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神學/神學資料

Apostles 사도

by 이덕휴-dhleepaul 2019. 12. 1.

Apostles 사도

The Last Supper , a late 1490s mural painting by Leonardo da Vinci , is a depiction of the last supper of Jesus and his twelve apostles on the eve of his crucifixion. 레오나르도 다빈치 (Leonardo da Vinci)의 1490 년대 후반 벽화 인 최후의 만찬은 예수의 마지막 만찬과 그의 십자가 처형 직전의 12 사도를 묘사 한 것입니다. Santa Maria delle Grazie , Milan . 산타 마리아 델 그 라지 , 밀라노 .
Jesus and his Twelve Apostles, fresco with the Chi-Rho symbol , Catacombs of Domitilla , Rome . 예수와 열두 사도, Chi-Rho 기호 가있는 프레스코 화, 로마 도미 틸라의 지하 묘지 .

In Christian theology and ecclesiology , apostles , particularly the Twelve Apostles (also known as the Twelve Disciples or simply the Twelve ), were the primary disciples of Jesus according to the New Testament and the Qur'an . 기독교 신학과 교회론에서 , 사도들 , 특히 십이 사도 ( 십이 사도 또는 십이 사도 라고도 함)는 신약코란 에 따른 예수 의 주요 제자 였다. [1] During the life and ministry of Jesus in the 1st century AD , the apostles were his closest followers and became the primary teachers of the gospel message of Jesus . [1] 서기 1 세기 예수생애성역 에서 사도들은 그의 가장 가까운 추종자들이었으며 예수 의 복음 메시지의 주요 교사가되었습니다.

While Christian tradition often refers to the apostles as being twelve in number, different gospel writers give different names for the same individual, and apostles mentioned in one gospel are not mentioned in others. 그리스도인 전통은 종종 사도들을 열 두 명으로 언급하지만, 다른 복음서 필자들은 같은 개인에 대해 다른 이름을 부여하며, 한 복음서에 언급 된 사도들은 다른 사람에게 언급되지 않습니다. There is also an Eastern Christian tradition derived from the Gospel of Luke of there having been as many as 70 apostles during the time of Jesus' ministry. 또한 예수의 봉사 기간에 최대 70 명의 사도들이 있었기 때문에 누가 복음 에서 유래 한 동방 기독교 전통도 있습니다. Paul is often referred to as an apostle, because he was directly taught and commissioned by a vision of Christ ( Acts 9:4–9 ) during his journey to Damascus. 바울 은 다마스커스로 여행하는 동안 그리스도에 대한 비전 ( 사도 행전 9 : 4 ~ 9 )에 의해 직접 가르침을 받았기 때문에 사도라고도합니다. The commissioning of the Twelve Apostles during the ministry of Jesus is recorded in the Synoptic Gospels . 예수사역 중에 열두 사도사명은 시놉 틱 복음서에 기록되어있다. After his resurrection , Jesus sent eleven of them (minus Judas Iscariot , who by then had died ) by the Great Commission to spread his teachings to all nations. 예수께서는 부활 되신 후 대위원회 에 의해 그들 중 11 명을 (그때 죽었던가 sca 유다 빼기) 빼앗아 보내어 그의 가르침을 모든 나라에 전파하셨습니다. This event has been called the Dispersion of the Apostles . 이 사건은 사도들의 분산 이라고 불렸다.

In modern usage, missionaries under Pentecostal movements often refer to themselves as apostles, a practice which stems from the Latin equivalent of apostle , ie missio , the source of the English word missionary . 현대의 사용에서 오순절 운동 아래의 선교사들은 종종 자신을 사도라고하는데, 이는 사도 와 같은 라틴어 사역영어 선교사 의 근원 인 미시 오 에서 비롯된 관습이다. For example, Saint Patrick (AD 373–463) was the "Apostle of Ireland", Saint Boniface (680–755) was the "Apostle to the Germans ", [2] Saint José de Anchieta (1534–1597) was the "Apostle of Brazil" and Saint Peter of Betancur (1626–1667) was the "Apostle of Guatemala". 예를 들어 세인트 패트릭 (AD 373–463)은 "아일랜드의 사도"였고, 세인트 보니파스 (680-755)는 " 독일인의 사도", [2] 세인트 호세 데 안키에 (1534-1597)는 " 브라질 사도 "와 Betancur의 성 베드로 (1626-1667)는"과테말라 사도 "였습니다.

The period of early Christianity during the lifetimes of the apostles is called the Apostolic Age . 사도들의 생애 동안 초기 기독교 시대사도 시대 라고 불립니다. [2] During the 1st century AD, the apostles established churches throughout the territories of the Roman Empire and, according to tradition, through the Middle East , Africa , and India . [2] 서기 1 세기 동안, 사도들은 로마 제국 영토 전역에 걸쳐, 전통에 따라 중동 , 아프리카인도를 통해 교회 를 세웠다. Of the tombs of the apostles , all but two are claimed by premises of the Catholic Church , half of them located in the Diocese of Rome . 사도들의 무덤 가운데 2 명을 제외한 나머지는 가톨릭 교회의 구내에서 청구되고, 그 중 절반 은 로마 교구에 위치합니다.

Etymology Edit 어원

The Synaxis of the Twelve Apostles. 십이 사도의 시냅스 . Russian, 14th century, Moscow Museum. 러시아, 14 세기 모스크바 박물관.

The word "apostle" comes from the Greek word ἀπόστολος ( apóstolos ), formed from the prefix ἀπό- ( apó- , "from") and root στέλλω ( stéllō , "I send", "I depart") and originally meaning "messenger, envoy". "사도"라는 단어는 그리스어 단어 ἀπόστολος ( apóstolos )에서 유래되었으며 접두사 ἀπό- ( apó- , "from")와 루트 στέλλω ( stéllō , "I send", "I 출발")에서 유래되었으며 원래는 "메신저"를 의미합니다. 사절”. It has, however, a stronger sense than the word messenger, and is closer to a "delegate". 그러나 그것은 메신저라는 단어보다 더 강한 의미를 가지고 있으며 "대리인"에 더 가깝습니다. [3] Bauer's Lexicon argues that its Christian use translated a Jewish position known in Hebrew as the sheliach ( שליח ). Bauer 's Lexicon 은 기독교 사용으로 히브리어 로 알려진 유대인의 위치를 셸 리치 ( translated )로 번역했다고 주장한다. This ecclesiastical meaning of the word was later translated into Latin as missio , the source of the English " missionary ". 이 단어의 교회 적 의미는 나중에 영어 " 선교사 "의 원천 인 미시 오로 라틴어 로 번역되었다.

Biblical narratives Edit 성경 이야기

Mark 6:7–13 states that Jesus initially sent out these twelve in pairs ( cf. Mt 10:5–42 , Lk 9:1–6 ) to towns in Galilee . 마가 복음 6 : 7 ~ 13 은 예수 께서 처음에이 열두 켤레를 갈릴리의 도시들에 보내 셨다고 언급하고있다 ( 마 10 : 5 ~ 42 , 눅 9 : 1 ~ 6 참조 ). The text states that their initial instructions were to heal the sick and drive out demons . 본문은 그들의 초기 지시가 병자를 고치고 귀신을 쫓아 내야한다고 명시하고있다 . [3] They are also instructed to "take nothing for their journey, except a staff only: no bread, no wallet, no money in their purse, but to wear sandals, and not put on two tunics ", and that if any town rejects them they ought to shake the dust off their feet as they leave, a gesture which some scholars think was meant as a contemptuous threat (Miller 26). [3] 그들은 또한 빵, 지갑, 지갑에 돈이없고 샌들을 착용하고 두 개의 튜닉 을 입지 말고 어떤 마을이든 그들은 학자들이 떠날 때 발에서 먼지를 떨쳐 내야한다는 것을 거부한다. 일부 학자들은 모욕적 인 위협이라고 생각했다 (밀러 26). [ full citation needed ] [ 전체 인용 필요 ]

Later in the Gospel narratives the twelve apostles are described as having been commissioned to preach the Gospel to "all the nations", [4] regardless of whether Jew or Gentile. 나중에 복음 서사에서 열두 사도는 유대인이든 이방인이든 상관없이 복음을“모든 민족” 에게 전파하라는 사명을받은 것으로 묘사되어있다. [5] Paul emphasized the important role of the apostles in the church of God when he said that the household of God is "built upon the foundation of apostles and prophets, Christ Jesus himself being the cornerstone". [5] 바울은 하나님의 교회에서 사도들의 중요한 역할을 강조했다. 그는 하나님의 가족이“사도들과 선지자들의 기초 위에 세워졌으며, 그리스도 예수 자신이 초석이되었다”고 말했다. [Ephesians 2:19–20] [에베소서 2 : 19 ~ 20]

Calling by Jesus Edit 예수님의 부르심

James Tissot , The Exhortation to the Apostles . 제임스 티소 , 사도들에게 권고 .

The three Synoptic Gospels record the circumstances in which some of the disciples were recruited, Matthew only describing the recruitment of Simon, Andrew, James, and John. 세 개의 시놉 틱 복음서에는 제자들 중 일부가 모집 된 상황이 기록되어 있는데, 마태는 시몬, 앤드류, 제임스, 요한의 모집 만 설명합니다. All three Synoptic Gospels state that these four were recruited fairly soon after Jesus returned from being tempted by the devil . 시놉 틱 복음서 3 개 모두에 따르면,이 네 가지가 예수 께서 마귀에게 유혹을 받으신 후 돌아온 직후에 모집되었다고 합니다 . [6] [6]

Despite Jesus only briefly requesting that they join him, they are all described as immediately consenting, and abandoning their nets to do so. 예수께서는 잠깐 자신을 만나라고 요청했지만, 그들은 모두 즉시 동의하고 그렇게하도록 그물을 버리는 것으로 묘사되어 있습니다. The immediacy of their consent has been viewed as an example of divine power, although this is not stated in the text. 그들의 동의의 즉각적인 내용은 본문에 언급되어 있지는 않지만 신의 힘의 모범으로 여겨져왔다. The more ordinary explanation is that Jesus was friends with them beforehand, as implied by the Gospel of John, which states that Peter (Simon) and Andrew were disciples of John the Baptist , and started following Jesus as soon as Jesus had been baptized (Jn 1:40-42). 더 일반적인 설명은 베드로 (시몬)와 안드레가 침례 요한의 제자였으며, 예수가 침례를 받으면 바로 예수를 따르기 시작한 요한 복음에 암시되어 있듯이, 예수는 미리 그들과 친구 였다는 것입니다 1 : 40-42).

Albright and Mann extrapolate from Simon's and Andrew's abandonment of their nets that Matthew is emphasizing the importance of renunciation by converting to Christianity, since fishing was profitable, although required large start-up costs, and abandoning everything would have been an important sacrifice. 올브라이트와 맨은 시몬과 앤드류가 그물을 버린 것에 대해 추정했는데, 마태가 낚시로 수익성이 높았지만 시작 비용이 많이 들었지만 수익성이 높았 기 때문에 모든 것이 버려지는 것이 희생이 되었기 때문에 기독교로 개종함으로써 포기의 중요성을 강조하고 있다고 말했다. Regardless, Simon and Andrew's abandonment of what were effectively their most important worldly possessions has been taken as a model by later Christian ascetics . 그럼에도 불구하고 Simon과 Andrew의 가장 중요한 세속 재산에 대한 포기는 나중에 기독교 고행자들에 의해 모범이되었다. [ citation needed ] [ 인용 필요 ]

Adriaen van de Venne 's Fishers of Men . Adriaen van de Venne 의 남성 어부 . Oil on panel, 1614 패널의 오일, 1614

Matthew describes Jesus meeting James and John, also fishermen and brothers, very shortly after recruiting Simon and Andrew. 마태는 예수가 시몬과 앤드류를 영입 한 직후에 어부와 형제 야고보와 요한을 만나는 일에 대해 설명합니다. Matthew and Mark identify James and John as sons of Zebedee . 마태와 마가는 야고보와 요한을 세베대의 아들로 식별합니다. Luke adds to Matthew and Mark that James and John worked as a team with Simon and Andrew. Luke는 Matthew와 Mark에게 James와 John이 Simon 및 Andrew와 함께 팀으로 일했다고 덧붙입니다. Matthew states that at the time of the encounter, James and John were repairing their nets, but readily joined Jesus without hesitation (Mt 4:21). 마태는 만남 당시에 야고보와 요한이 그물을 수리하고 있었지만 망설임없이 예수와 쉽게 합류했다고 말합니다 (마 4:21).

This parallels the accounts of Mark and Luke, but Matthew implies that the men have also abandoned their father (since he is present in the boat they abandon behind them), and Carter feels this should be interpreted to mean that Matthew's view of Jesus is one of a figure rejecting the traditional patriarchal structure of society, where the father had command over his children; 이것은 마가와 누가의 기록과 유사하지만, 마태는 사람들이 아버지를 버렸다는 것을 암시합니다 (그가 배 뒤에있는 배에 있기 때문에). 카터는 이것이 마태의 예수에 대한 견해가 하나라는 것을 의미한다고 해석해야한다고 생각합니다 아버지가 자녀들에게 명령을 내린 전통적인 가부장적 사회 구조를 거부하는 인물; most scholars, however, just interpret it to mean that Matthew intended these two to be seen as even more devoted than the other pair, [ citation needed ] or that Jesus expected the imminent coming of the kingdom. 그러나 대부분의 학자들은 마태가이 두 사람이 다른 두 사람보다 더 헌신적 인 것으로 보이거나 [ 인용이 필요함 ] 예수 께서 왕국의 임박한 임박을 예상 하셨음을 의미한다고 해석합니다. [7] [7]

The Synoptic Gospels go on to describe that later in Jesus' ministry he noticed a tax collector in his booth. 시놉 틱 복음서는 예수의 사역 후반에 부스에서 세금 징수 원 을 알아 차렸다 고 설명합니다. The tax collector, called Matthew in Matthew 9:9 , Levi in Mark 2:14 and Luke 5:27 , is asked by Jesus to become one of his disciples. 마태 복음 9 : 9 에서 마태 복음 , 마가 복음 2:14의 레위, 누가 복음 5:27나오는 세금 징수 원은 예수의 제자 중 한 사람이 되라고 요청합니다. Matthew/Levi is stated to have accepted and then invited Jesus for a meal with his friends. 마태 / 레비는 예수를 받아 들인 다음 친구들과 식사를하도록 초대 받았다고합니다. Tax collectors were seen as villains in Jewish society, and the Pharisees are described as asking Jesus why he is having a meal with such disreputable people. 세금 징수 원은 유대 사회에서 악당 으로 여겨졌으며, 바리새인 들은 예수가 왜 그런 평판이 좋지 않은 사람들과 식사를하고 있는지 묻고있는 것으로 묘사됩니다. The reply Jesus gave is now well known: "it is not the healthy who need a doctor, but the sick. I have not come to call the righteous , but sinners" (Mk 2:17). 예수 께서하신 대답은 이제 잘 알려져 있습니다. "의사를 필요로하는 사람은 건강한 사람이 아니라 병자입니다. 나는 의인 이 아니라 죄인을 부르러 왔습니다"(마 2:17).

Commissioning of the Twelve Apostles Edit 십이 사도 의뢰

The commissioning of the Twelve Apostles is an episode in the ministry of Jesus that appears in all three Synoptic Gospels : Matthew 10 :1–4, Mark 3 :13–19 and Luke 6 :12–16. 십이 사도사명은 예수사역에 관한 에피소드로서 세 가지 시놉 틱 복음 모두에 등장합니다 : 마태 복음 10 : 1 ~ 4, 마가 복음 3 : 13 ~ 19, 누가 복음 6 : 12 ~ 16. It relates the initial selection of the Twelve Apostles among the disciples of Jesus . 그것은 예수제자 중에서 열두 사도 의 초기 선택과 관련이 있습니다. [8] [9] [8] [9]

According to Luke : 누가 에 따르면 :

One of those days Jesus went out to a mountainside to pray, and spent the night praying to God. 그 날 중 하나는 예수가 산 중턱으로 가서기도하고 밤을 하느님 께기도하는 데 보냈습니다. When morning came, he called his disciples to him and chose twelve of them, whom he also designated apostles: Simon (whom he named Peter), his brother Andrew, James, John, Philip, Bartholomew, Matthew, Thomas, James son of Alphaeus, Simon who was called the Zealot, Judas son of James, and Judas Iscariot, who became a traitor. 아침이되자 그는 제자들을 불러서 열두 명을 선택했는데, 그 중 사도들도 지명했습니다 : 시몬 (그는 베드로라고 함), 그의 형 앤드류, 제임스, 요한, 필립, 바르톨로메 오, 마태, 토마스, 알파 우스의 아들 제임스 야고보의 아들 유다와 배신자가 된 이스 가리 옷 유다라고하는 열심이라고 불리는 시몬. [10] [10]

In the Gospel of Matthew , this episode takes place shortly before the miracle of the man with a withered hand . 마태 복음 에서이 에피소드는 사람기적 직전에 손이 시들어진다 . In the gospels of Mark and of Luke it appears shortly after that miracle. 마가 복음누가 복음에서 그 기적 직후에 나타납니다. [11] [11]

Replacement of Judas Edit 유다의 교체

After Judas Iscariot betrayed Christ and then in guilt committed suicide before Christ's resurrection (in one Gospel account), the apostles numbered eleven. 이스 가리 옷 유다가 그리스도를 배신한 후, 그리스도의 부활 전에 (하나의 복음서에서) 사도들은 11 명을 기록했습니다. When Jesus had been taken up from them, in preparation for the coming of the Holy Spirit that he had promised them, Peter advised the brethren: 베드로는 예수 께서 약속하신 성령의 오심을 준비하면서 그들에게서 쫓겨 났을 때 형제들에게 다음과 같이 조언했습니다.

Judas, who was guide to those who took Jesus... For he was numbered with us, and received his portion in this ministry... For it is written in the book of Psalms, "Let his habitation be made desolate, Let no one dwell therein", and, "Let another take his office"... So one of the men who have accompanied us during all the time that the Lord Jesus went in and out among us, beginning from the baptism of John until the day he was taken up from us, must become with us a witness to his resurrection 예수를 데려 간 사람들을 인도하는 유다. 그는 우리와 함께 번호를 매기고이 사역에서 그의 일부를 받았기 때문에 ... 시편에 기록되어 있습니다. "그의 거주지를 황폐하게하라. 한 사람은 그곳에 거한다 ","다른 사람은 그의 직분을 맡게하라 ". 그래서 요한의 침례부터 시작하여 주 예수 께서 우리 가운데 들어오고 나가 신 모든 시간 동안 우리와 함께한 사람들 중 한 사람 그는 우리에게서 데려 갔으며 우리와 함께 그의 부활에 대한 증인이되어야합니다

So, between the ascension of Christ and the day of Pentecost , the remaining apostles elected a twelfth apostle by casting lots , a traditional Israelite way to determine the will of God (see Proverbs 16:33 ). 그러므로 그리스도승천오순절 사이에 남은 사도들은 하나님의 뜻을 결정하는 전통적인 이스라엘의 방법 인 제비를 뽑아서 열두 사도를 선출했습니다 ( 잠언 16:33 참조). The lot fell upon Matthias . 많은 것은 Matthias 에게 떨어졌다. [12] [12]

Paul the Apostle in his First Epistle to the Corinthians , appears to give the first historical reference to the Twelve Apostles: "For I delivered to you as of first importance what I also received: that Christ died for our sins in accordance with the Scriptures, that he was buried, that he was raised on the third day in accordance with the Scriptures, and that he appeared to Cephas, then to the twelve" (1 Cor 3-5). 사도 바울은 고린도 사람들에게 보낸 첫 번째 서한 에서 열두 사도들에 대한 최초의 역사적 언급을 보여주는 것처럼 보입니다. "내가 또한받은 것을 가장 중요하게 당신에게 전했습니다. 그리스도는 성경에 따라 우리의 죄를 위해 죽으 셨습니다. 그가 묻히고 성경에 따라 셋째 날에 일으켜 세사에 나타나고 열두 사도에게 나타나게 되었 도다 "(고전 3-5).

Paul, Apostle of the Gentiles Edit 이방인의 사도 바울

Although not one of the apostles commissioned during the life of Jesus, Paul, a Jew named Saul of Tarsus, claimed a special commission from the post- ascension Jesus as "the apostle of the Gentiles ", [Romans 11:13] to spread the gospel message after his conversion . 타르 수스의 사울이라는 유대인 인 바울은 예수의 생애 동안 의뢰 한 사도들 중 어느 누구도 아니라도 승천 후 예수 로부터 특별하게 사명을“ 이방인 의 사도”, [로마서 11:13] 그의 개종 후 복음 메시지. In his writings, the epistles to Christian churches throughout the Levant , Paul did not restrict the term "apostle" to the twelve, and often refers to his mentor Barnabas as an apostle. 그의 저서에서 레반트 전역의 기독교 교회에 대한 서신 에서 바울은“사도”라는 용어를 열두 제자로 제한하지 않았으며 종종 그의 멘토 바나바 를 사도라고 언급했다. [2] [2]

In his writings , Paul, although not one of the original twelve, described himself as an apostle . 그의 글 에서 바울은 원래 열두 사람 중 하나는 아니지만 자신을 사도 로 묘사했습니다. [13] He was called by the resurrected Jesus himself during his Road to Damascus vision. [13] 그는 다마스커스로가는 길에 부활하신 예수 자신에 의해 부름 받았다. With Barnabas, he was allotted the role of apostle in the church. 바나바와 함께 그는 교회에서 사도의 역할을 맡게되었습니다. [Acts 13:2] [사도 행전 13 : 2]

Since Paul claimed to have received a gospel not from teachings of the Twelve Apostles but solely and directly through personal revelations from the post- ascension Jesus , [14] after the Jesus's death and resurrection (rather than before like the twelve), Paul was often obliged to defend his apostolic authority ( 1 Cor. 9:1 "Am I not an apostle?" ) and proclaim that he had seen and was anointed by Jesus while on the road to Damascus. 바울은 십이 사도의 가르침으로부터가 아니라 승천 후 예수의 개인적인 계시를 통해 전적으로 그리고 직접적으로 복음을 받았다고 주장했기 때문에, [14] 예수의 죽음과 부활 이후 (12 번이 아니라) 그의 사도 적 권위 ( 고전 9 : 1 "나는 내가 사도가 아니냐?" )를 변호하고 다마스커스로가는 길에 예수 께서 보았고 기름 부으 셨다고 선언해야한다.

Paul considered himself perhaps inferior to the other apostles because he had originally persecuted Christ's followers [1 Cor. 바울은 원래 그리스도의 추종자들을 핍박했기 때문에 아마도 다른 사도들보다 열등하다고 생각했습니다 . 15:9] while thinking he was not in the least inferior to those "super-apostles" and not lacking in "knowledge". 15 : 9] 그가 "슈퍼 사도들"보다 열등하지 않고 "지식"이 부족하지 않다고 생각하면서. [2 Cor. [2 오호. 11:5–6] 11 : 5-6]

Paul referred to himself as the apostle of the Gentiles. 바울은 자신을 이방인사도 라고 불렀습니다 . [Rom 11:13] According to Paul's account in his Epistle to the Galatians , James, Peter and John in Jerusalem accepted the "grace" given to Paul and agreed that Paul and Barnabas should go to the Gentiles (specifically those not circumcised ) and the three Apostles who "seemed to be pillars" to the circumcised. [로마 11:13] 바울의 갈라디아서 서한 에 따르면, 예루살렘에있는 야고보서, 베드로, 요한은 바울에게 주어진“은혜”를 받아들였으며 바울과 바나바는 이방인들 (특히 할례를 받지 않은 사람들)에게 가야한다는 데 동의했으며 할례받은 사람들에게 "기둥처럼 보인"세 사도. [Gal 2:7–9] Despite the Little Commission of Matthew 10 , the Twelve Apostles did not limit their mission to solely Jews as Cornelius the Centurion is widely considered the first Gentile convert and he was converted by Peter, and the Great Commission of the Resurrected Jesus is specifically to "all nations". [갈 2 : 7 ~ 9] 마태 복음 10 장의 작은위원회 에도 불구하고, 십이 사도는 백부장 고넬료 가 첫 번째 이방인 개종자로 널리 여겨지고 베드로가 개종 한 것에 따라 유대인들에게만 미션을 제한하지 않았다. 부활하신 예수님 은 특별히“모든 민족”에 대한 것입니다.

As the Catholic Encyclopedia states, "It is at once evident that in a Christian sense, everyone who had received a mission from God, or Christ, to man could be called 'Apostle'"; 가톨릭 백과 사전이 말했듯이, "그리스도인의 의미에서, 하나님이나 그리스도로부터 인간에게 사명을받은 모든 사람을 '사도'라고 부를 수 있음이 분명합니다." thus extending the original sense beyond the twelve. 따라서 원래의 감각을 12 개 이상으로 확장합니다. [3] [삼]

Islam Edit 이슬람교

The Qur'anic account of the disciples ( Arabic : الحواريونal-ḥawāriyyūn ) of Jesus does not include their names, numbers, or any detailed accounts of their lives. 예수 에 대한 제자들에 대한 코란의 기록 ( 아랍어 : الحواريون al -ḥawāriyyūn )에는 그들의 이름, 숫자 또는 그들의 삶에 대한 자세한 설명이 포함되어 있지 않습니다. Muslim exegesis , however, more-or-less agrees with the New Testament list and says that the disciples included Peter , Philip , Thomas , Bartholomew , Matthew , Andrew , James , Jude , John and Simon the Zealot . 그러나 무슬림의 주석은 신약의 목록에 동의하거나 제자들은 베드로 , 필립 , 토마스 , 바르톨로메 오 , 마태 , 앤드류 , 야고보 , 주드 , 요한 , 시엘 롯 시몬을 포함한다고 말한다. [15] Scholars generally draw a parallel with the disciples of Jesus and the disciples of Muhammad , who followed Muhammad during his lifetime. [15] 학자들은 일반적으로 예수의 제자들과 무함마드제자들 과 비슷한 모습을 보인다. [16] [16]

Legacy Edit 레거시 편집

By the 2nd century AD , association with the apostles was esteemed as an evidence of authority. 서기 2 세기 까지 사도들과의 관계는 권위의 증거로 여겨졌다. Churches which are believed to have been founded by one of the apostles are known as apostolic sees . 사도 중 한 사람에 의해 설립 된 것으로 여겨지는 교회는 사도 시인으로 알려져 있습니다 . Paul's epistles were accepted as scripture , and two of the four canonical gospels were associated with apostles, as were other New Testament works. 바울의 서신은 경전 으로 받아 들여졌으며, 4 개의 정식 복음 중 2 개는 다른 신약의 역사와 마찬가지로 사도들과 관련이있었습니다. Various Christian texts, such as the Didache and the Apostolic Constitutions , were attributed to the apostles. DidacheApostolic Constitutions 과 같은 다양한 기독교 텍스트는 사도들에게 귀속되었습니다. Bishops traced their lines of succession back to individual apostles, who were said to have dispersed from Jerusalem and established churches across great territories. 주교 들은 예루살렘에서 흩어져 큰 영토에 교회세운 것으로 알려진 개인 사도들에게 그들의 계승 노선을 추적했습니다. Christian bishops have traditionally claimed authority deriving, by apostolic succession , from the Twelve. 기독교 주교들은 전통적으로 십이 사도 로부터 사도 적 계승으로 파생되는 권위를 주장 해왔다. [2] Early Church Fathers who came to be associated with apostles, such as Pope Clement I with St. Peter , are referred to as the Apostolic Fathers . [2] 성 베드로교황 클레멘트 1 세 와 같은 사도들과 관련이있게 된 초기 교회 아버지 들은 사도 아버지 라고 불린다. The Apostles' Creed , popular in the West , was said to have been composed by the apostles themselves. 서구 에서 인기있는 사도 신조 는 사도들 스스로 구성되었다고합니다.

Deaths Edit 죽음 편집

Relics of the Apostles in 2017, while they were in Utah during the Relic Tour. 2017 년 사도들의 유물은 유물 여행 중에 유타에있었습니다. [17] [17]

Of the Twelve Apostles to hold the title after Matthias' selection, Christian tradition has generally passed down that all but one were martyred , with John surviving into old age. 마티아스가 선출 된 후 십이 사도 가운데서 제목을 붙잡아 야 할 기독교 전통은 일반적으로 요한 이 노년에 살아남아 명을 제외하고는 모두 순교했다 . Only the death of James, son of Zebedee is described in the New Testament. 세베대의 아들 야고보 의 죽음 만이 신약에 묘사되어 있습니다. ( Acts 12:1–2 ) [18] ( 사도 행전 12 : 1 ~ 2 ) [18]

Matthew 27:5 says that Judas Iscariot threw the silver he received for betraying Jesus down in the Temple, then went and hanged himself. 마태 복음 27 : 5 은 이스 가리 옷 유다가 성전에서 예수를 배신한 것으로받은은을 던져 버리고 자기 자신을 교수형에 처했다고 말했습니다. Acts 1:18 says that he purchased a field, then "falling headlong he burst open in the middle and all his bowels gushed out". 사도 행전 1 장 18 절은 자기가 밭을 사서“중간에 엎드려 넘어져서 그의 모든 배변이 사라졌다”고 말합니다.

According to the 18th-century historian Edward Gibbon , early Christians (second half of the second century and first half of the third century) believed that only Peter, Paul, and James, son of Zebedee, were martyred. 18 세기 역사가 에드워드 기번 ( Edward Gibbon) 에 따르면, 초기 그리스도인들 (2 세기 후반과 3 세기 전반)은 베드로와 바울과 세베대의 아들 야고보 만이 순교했다고 믿었다. [19] The remainder or even all of the claims of martyred apostles do not rely upon historical or biblical evidence. [19] 순교 한 사도들의 나머지 또는 모든 주장은 역사적 또는 성서적 증거에 의존하지 않는다. [20] [21] [20] [21]

Tombs of the Apostles Edit 사도들의 무덤

The relics of the apostles are claimed by various Churches, many in Italy. 사도들의 유물은 이탈리아의 많은 교회들이 주장합니다. [23] [23]

List of the Twelve Apostles as identified by the Bible Edit 성서에 나오는 열두 사도 목록

Jesus and the Twelve Apostles in Domus Galilaeae , Israel . 이스라엘 도무스 갈릴 레아 에있는 예수와 열두 사도.

Each of the four listings of apostles in the New Testament ( Mark 3:13–19 , Matthew 10:1–4 , Luke 6:12–16 , and Acts 1:13 ) indicate that all the apostles were men. 신약에 나오는 네 가지 사도 목록 ( 마가 복음 3 : 13 ~ 19 , 마태 복음 10 : 1 ~ 4 , 누가 복음 6 : 12 ~ 16 , 그리고 사도 행전 1:13 ) 각각은 모든 사도들이 남자 였음을 나타냅니다. The canonical gospels and the book of Acts give varying names of the Twelve Apostles. 정식 복음사도 행전 은 십이 사도의 이름이 다양합니다. The list in the Gospel of Luke differs from Matthew and Mark at two points. 누가 복음에 나오는 목록은 두 가지 점에서 마태와 마가와 다릅니다. It lists "Judas the son of James" instead of "Thaddeus". "Thaddeus"대신 "James의 아들 Judas"가 나와 있습니다. [a] [에이]

Unlike the Synoptic Gospels, the Gospel of John does not offer a formal list of apostles. 요한 복음은 시놉 틱 복음서와 달리 공식적인 사도 목록을 제공하지 않습니다. Although it refers to "the Twelve" ( John 6:67–71 ), the gospel does not present any elaboration of who these twelve actually were, and the author of the Gospel of John does not mention them all by name. 비록 그것이 "십이 사도"( 요한 복음 6 : 67 ~ 71 )에 관한 것이지만, 복음은이 열두 명이 실제로 누구인지에 대해 자세히 설명하지 않으며, 요한 복음의 저자는 그것들을 모두 이름으로 언급하지는 않습니다. There is also no separation of the terms "apostles" and "disciples" in John. 요한에서는“사도”와“제자”라는 용어도 분리되어 있지 않습니다.

Gospel of Matthew [25] 마태 복음 [25] Gospel of Mark [26] 마가 복음 [26] Gospel of Luke [27] 누가 복음 Gospel of John 요한 복음 Acts of the Apostles [28] 사도 행전 [28]
Simon ("who is called Peter") 시몬 ( "피터라고하는 사람") Simon 시몬 Simon 시몬 Simon Peter [29] 시몬 피터 [29] Peter 베드로
Andrew ("his [Peter's] brother") 앤드류 ( "그의 [피터] 형제") Andrew 앤드류 Andrew 앤드류 Andrew 앤드류 Andrew 앤드류
James ("son of Zebedee ") 제임스 ( " 세베대의 아들") James 제임스 James 제임스 one of the "sons of Zebedee" "스 베디의 아들"중 하나 James 제임스
John ("his [James's] brother") ( "그의 [제임스] 형제") John / one of the " Boanerges " 존 / " 보너 거스 " John 남자 one of the "sons of Zebedee" "스 베디의 아들"중 하나 John 남자
Philip 필립 Philip 필립 Philip 필립 Philip 필립 Philip 필립
Bartholomew 바르톨로메 Bartholomew 바르톨로메 Bartholomew 바르톨로메 Nathanael 나다나엘 Bartholomew 바르톨로메
Thomas 도마 Thomas 도마 Thomas 도마 Thomas ("also called Didymus") [30] 토마스 ( "디디 무스"라고도 함) [30] Thomas 도마
Matthew ("the publican ") 매튜 ( "공개") Matthew 매튜 Matthew 매튜 not mentioned 언급되지 않은 Matthew 매튜
James ("son of Alphaeus ") 제임스 ( " 알파 우스의 아들") James 제임스 James 제임스 not mentioned 언급되지 않은 James 제임스
Thaddaeus (or "Lebbaeus"); Thaddaeus (또는 "Lebbaeus"); called "Judas the Zealot" in some translations [31] 일부 번역에서 "제우스 롯 유다 (Judas the Zealot)" [31] Thaddaeus 타대 Judas ("son of James, referred to as brother in some translations") 유다 ( "제임스의 아들, 일부 번역에서 형제라고 함") Jude ("not Iscariot") [32] 주드 ( "가해가 아님") [32] Judas son of James (referred to as brother in some translations) 야고보의 아들 유다 (일부 번역판에서 형제라고 함)
Simon ("the Canaanite") 시몬 ( "가나안 사람") Simon ("the Cananaean") 시몬 ( "캐나 나안") Simon ("who was called the Zealot ") 사이먼 ( "제 롯트 "라고 불린 사람) not mentioned 언급되지 않은 Simon the Zealot 질럿 사이먼
Judas Iscariot 가 sca 유다 Judas Iscariot 가 sca 유다 Judas Iscariot 가 sca 유다 Judas ("son of Simon Iscariot") [33] 유다 ( "시몬 이스 가리 옷의 아들") [33] (Judas replaced by Matthias ) (유다가 마티아스 로 교체 됨)

Other apostles mentioned in the New Testament Edit 신약 성경에 언급 된 다른 사도들

Person called apostle 사도라는 사람 Where in Scripture 성경 어디에 Notes 노트
Barnabas 바나바 Acts 14:14 사도 행전 14:14
Andronicus and Junia 안드로니쿠스주니아 Rom 16:7 롬 16 : 7 Paul states that Andronicus and Junia were "of note among the apostles." 바울은 안드로니쿠스와 주니아가“사도들 사이에서 주목”했다고 말합니다. This has been traditionally interpreted in one of two ways: 이것은 전통적으로 다음 두 가지 방법 중 하나로 해석되었습니다.
  • That Andronicus and Junia were "of note among the apostles," that is, distinguished apostles. 안드로니쿠스와 주니아는 "사도들 사이에서 주목을받는"즉 저명한 사도들이었다. [34] [34]
  • That Andronicus and Junia were "well known among the apostles" meaning "well known to the apostles" 안드로니쿠스와 주니아는 "사도들 에게 잘 알려져있다"는 것을 의미하는 "사도들 에게 잘 알려져있다"

If the first view is correct then Paul may be referring to a female apostle [35] [36] - the Greek name (Iounian) is in the accusative and could be either Junia (a woman) or Junias (a man). 첫 번째 견해가 맞다면, 바울은 여자 사도를 언급하고있을 수 있습니다. [35] [36] -그리스어 이름 (아이 오니 아어)은 비난을 받았으며 주니아 (여자) 또는 주니아 (남자) 일 수 있습니다. [37] Later manuscripts add accents to make it unambiguously Junias, however while "Junia" was a common name, "Junias" was not, [36] and both options are favoured by different Bible translations. [37] 이후의 필사본들은 그것을 명확하게 Junias로 만들기 위해 악센트를 추가하지만 "Junia"는 일반적인 이름이지만 "Junias"는 아니었고 [36] 두 옵션 모두 다른 성경 번역으로 선호됩니다.

In the second view, it is believed that Paul is simply making mention of the outstanding character of these two people which was acknowledged by the apostles. 두 번째 관점에서, 바울은 사도들이 인정한이 두 사람의 뛰어난 특성을 단순히 언급하고 있다고 믿어집니다.

Historically it has been virtually impossible to tell which of the two views were correct. 역사적으로 두 견해 중 어느 것이 옳은지를 말하기는 사실상 불가능했습니다. The second view, in recent years, has been defended from a scholarly perspective by Daniel Wallace and Michael Burer. 최근 몇 년 동안 두 번째 견해는 Daniel Wallace와 Michael Burer의 학문적 관점에서 방어되었습니다. [38] [38]

Silas 실라 1 Thes. 1 Thes. 1:1 , 2:6 1 : 1 , 2 : 6 Referred to as one along with Timothy and Paul, he also performs the functioning of an apostle as Paul's companion in Paul's second missionary journey in Acts 15:40ff. 바울은 사도 행전 15 : 40ff 에서 바울의 두 번째 선교 여행에서 바울의 동반자로서 사도의 역할을 수행합니다 .
Timothy 디모데 1 Thes. 1 Thes. 1:1 , 2:6 1 : 1 , 2 : 6 Timothy is referred to as an apostle along with Silas and Paul. 디모데는 실라와 바울과 함께 사도로 불립니다. However, in 2 Cor. 그러나 2 Cor. 1:1 he is only called a "brother" when Paul refers to himself as "an apostle of Christ". 1 : 1 바울은 자신을 "그리스도의 사도"라고 언급 할 때만 "형제"라고 불립니다. Timothy performs many of the functions of an apostle in the commissioning of Paul in 1st and 2nd Timothy, though in those epistles Paul refers to him as his "son" in the faith. 디모데는 제 1, 제 2 디모데에서 바울을 사역 할 때 사도의 많은 기능을 수행하지만, 그 서신에서 바울은 그를 믿음의“아들”이라고 부릅니다.
Apollos 아폴로 1 Cor. 고린도 전서 4:9 4 : 9 Included among "us apostles" along with Paul and Cephas (Peter) . Paul과 Cephas (Peter) 와 함께 "우리 사도들"에 포함됩니다. (see also: 4:6 , 3:22 , and 3:4–6 ) (또한 4 : 6 , 3:223 : 4–6 참조 )

The seventy disciples Edit 칠십 인 제자들

The "seventy disciples" or "seventy-two disciples" (known in the Eastern Christian traditions as the "Seventy Apostles") were early emissaries of Jesus mentioned in the Gospel of Luke 10:1–24 . "백계 제자"또는 "백계 두 제자"( 동방 기독교 전통에서 "계단 사도"라고 알려짐)는 누가 복음 10 : 1 ~ 24복음 에서 언급 된 예수의 초기 사절이었습니다. According to Luke, the only gospel in which they appear, Jesus appointed them and sent them out in pairs on a specific mission which is detailed in the text. 그들이 나타나는 유일한 복음 인 누가에 따르면, 예수께서는 그들을 구체적으로 묘사하고 구체적인 사명을 가지고 그들을 두 사람 씩 보내 셨습니다.

In Western Christianity , they are usually referred to as disciples , [39] whereas in Eastern Christianity they are usually referred to as Apostles . 서방 기독교 에서 그들은 보통 제자 라고하며, [39] 동방 기독교에서는 보통 사도 라고한다. [40] Using the original Greek words , both titles are descriptive, as an apostle is one sent on a mission (the Greek uses the verb form: apesteilen ) whereas a disciple is a student, but the two traditions differ on the scope of the words apostle and disciple . [40] 사도선교사로 보낸 사람 (그리스어는 동사 형태 : apesteilen )을 사용하므로 원래 그리스어 단어를 사용하여 두 제목을 모두 설명 할 수 있지만 제자 는 학생이지만 두 가지 전통은 사도제자 .

According to Church tradition, Luke the Evangelist , the companion of Paul, is believed to have authored the Gospel of Luke , though anonymously written and lacking an author's name; 교회의 전통에 따르면, 바울의 동반자 인 누가 복음은 익명으로 기록되었지만 저자의 이름이 없지만 누가 복음을 저술 한 것으로 여겨진다. but while this view is still occasionally put forward the scholarly consensus emphasises the many contradictions between Acts and the authentic Pauline letters. 그러나이 견해는 여전히 간과되지만 학계의 합의는 사도 행전과 정통 파 울린 서한 사이의 많은 모순을 강조한다. [41] [42] The most probable date for its composition is around 80–110 AD, and there is evidence that it was still being revised well into the 2nd century. [41] [42] 그 구성의 가장 가능성이 높은 날짜는 약 80-110 년이며, 2 세기에도 여전히 수정되고 있다는 증거가있다. [43] [43]

See also Edit 편집 참조

Notes Edit 노트 편집

  1. ^ For more information, see Jude the Apostle . ^ 자세한 내용 은 사도 유다를 참조하십시오.

References Edit 참조 편집

Citations Edit 인용 편집

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  5. ^ Cf. ^ Cf. also Acts 15:1–31 , Galatians 2:7–9 , Acts 1:4–8 , and Acts 10:1–11:18 . 또한 사도 행전 15 : 1 ~ 31 , 갈라디아서 2 : 7 ~ 9 , 사도 행전 1 : 4 ~ 8 , 그리고 사도 행전 10 : 1 ~ 11 : 18 .
  6. ^ Mk 1:16,19; Mk 1 : 16,19; Mt 4:18,21; 마 4 : 18,21; Lk 5:7, 6:14 (In Luke, Andrew was presumably in the boats with his brother Simon.) Lk 5 : 7, 6:14 (누가 안드레는 아마도 그의 형제 시몬과 함께 배에 있었을 것입니다.)
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Sources Edit 소스 편집

Further reading Edit 더 읽기

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External links Edit 외부 링크


영어 원문 텍스트:
Matthew describes Jesus meeting James and John, also fishermen and brothers, very shortly after recruiting Simon and Andrew.
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