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철학

서양철학의 역사 -Bertrand Russell 1945년

by 이덕휴-dhleepaul 2021. 2. 12.

A History of Western Philosophy[a] is a 1945 book by the philosopher Bertrand Russell.

Western philosophy

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"History of Western philosophy" redirects here. For the 1945 book by Bertrand Russell, see A History of Western Philosophy.

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Western philosophy refers to the philosophical thought and work of the Western world. Historically, the term refers to the philosophical thinking of Western culture, beginning with the ancient Greek philosophy of the pre-Socratics. The word philosophy itself originated from the Ancient Greek philosophía (φιλοσοφία), literally, "the love of wisdom" (φιλεῖν phileîn, "to love" and σοφία sophía, "wisdom").

Contents

 

A survey of Western philosophy from the pre-Socratic philosophers to the early 20th century, it was criticised for Russell's over-generalization and omissions, particularly from the post-Cartesian period, but nevertheless became a popular and commercial success, and has remained in print from its first publication. 사회 이전의 철학자부터 20세기 초까지의 서양 철학을 조사한 결과, 러셀이 지나치게 일반화하고 생략한 점, 특히 카르트 이후의 시대부터 비판받았으나, 그럼에도 불구하고 대중적이고 상업적인 성공을 거두었고, 첫 출판부터 인쇄에 머물러 있다. When Russell was awarded the Nobel Prize for Literature in 1950, A History of Western Philosophy was cited as one of the books that won him the award. 러셀이 1950년 노벨 문학상을 받았을 때, 그에게 을 준 책 중 하나로 서양철학의 역사가 인용되었다. Its success provided Russell with financial security for the last part of his life. 그것의 성공은 러셀에게 생애 마지막 남은 기간 동안 재정적인 안정을 제공했다.

Contents

Background

The book was written during the Second World War, having its origins in a series of lectures on the history of philosophy that Russell gave at the Barnes Foundation in Philadelphia during 1941 and 1942.[1]이 책은 러셀이 1941년과 1942년 필라델피아 반스재단에서 연달아 행한 철학사 강의에서 기원을 담아 제2차 세계대전 때 쓴 것이다.[1] Much of the historical research was done by Russell's third wife Patricia. 역사 연구의 대부분은 러셀의 셋째 부인 패트리샤에 의해 이루어졌다. In 1943, Russell received an advance of $3000 from the publishers, and between 1943 and 1944 he wrote the book while living at Bryn Mawr College. 1943년 러셀은 출판사로부터 3000달러의 선금을 받았고, 1943년부터 1944년 사이에 브린 마워 대학에 살면서 이 책을 썼다. The book was published in 1945 in the United States and a year later in the UK. 이 책은 1945년 미국에서, 그리고 1년 후에 영국에서 출판되었다. It was re-set as a 'new edition' in 1961, but no new material was added. 1961년 '신판'으로 재설정되었으나, 새로운 소재는 추가되지 않았다. Corrections and minor revisions were made to printings of the British first edition and for 1961's new edition; no corrections seem to have been transferred to the American edition (even Spinoza's birth year remains wrong). 영국 초판 인쇄와 1961년 신판의 인쇄에 수정과 약간의 수정이 이루어졌다. 수정은 미국판으로 옮겨지지 않은 것 같다(스피노자의 출생연도조차 잘못된 것으로 남아 있다).

Summary

The work is divided into three books, each of which is subdivided into chapters; each chapter generally deals with a single philosopher, school of philosophy, or period of time.이 작품은 세 권의 책으로 나뉘는데, 각 장은 장으로 세분된다. 각 장은 일반적으로 단일 철학자, 철학의 학교, 또는 시간의 기간을 다룬다.

Ancient Philosophy

Catholic Philosophy

Modern Philosopy

Reception수신

A History of Western Philosophy received a mixed reception, especially from academic reviewers.서양철학의 역사는 특히 학계 평론가들로부터 엇갈린 평가를 받았다. Russell was somewhat dismayed at the reaction.[2] 러셀은 그 반응에 다소 당황했다.[2] Russell himself described the text as a work of social history, asking that it be treated in such a manner.[3] 러셀 자신은 그 본문을 사회사의 작품이라고 설명하면서, 그런 식으로 취급해 달라고 부탁했다.[3] Russell also stated: "I regarded the early part of my History of Western Philosophy as a history of culture, but in the later parts, where science becomes important, it is more difficult to fit into this framework. 러셀은 또 "나의 서양철학사 초기 부분을 문화의 역사로 여겼지만 과학이 중요해지는 후기 부분에서는 이 틀에 맞추기가 더 어렵다"고 말했다. I did my best, but I am not at all sure that I succeeded. 나는 최선을 다했지만, 내가 성공했는지 전혀 확신하지 못한다. I was sometimes accused by reviewers of writing not a true history but a biased account of the events that I arbitrarily chose to write of. 나는 가끔 평론가들로부터 내가 임의로 쓰기로 선택한 사건들에 대한 진실된 역사가 아닌 편향된 설명을 쓴다는 비난을 받기도 했다. But to my mind, a man without bias cannot write interesting history — if, indeed, such a man exists. 그러나 내 생각에는 편견이 없는 사람은 흥미로운 역사를 쓸 수 없다. 정말로 그런 사람이 존재한다면 말이다."[3] "[3]

In the Journal of the History of Ideas, the philosopher George Boas wrote that, "A History of Western Philosophy errs consistently in this respect.철학자조지 보아스사상사 저널에서 "서구철학의 역사는 이 점에서 일관된다. Its author never seems to be able to make up his mind whether he is writing history or polemic.... 이 책의 저자는 역사를 쓰고 있든, 장광설을 쓰든 결코 마음을 정하지 못하는 것 같다. [Its method] confers on philosophers who are dead and gone a kind of false contemporaneity which may make them seem important to the uninitiate. [Its method]는 죽은 철학자들과 사라진 철학자들에 대해 이야기하는데, 이는 철학자들이 자신들을 불특정 다수에게 중요하게 보이게 만들지도 모른다. But nevertheless it is a misreading of history."[4] 그러나 그럼에도 불구하고 그것은 역사의 오독이다."[4] In Isis, Leo Roberts wrote that while Russell was a deft and witty writer, A History of Western Philosophy was perhaps the worst of Russell's books. 이시스에서 레오 로버츠는 러셀이 능란하고 재치 있는 작가인 반면, 서양철학의 역사는 아마도 러셀의 책 중에서 최악이었을 것이라고 썼다. In his view, Russell was at his best when dealing with contemporary philosophy, and that in contrast "his treatment of ancient and medieval doctrines is nearly worthless."[5] A History of Western Philosophy was praised by physicists Albert Einstein and Erwin Schrödinger.[3][6] 그의 견해에 따르면, 러셀은 현대 철학을 다룰 때 전성기를 누렸고, 대조적으로 "고대와 중세의 교리에 대한 그의 대우는 거의 가치가 없다."[5]고 했다. 서양철학의 역사는 물리학자인 알버트 아인슈타인에르윈 슈뢰딩거에 의해 찬사를 받았다.[3][6]

The philosopher Frederick Copleston, writing in A History of Philosophy, described Russell's book as "unusually lively and entertaining", but added that Russell's "treatment of a number of important philosophers is both inadequate and misleading."철학자프레드릭 코플스턴은 "철학역사"에 러셀의 책을 "비정상적으로 활달하고 재미있다"고 묘사했지만, 러셀의 "여러 중요한 철학자들을 다루는 것은 부적절하고 오해의 소지가 있다"고 덧붙였다. He credited Russell with drawing attention to the logical side of Leibniz's philosophy, but questioned Russell's view that there is a sharp distinction between Leibniz's "popular philosophy" and his "esoteric doctrine".[7] 그는 러셀이 라이프니츠의 철학의 논리적인 측면에 주목한 것을 인정하면서도 라이프니츠의 '대중철학'과 그의 '소중철학' 사이에 뚜렷한 구분이 있다는 러셀의 견해에 의문을 제기했다.[7] The critic George Steiner, writing in Heidegger, described A History of Western Philosophy as "vulgar", noting that Russell omits any mention of Martin Heidegger.[8] 비평가 조지 스타이너하이데거에서 글을 쓰면서 러셀이 마틴 하이데거에 대한 언급을 생략한 에 주목하면서 서양철학의 역사를 "불가르"라고 묘사했다.[8] In Jon Stewart's anthology The Hegel Myths and Legends (1996), Russell's work is listed as a book that has propagated "myths" about Hegel.[9] 존 스튜어트의 《헤겔 신화와 전설》(1996년)에서 러셀의 작품은 헤겔에 대한 '신화'를 전파한 책으로 나열되어 있다.[9] Stephen Houlgate writes that Russell's claim that Hegel's doctrine of the state justifies any form of tyranny is ignorant.[10] 스티븐 홀게이트는 헤겔의 국가 교리가 어떤 형태의 폭정을 정당화한다는 러셀의 주장은 무지하다고 쓰고 있다.[10] The philosopher Roger Scruton, writing in A Short History of Modern Philosophy, described A History of Western Philosophy as elegantly written and witty, but faulted it for Russell's concentration on pre-Cartesian philosophy, lack of understanding of Immanuel Kant, and over-generalization and omissions.[11] 철학자인 로저 스크루튼은 <현대철학의 짧은 역사>에 "서양철학의 역사"를 우아하게 쓰고 재치있게 묘사했지만 러셀이 카르트 이전의 철학에 집중한 점, 임마누엘 칸트에 대한 이해 부족, 과도한 일반화와 생략을 탓했다.[11] The philosopher A. C. Grayling writes of the work that, "Parts of this famous book are sketchy ... 철학자 A. C. Grayling은 "이 유명한 책의 일부분은 스케치하기 때문에... in other respects it is a marvelously readable, magnificently sweeping survey of Western thought, distinctive for placing it informatively into its historical context. 다른 측면에서는 그것은 놀랍도록 읽을 수 있고, 훌륭하게 광범위한 서구 사상의 조사로서, 그것의 역사적 맥락에 유익하게 배치했다는 점에서 독특하다. Russell enjoyed writing it, and the enjoyment shows; his later remarks about it equally show that he was conscious of its shortcomings."[12] 러셀은 그것을 쓰는 것을 즐겼고, 그 즐거움 쇼도 즐겼다; 그것에 대한 그의 후기 발언은 그가 그것의 단점을 의식하고 있었다는 것을 똑같이 보여준다."[12]

See also참고 항목[[edit편집]]

Notes메모들[[edit편집]]

  1. ^^ Full title A History of Western Philosophy And Its Connection with Political and Social Circumstances from the Earliest Times to the Present Day – the indefinite article was deleted in the British editions.제목 A 서양철학의 역사 그리고 가장 이른 시대에서 오늘날까지의 정치사회적 상황과의 관련 - 영국판에서는 그 무기한 기사가 삭제되었다.

References참조[[edit편집]]

CitationsCitations[[edit편집]]

  1. ^^ Russell, B: "A History of Western Philosophy", page xi.러셀, B: "서양 철학의 역사" xi 페이지. Simon & Schuster, Inc., 1972 1972년 사이먼 앤 슈스터 주식회사
  2. ^^ Monk p. 296수도승로296번길
  3. ^ Jump up to: a b c^ 위로 이동: Russell, B: "The Autobiography of Bertrand Russell", Routledge, 2000러셀, B: "버트랜드 러셀의 자서전", 2000년 루틀리지,
  4. ^^ Boas, G: "Review of History of Western Philosophy", Journal of the History of Ideas, 8(1947): 117–123보아스, G: "서양 철학의 역사 고찰", 사상사 저널, 8 (1947) : 117–123
  5. ^^ Roberts, L: "Review of History of Western Philosophy", Isis, 38(1948): 268–270로버츠, L: "서양 철학의 역사 고찰", 이시스, 38 (1948) : 268–270
  6. ^^ Erwin Schrödinger (1996). 'Nature and the Greeks' and 'Science and Humanism'. Cambridge University Press. p. 4. ISBN 9780521575508.
  7. ^^ Copleston, Frederick (1994). A History of Philosophy Volume IV. Modern Philosophy: From Descartes to Leibniz. New York: Doubleday. pp. 270–272, 315. ISBN 0-385-47041-X.
  8. ^^ Steiner, George (1991). Martin Heidegger. Chicago: The University of Chicago Press. p. 4. ISBN 0-226-77232-2.
  9. ^^ Stewart, Jon, ed. (1996). The Hegel Myths and Legends. Evanston, Illinois: Northwestern University Press. p. 383. ISBN 0-8101-1301-5.
  10. ^^ Houlgate, Stephen; Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1998). The Hegel Reader. Oxford: Blackwell Publishers. p. 2. ISBN 0-631-20347-8.
  11. ^^ Scruton, R: "Short History of Modern Philosophy ", Routledge, 2001Scruton, R: "현대철학의 짧은 역사", Routrege, 2001
  12. ^^ Grayling, A. C.: "Russell: A Very Short Introduction (Very Short Introductions)", Oxford University Press, 2002A. C. 그레이링: "러셀: 아주 짧은 소개 (매우 짧은 소개)", 옥스포드 대학 출판부, 2002년

 

 

 

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