good, natural, morality, righteousness, and virtue. [11] 율법주석 에는 선의, 선의, 자연적, 도덕적,의, 미덕이 포함됩니다. It means moral, right, just, balanced, or natural etc. In common parlance, dharma means "right way of living" and "path of rightness". 그것은 도덕적, 권리 적, 공정한, 균형 잡힌 또는 자연적 등을 의미합니다. 일반적으로 말하면, 은 "올바른 삶의 방식"과 "올바른 길"을 의미합니다. Dharma encompasses ideas such as duty, rights, character, vocation, religion, customs and all behaviour considered appropriate, correct or "morally upright". 은 관세, 권리, 성격, 직업, 종교, 관습, 적절하고 올바른 것으로 간주되는 모든 행동 또는 "도덕적으로 직립"과 같은 아이디어를 포함합니다. It is explained as law of righteousness and equated to satya (truth, Sanskrit: satya सत्यं). 그것은 의의 법칙으로 설명되고 satya (진리, 산스크리트어 : satya सत्यं)와 동일시됩니다. "...when a man speaks the Truth, they say, "He speaks the Dharma"; and if he speaks Dharma, they say, "He speaks the Truth!" For both are one." "... 한 남자가 진리를 말할 때 그들은"법을 말한다 "라고 말하며, 법을 말하는 사람은"그는 진실을 말한다! "두 사람 모두가 하나 인 것을 말한다. — Brihadaranyaka Upanishad, 1.4.xiv - Brihadaranyaka Upanishad, 1.4.xiv

Bhagavad Gita Chapter 4: Text 7 바가 바드 지타 제 4 장 : 텍스트 7

yada yada hi dharmasya glanir bhavati bharata yada yada 안녕 dharmasya glanir bhavati bharata

abhyutthanam adharmasya tadatmanam srjamy aham abhyutthanam adharmasya tadatmanam srjamy aham

"Whenever there is decay of righteousness, O Bharata, And there is exaltation of unrighteousness, then I Myself come forth" [12] [13] "정의의 붕괴가있을 때마다, 바라 타 (O Bharata), 그리고 불의에 대한 승진 (昇天)이있다. 그러고 나서 나 자신이 나왔다." [12] [13]
Whenever and wherever there is a decline in righteousness/religious practice, Oh descendant of Bharata, and a rise of evil/irreligion— Then at that time I manifest Myself. 의 / 종교적 실천의 쇠퇴가있을 때마다, 바라 타의 오 자손과 사악한 / 무관심의 등장 - 그 당시 나는 스스로를 드러내고있다.

In Hindu philosophy and religion , major emphasis is placed on individual practical morality. 힌두교 철학과 종교 에서는 개인의 실제적인 도덕성에 중점을 둡니다. In the Sanskrit epics , this concern is omnipresent. 산스크리트어 시대의 서사시 에서는 이러한 관심사가 편재합니다. [14] Including duties, rights, laws, conduct, virtues and "right way of living". [14] 의무, 권리, 법률, 행위, 미덕 및 "올바른 삶의 방식"을 포함합니다. The Sanskrit epics contain themes and examples where right prevails over wrong, the good over evil. 산스크리트어의 서사시 에는 악의를 넘어서서 우익이 우세한 주제와 예제가 포함되어 있습니다.

In the mid-20th century, an inscription of the Indian Emperor Ashoka from the year 258 BC was discovered. 20 세기 중반에, 258 년에서 인도 황제 Ashoka의 비문은 BC 발견되었다. This rock inscription contained Sanskrit, Aramaic and Greek text. 이 바위 비문에는 산스크리트어, 아람어 및 헬라어 본문이 포함되어 있습니다. According to Paul Hacker, on the rock appears a Greek rendering for the Sanskrit word dharma , the word eusebeia . 폴 해커 (Paul Hacker)에 따르면이 바위 위에는 산스크리트 단어 dharma , 즉 eusebeia 가 그리스어로 표시됩니다. In his 250 BCE Edicts used the word eusebeia as a Greek translation for the central Buddhist and Hindu concept of dharma . 그의 250 년 BCE에서 칙령은 eusebeia 라는 단어를 중앙의 불교와 힌두교 법에 대한 그리스어 번역본으로 사용했습니다. This rock inscription, concludes Paul Hacker,[34] suggests dharma in India, about 2300 years ago, was a central concept and meant not only religious ideas, but ideas of right, of good , of one's duty. 폴 해커 (Paul Hacker) [34]는 약 2300 년 전에 인도에서 을 제안한 것은 중심 개념이었으며 종교적 아이디어뿐만 아니라 선의 , 선의 , 의무의 아이디어를 의미한다고 결론을 내렸다.

For Sikhs, the word Dharm means the path of righteousness and proper religious practice. 시크교 인을 위해, Dharm 이라는 단어는 의의 길과 적절한 종교적 실천을 의미합니다.

The major Jain text, Tattvartha Sutra mentions Das-dharma with the meaning of "ten righteous virtues". 주요 자이나교 텍스트 인 Tattvartha SutraDas-dharma 에 "열 개의 의로운 덕목"의 의미를 언급합니다. [15] [15]

East Asian religions [ edit ] 동아시아 종교 [ 편집 ]

Yi (Confucianism) [ edit ] 이순신 (유교) [ 편집 ]

Yi , ( Chinese : ; simplified Chinese : ; traditional Chinese : ; pinyin : ; Jyutping : Ji6 ; Zhuyin Fuhao : ㄧˋ ), literally " justice , righteousness; meaning ," is an important concept in Confucianism . 문자 그대로 " 정의 , 정의, 의미 "는 유교 에서 중요한 개념이다. " 유교 ( 義) , 중국어 ( 義) , 중국어 ( 義) , 중국어 It involves a moral disposition to do good , and also the intuition and sensibility to do so competently. 그것은 선을 행하는 도덕적 인 성질과 유능하게하는 직감과 감수성을 포함합니다. [16] [17] [16] [17]

Yi resonates with Confucian philosophy's orientation towards the cultivation of benevolence ( ren ) and skillful practice ( li ). 이순신 은 유교 철학의 자비와 재능의 배양에 공감한다.

Yi represents moral acumen which goes beyond simple rule following, and involves a balanced understanding of a situation, and the "creative insights" necessary to apply virtues "with no loss of sight of the total good. Yi represents this ideal of totality as well as a decision-generating ability to apply a virtue properly and appropriately in a situation." 이순신 은 단순한 규칙을 뛰어 넘는 도덕적 통찰력을 나타내며 상황에 대한 균형 잡힌 이해와 을 적용하는 데 필요한 "창조적 통찰력"을 필요로한다. 이순신 은이 총체 성의 이상을 대표한다. 상황에 적절하고 적절하게 미덕을 적용 할 수있는 의사 결정 능력. " [18] [18]

In application, yi is a "complex principle" which includes: 신청서에서 이순신 은 다음을 포함하는 "복잡한 원칙"입니다.

  1. skill in crafting actions which have moral fitness according to a given concrete situation 주어진 구체적인 상황에 따라 도덕적 적합성을 가진 행동을 만드는 기술
  2. the wise recognition of such fitness 그러한 적합성의 현명한 인식
  3. the intrinsic satisfaction that comes from that recognition. 그 인식에서 비롯된 본질적인 만족. [19] [19]

See also [ edit ] 또한보십시오 [ 편집 ]

References [ edit ] 참고 문헌 [ 편집 ]

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