카톨릭 교회의 캐논 법
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Jurisprudence of 법학 의 Catholic canon law 가톨릭 캐논 법 |
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The canon law of the Catholic Church ( Latin : jus canonicum ) [1] is the system of laws and legal principles made and enforced by the hierarchical authorities of the Catholic Church to regulate its external organization and government and to order and direct the activities of Catholics toward the mission of the Church. 카톨릭 교회 ( 카톨릭 교회 : jus canonicum ) [1] 는 가톨릭 교회 의 위계 당국 이 외부 조직과 정부를 통제하고, 자신들의 활동을 지시하고 지시하기 위해 제정 된 법과 제도의 체계이다. 교회의 사명을 향한 가톨릭 신자들. [2] It was the first modern Western legal system [3] and is the oldest continuously functioning legal system in the West, [4] while the unique traditions of Oriental canon law govern the 23 Eastern Catholic particular churches sui iuris . [2] 그것은 서양에서 최초의 현대 서양 법률 시스템 이었고, 서양에서 가장 오래 지속 된 법률 시스템이었다. [4] 동방 교회 법 의 고유 한 전통이 동양 카톨릭 교회의 특수한 교회를 지배한다 .
Positive ecclesiastical laws, based directly or indirectly upon immutable divine law or natural law , derive formal authority in the case of universal laws from promulgation by the supreme legislator—the Supreme Pontiff —who possesses the totality of legislative, executive, and judicial power in his person, [5] while particular laws derive formal authority from promulgation by a legislator inferior to the supreme legislator, whether an ordinary or a delegated legislator. 불변의 신성한 법이나 자연법 에 직접 또는 간접적으로 기반을 둔 긍정적 인 교회법은 최고의 입법자 인 최고 교황에 의한 보편적 인 법의 경우 공식적 권위를 얻습니다. 최고 통치자 는 입법부, 집행부 및 사법부의 권력을 총체로 소유하고 있습니다 특정 법률은 일반의 또는 위임 된 의원이든 최고의 입법자보다 열등한 입법자가 공표함으로써 공식적인 권한을 부여합니다. The actual subject material of the canons is not just doctrinal or moral in nature, but all-encompassing of the human condition. 규범의 실제 주제는 본질적으로 교리 적이거나 도덕적 인 것이 아니라 인간 상태를 모두 포함합니다. It has all the ordinary elements of a mature legal system: [6] laws, courts, lawyers, judges, [6] a fully articulated legal code for the Latin Church [7] as well as a code for the Eastern Catholic Churches , [7] principles of legal interpretation , [8] and coercive penalties. 그것은 성숙한 법 제도의 모든 일반적인 요소를 가지고있다 : [6] 법률, 법원, 변호사, 판사, [6] 라틴 교회를 위한 명확하게 규정 된 법령 [7] , 동방 교회 의 규약 [ 7] 법적 해석의 원칙, [8] 그리고 강제적 인 처벌. [9] It lacks civilly-binding force in most secular jurisdictions. [9] 대부분의 세속적 인 관할권에있는 시민의 구속력이 결여된다. Those who are versed and skilled in canon law, and professors of canon law, are called canonists [10] (or colloquially, canon lawyers ). 캐논 법에 능통하고 숙련 된 사람, 캐논 법학 교수는 캐 노니 스 ( 캐논 주의자 ) 라고 불립니다 (또는 구어체로, 캐논 변호사 ). [11] Canon law as a sacred science is called canonistics . [11] 신성한 과학으로서의 캐논 법칙을 정경학 이라고합니다.
The jurisprudence of canon law is the complex of legal principles and traditions within which canon law operates, while the philosophy, theology, and fundamental theory of canon law are the areas of philosophical, theological, and legal scholarship dedicated to providing a theoretical basis for canon law as legal system and as true law. 캐논 법 의 법리학은 캐논 법 이 운영되는 법률 원칙과 전통의 복합체이며, 캐논 법의 철학, 신학 및 기본 이론은 캐논에 대한 이론적 근거를 제공하기 위해 헌신 된 철학, 신학 및 법학 분야의 영역입니다 법률을 법률 시스템 및 진정한 법률로 간주합니다.
Contents 내용
- 1 Definitions 1 정의
- 2 Sources of canon law 2 캐논 법의 출처
- 3 Legal history and codification 3 법률 역사 및 목록 화
- 4 Jurisprudence of canon law 4 캐논 법의 법리학
- 5 Philosophy, theology, and fundamental theory of canon law 5 철학, 신학, 그리고 캐논 법의 근본 이론
- 6 Canonistics, faculties, and institutes 6 Canonistics, 능력 및 학회
- 7 Related terms 7 관련 용어
- 8 Footnotes 8 각주
- 9 External links 9 외부 연결
Definitions [ edit ] 정의 [ 편집 ]
The term "canon law" ( jus canonicum ) was only regularly used from the twelfth century onwards. "캐논 법"( jus canonicum )이라는 용어는 12 세기부터 정기적으로 사용되었습니다. [12] The term jus ecclesiasticum , by contrast, referred to the secular law, whether imperial, royal, or feudal, that dealt with relations between the state and the Catholic Church. 대조적으로 주교회 (Jus ecclesiasticum )라는 용어는 국가와 카톨릭 교회 간의 관계를 다루는 제국주의, 왕족 또는 봉건제의 세속적 인 법을 언급했다. [12] The term corpus juris canonici was used to denote canon law as legal system beginning in the thirteenth century. [12] 기간 corpus juris canonici 는 법 제도를 13 세기부터 시작되는 법률로 나타 내기 위해 사용되었습니다. [13] [13]
Other terms sometimes used synonymously with jus canonicum include jus sacrum , jus ecclesiasticum , jus divinum , and jus pontificium . jus canonicum 과 동의어로 사용되는 다른 용어로는 jus sacrum , jus ecclesiasticum , jus divinum 및 jus pontificium이 있습니다. [14] [14]
Ecclesiastical positive law is the positive law that emanates from the legislative power of the Catholic Church in order to govern its members in accordance with the Gospel of Jesus Christ . 교회 양성법 은 예수 그리스도 의 복음 에 따라 회원들을 다스리기 위해 가톨릭 교회 의 입법권 으로부터 나오는 긍정적 인 법 입니다. [15] Fernando della Rocca used the term "ecclesiastical-positive law" in contradistinction to civil -positive law, in order to differentiate between the human legislators of church and state, all of which issue "positive law" in the normal sense. [15] 페르난도 델라 로카 (Fernando della Rocca)는 정상적인 의미에서 "긍정적 인 법"을 내놓은 인간 의회와 국회 의원을 구별하기 위해 민사 양대 법에 비례하여 "교회 양성 법"이라는 용어를 사용했다. [16] [16]
Examples of ecclesiastical positive law are fasting during the liturgical season of Lent , and religious workers (monks, nuns, etc.) requiring permission from their superiors to publish a book. 교회의 긍정적 인 법의 예는 사순절 전의 금식과 종교 교역자 (승려, 수녀 등)가 책을 출판 할 수 있도록 상급자의 허락을 필요로하는 것입니다. [15] [17] [15] [17]
Etymology of "canon" [ edit ] "캐논"의 어원학 [ 편집 ]
The word "canon" comes from the Greek kanon , which in its original usage denoted a straight rod, was later used for a measuring stick, and eventually came to mean a rule or norm. "캐논 (canon)"이라는 단어는 원래의 사용법에서 직선 막대로 표시된 그리스어 캐논에서 나 왔으며 나중에 측정 막대기로 사용되어 결국 규칙 또는 표준을 의미하게되었습니다. [18] In 325, when the first ecumenical council, Nicaea I , was held, kanon started to obtain the restricted juridical denotation of a law promulgated by a synod or ecumenical council , as well as that of an individual bishop. [18] 325 년 첫 번째 에큐메니칼 평의회 인 Nicaea I 가 개최되었을 때, kanon 은 개인 주교뿐만 아니라 대회 나 에큐메니칼 협의회에 의해 공포 된 법의 제한적인 법적 표시를 받기 시작했다. [18] [18]
Sources of canon law [ edit ] 캐논 법의 근원 [ 편집 ]
The term source or fountain of Canon Law ( fons juris canonici ) may be taken in a twofold sense : a) as the formal cause of the existence of a law, and in this sense we speak of the fontes essendi of canon law or lawgivers; 캐논 법 ( fons juris canonici )이라는 용어의 출처 또는 분수는 두 가지 의미로 취할 수 있습니다. a) 법의 존재에 대한 공식적인 원인으로서,이 의미에서 우리는 캐논 법 또는 법률가의 글꼴 에센디를 말합니다 . b) as the material channel through which laws are handed down and made known, and in this sense the sources are styled fontes cognoscendi , or depositaries, like sources of history. b) 법이 전해지는 물질의 통로로서,이 의미에서 원천은 역사의 근원과 같은 형태의 글꼴 또는 수탁자이다. [19] [19]
Fontes essendi [ edit ] 폰트 essendi [ 편집 ]
The fontes essendi ( Latin : "sources of being") include the following legislators: [19] 글꼴 에센디 ( 라틴어 : "존재의 원천")에는 다음과 같은 의원이 포함됩니다. [19]
- Jesus Christ, whom the Catholic Church believes to be her divine founder, is the original source of divine laws laid down chiefly in the Constitution of the Church, and next to Him the Apostles as lawgivers either of divine or human laws, viz.: as inspired or merely human instruments. 가톨릭 교회가 신성한 창시자라고 믿는 예수 그리스도는 주로 교회 헌법에 규정 된 신성한 법의 근원이며, 신의 또는 인간의 율법의 법률가로서 사도들 옆에 있습니다. 영감받은 것 또는 단지 인간의 악기. [19] [19]
- The Roman Pontiff, either alone or in unison with a general council, as endowed with the supreme and ordinary power of enacting laws for the universal church. 로마 교황은 혼자서 또는 총회와 조화를 이루어 보편 교회를위한 법을 제정하는 최고 권력과 평범한 권능을 부여 받았다. [19] [19]
- The Bishops for their respective districts, inasmuch as they are empowered to enact laws subordinate to common law; 상법에 종속 된 법을 제정 할 권한이있는 한, 각 지구의 주교들; [19] [19]
Customs, too, must be considered as a source of law, universal as well as particular. 관습 또한 특별하고 보편적 인 법률의 원천으로 간주되어야합니다. [19] [19]
Whether the natural law can be called a source of Canon Law depends on the formal declaration of the supreme authority and through determinationes ; 자연법이 Canon Law의 근원이라고 할 수 있는지 여부는 최고 권위의 공식 선언과 결정을 통해 결정됩니다 . for the natural law as such — its extent is very uncertain — cannot be called a homogeneous source of Canon Law except it has been declared such by the highest authority. 그것의 범위는 아주 불확실하다. 왜냐하면 그것은 최고 권위자에 의해 선언 된 것을 제외하고는 캐논 법의 균질 한 원천이라고 불릴 수 없다. [note 1] Besides its range being very uncertain, the rightfully called natural law is an objective sentiment, or a dictate of reason. [주 1] 그 범위가 매우 불확실 함을 제외하고, 합법적으로 불리는 자연법은 객관적인 정서 또는 이유의 지시이다. [19] [19]
Fontes cognoscendi [ edit ] 폰트 cognoscendi [ 편집 ]
The fontes cognoscendi ( Latin : "sources of knowing") are depositaries in which we find collected the laws enacted in the course of centuries. cognoscendi ( 라틴어 : "알고있는 출처")는 수세기 동안 제정 된 법률을 수집 한 수탁자입니다. They may also be considered as the channels through which the river and rivulets of legal enactment flow and are preserved. 또한 법 제정의 강과 개울이 흐르고 보존되는 통로로 간주 될 수 있습니다. They do not constitute the law as such, but rather point out where it may be found. 그들은 그러한 법률을 구성하는 것이 아니라 그것이 발견 될 수있는 곳을 지적합니다. Among these sources are Holy Scripture and the decrees of popes and councils ; 이 소식통들 중에는 성경과 교황과 평의회의 명령이 있습니다. also, in a measure, custom , inasmuch, namely, as it proves the existence and continuity of laws unwritten and perhaps forgotten. 또한, 법안의 존재와 연속성이 기록되지 않고 아마도 잊혀진 것을 입증함에 따라, 관례에 따라 , 그렇습니다. [19] [19]
Legal history and codification [ edit ] 법적인 역사 및 목록 화 [ 편집 ]
The Catholic Church has the oldest continuously functioning legal system in the West, [4] much later than Roman law but predating the evolution of modern European civil law traditions. 카톨릭 교회 는 서구에서 가장 오래 지속 된 법 체계를 가지고있다. 로마 법 보다는 훨씬 늦지 만 근대 유럽 시민법 전통의 진화에 앞서있다. What began with rules ("canons") adopted by the Apostles at the Council of Jerusalem in the first century has developed into a highly complex legal system encapsulating not just norms of the New Testament , but some elements of the Hebrew ( Old Testament ), Roman , Visigothic , Saxon , and Celtic legal traditions . 1 세기 에 예루살렘 공의회 에서 사도들이 채택한 규칙 ( "표준")에서 시작된 것은 신약의 규범뿐만 아니라 히브리어 ( 구약 )의 일부 요소를 캡슐화하는 매우 복잡한 법 체계로 발전했습니다. 로마 , Visigothic , 색슨 족 , 그리고 켈트족의 전통적 전통 . As many as 36 collections of canon law are known to have been brought into existence before 1150. [20] 캐논 법의 36 개 컬렉션이 1150 년 이전에 존재하게 된 것으로 알려져 있습니다. [20]
The history of Latin canon law can be divided into four periods: the jus antiquum , the jus novum , the jus novissimum and the Codex Iuris Canonici . 라틴어 캐논 법의 역사는 jus antiquum , jus novum , jus novissimum 및 Codex Iuris Canonici의 4 가지 기간으로 나눌 수 있습니다. [21] In relation to the Code, history can be divided into the jus vetus (all law before the Code) and the jus novum (the law of the Code, or jus codicis ). [21] 윤리 강령과 관련하여 역사는 윤리 강령 (윤리 강령 이전의 모든 법률)과 윤리 강령 (강령의 법칙 또는 윤리 강령)으로 구분할 수 있다. [21] [21]
The Oriental canon law of the Eastern Catholic Churches , which had developed some different disciplines and practices, underwent its own process of codification, resulting in the Codex Canonum Ecclesiarum Orientalium promulgated in 1990 by Pope John Paul II . 여러 다른 분야와 관행을 발전시킨 동방 교회 의 동방 정경법 은 자체의 성문화 과정을 거쳐 1990 년 교황 요한 바오로 2 세에 의해 공포 된 Codex Canonum Ecclesiarum Orientalium으로 귀결 되었다. [22] [22]
St. Raymond of Penyafort (1175–1275), a Spanish Dominican priest, is the patron saint of canonists, [4] due to his important contributions to canon law in codifying the Decretales Gregorii IX . 스페인어 도미니카 성직자 인 Penyafort (1175-1275) 의 St. Raymond는 Canonists의 수호 성인 이며 [4] Decretales Gregorii IX 를 성문화하는 데있어 캐논 법에 중요한 기여를 한 바있다 . Other saintly patrons include St. Ivo of Chartres and the Jesuit St. Robert Bellarmine . 신성한 후원자로 는 샤르트르의 성 이보 (Isvo of Chartres) 와 예수회 성 로버트 벨 마르 민 ( Jesuit St. Robert Bellarmine)이 있습니다. [ citation needed ] [ 표창장은 필요로했다 ]
Jus Antiquum [ edit ] Jus Antiquum [ 편집 ]
The period of canonical history known as the Jus Antiquum ("ancient law") extends from the foundation of the Church to the time of Gratian (mid-12th century). Jus Antiquum ( "고대 법")으로 알려진 정식 역사의 기간은 교회의 기초에서부터 Gratian (12 세기 중반)의 시대까지 확장됩니다. [21] [23] This period can be further divided into three periods: the time of the apostles to the death of Pope Gelasius I (AD 496), the end of the 5th century to the spurious collection of the 9th century, and the last up to the time of Gratian (mid-12th century). 이 기간은 세 기간으로 더 나뉠 수있다. 사도들이 교황 게라 시우스 1 세 (AD 496)의 죽음에 이른 시간, 5 세기말이 9 세기의 가짜 수집에 이르기까지, 그리고 마지막으로 그라 티안 시대 (12 세기 중반). [24] [24]
In the Early Church , the first canons were decreed by bishops united in " Ecumenical " councils (the Emperor summoning all of the known world's bishops to attend with at least the acknowledgement of the Bishop of Rome ) or "local" councils (bishops of a region or territory). 초대 교회 에서, 첫 번째 대명사는 " 에큐메니칼 "협의회 (알려진 로마 교황청 의 인정에 관한 모든 알려진 세계 주교를 소환하는 황제) 또는 "지역"협의회 ( 로마 주교의 지역 또는 지역). Over time, these canons were supplemented with decretals of the Bishops of Rome, which were responses to doubts or problems according to the maxim, " Roma locuta est, causa finita est " ("Rome has spoken, the case is closed"). 시간이 지남에 따라,이 공회는 로마의 주교의 교령 으로 보충되었다. 로마 교황청은 "로마가 말했고 사건은 폐쇄되었다. A common misconception, the Catholic Encyclopedia links this saying to St Augustine who actually said something quite different: " jam enim de hac causa duo concilia missa sunt ad sedem apostolicam; inde etiam rescripta venerunt; causa finita est " (which roughly translate to: "there are two councils, for now this matter as brought to the Apostolic See, whence also letters are come to pass, the case was finished") in response to the heretical Pelagianism of the time. 일반적인 오해 인 가톨릭 백과 사전은이 말을 실제로 세인트 아우구스누스누스 와 연결 시켰 는데 실제로 다른 말을 실제로했다 : " 잼 enim de hac causa duo concilia missil sunt ad sedem apostolicam; inde etiam rescripta venerunt; causa finita est "(대략 " 두 개의 협의회가 있는데, 지금은 사도좌로 가져온이 문제가 있는데, 언제 어디서든 편지가 전달되며, 사건은 끝났습니다. ") 당시의 이단 적 펠라기주의 에 대한 응답으로.
In the first millennium of the Roman Church , the canons of various ecumenical and local councils were supplemented with decretals of the popes ; 로마 교회 의 첫 번째 천년기에 다양한 에큐메니칼 및 지방 의회의 교리 에는 교황의 교령 이 보충되었다. these were gathered together into collections. 이들은 모음으로 모였다.
Jus Novum [ edit ] Jus Novum [ 편집 ]
The period of canonical history known as the Jus Novum ("new law") or middle period covers the time from Gratian to the Council of Trent (mid-12th century–16th century). Jus Novum ( "새 법") 또는 중간 기간으로 알려진 정식 역사의 기간은 Gratian 에서 Trent Council (12 세기 중반 -16 세기)에 이르는 시간을 포함합니다. [21] [23] [21] [23]
The spurious conciliar canons and papal decrees were gathered together into collections, both unofficial and official. 가짜 공의회와 교황령은 비공식적으로나 공무원으로 모여 컬렉션으로 만들었습니다. In the year 1000, there was no book that had attempted to summarized the whole body of canon law, to systematize it in whole or in part. 1000 년 동안 전체 또는 일부를 체계화하기 위해 전체적인 법을 요약하려고 시도한 책은 없었습니다. [25] The first truly systematic collection was assembled by the Camaldolese monk Gratian in the 11th century, commonly known as the Decretum Gratiani ("Gratian's Decree") but originally called The Concordance of Discordant Canons [26] ( Concordantia Discordantium Canonum ). [25] 최초의 진정한 체계적인 컬렉션은 11 세기에 Camaldolese 수도사 Gratian 에 의해 조립되었는데, 일반적으로 Decretum Gratiani ( "Gratian 's Decree")라고 불리지 만 불협화음의 일치 성 (Concordant of Discordant Canons) [26] ( Concordantia Discordantium Canonum ) 이라고 불렸다 . Before Gratian there was no "jurisprudence of canon law" (system of legal interpretation and principles). Gratian 앞에 "정경법의 법리학"(법률 해석과 원칙 체계)은 없었다. Gratian is the founder of canonical jurisprudence, which merits him the title "Father of Canon Law". Gratian은 캐논 법학의 창시자이며, 캐논 법학의 아버지 인 캐논 법의 아버지입니다. [27] Gratian also had an enormous influence on the history of natural law in his transmission of the ancient doctrines of natural law to Scholasticism . [27] Gratian은 또한 자연 법 의 역사에 스콜라 철학에 고대 법칙 을 전수 할 때 엄청난 영향을 미쳤다. [28] [28]
Canon law greatly increased from 1140 to 1234. After that it slowed down, except for the laws of local councils (an area of canon law in need of scholarship), and secular laws supplemented. 캐논 법은 1140 년에서 1234 년으로 크게 증가했습니다. 그 후, 지방 의회의 법 (장학금을 필요로하는 캐논 법의 영역)과 세법이 보완 된 것을 제외하고는 속도가 느려졌습니다. [29] In 1234 Pope Gregory IX promulgated the first official collection of canons, called the Decretalia Gregorii Noni or Liber Extra . [29] 1234 교황 Gregory IX 는 Decretalia Gregorii Noni 또는 Liber Extra 라고 불리는 대포의 첫 공식 모음집을 공포했다. This was followed by the Liber Sextus (1298) of Boniface VIII , the Clementines (1317) of Clement V , the Extravagantes Joannis XXII and the Extravagantes Communes , all of which followed the same structure as the Liber Extra . 이것은 Boniface VIII 의 Liber Sextus (1298), Clement V 의 Clementines (1317), Extravagantes Joannis XXII 및 Extravagantes Communes ( Liber Extra 와 동일한 구조를 따랐다)가 뒤를이었다. All these collections, with the Decretum Gratiani , are together referred to as the Corpus Juris Canonici . 이 컬렉션들은 Decretum Gratiani 와 함께 Corpus Juris Canonici 라고합니다. After the completion of the Corpus Juris Canonici , subsequent papal legislation was published in periodic volumes called Bullaria . 코퍼스 유리스 카 노니 니 (Corpus Juris Canonici) 가 완성 된 후 교황청 ( Bullaria) 이라는 정기 간행물에 교황 법안이 발간되었다.
In the thirteenth century, the Roman Church began to collect and organize its canon law, which after a millennium of development had become a complex and difficult system of interpretation and cross-referencing. 13 세기에 로마 교회는 천년 왕국의 개발이 해석과 상호 참조의 복잡하고 어려운 체제가 된 이후에 캐논 법을 수집하고 조직하기 시작했습니다. The official collections were the Liber Extra (1234) of Pope Gregory IX , the Liber Sextus (1298) of Boniface VIII and the Clementines (1317), prepared for Clement V but published by John XXII . 공식 컬렉션은 교황 그레고리오 9 세 의 Liber Extra (1234), Boniface VIII 의 Liber Sextus (1298), Clement V (Clement V )를 위해 준비된 Clementines (1317) 이었지만 John XXII가 출판했습니다. These were addressed to the universities by papal letters at the beginning of each collection, and these texts became textbooks for aspiring canon lawyers. 이것들은 각 수집의 시작 부분에 교황의 서신으로 대학에 보내졌으며,이 텍스트는 주목할만한 표준 변호사를위한 교과서가되었습니다. In 1582 a compilation was made of the Decretum, Extra, the Sext, the Clementines and the Extravagantes (that is, the decretals of the popes from Pope John XXII to Pope Sixtus IV ). 1582 년 Decretum, Extra, Sext, Clementines 및 Extravagantes ( 교황 요한 22 세 교황 식스 투스 4 세 교황의 교령)에 대한 편집이 이루어졌다.
Jus Novissimum [ edit ] 주니어 노니시 밋 ( Jus Novissimum) [ 편집 ]
The third canonical period, known as the Jus Novissimum ("newest law"), stretches from the Council of Trent [23] to the promulgation of the 1917 Code of Canon Law which took legal effect in 1918. [21] The start of the Jus Novissimum is not universally agreed upon, however. Jus Novissimum ( "최신 법")으로 알려진 세 번째 정식 기 기는 트렌트 협의회 ( The Trent Council) [23] 에서 1918 년 법적인 효과를 얻은 1917 년 캐논 법 (Canon Law of Canon Law) 의 공포 에 이른다 . 그러나 Jus Novissimum 은 보편적으로 합의되지 않았습니다. Dr. Edward N. Peters argues that the Jus Novissimum actually started with the Liber Extra of Gregory IX in 1234. [30] Edward N. Peters 박사 는 Jus Novissimum이 실제로 1234 년 Gregory IX 의 Liber Extra 로 시작했다고 주장합니다 .
Jus Codicis [ edit ] 주스 코디 시우스 [ 편집 ]
The fourth period of canonical history is that of the present day, initiated by the promulgation of the 1917 Code of Canon Law [21] on 27 May 1917. [31] 정식 역사의 네 번째시기는 1917 년 5 월 27 일 캐논 법 [19] 의 공포에 의해 시작된 오늘날의 역사이다. [31]
Benedict XV, in his bull of promulgation, refers to the motu proprio Arduum sane , which was issued by Pius X, March 17, 1904, and gave rise to the 1917 Code. 베네딕토 15 세는 공포의 말을 인용 해 1904 년 3 월 17 일 비오 10 세에 의해 발행 된 모투 소유주 인 Arduum sane을 언급하고 1917 년 법을 제정했다. [19] In that memorable pronouncement the late Pontiff stated the reasons which prompted him as the supreme Pastor of souls, who has the care of all the churches, to provide for a new codification of ecclesiastic laws, with a view " to put together with order and clearness all the laws of the Church thus far issued, removing all those that would be recognized as abrogated or obsolete, adapting others to the necessities of the times, and enacting new ones in conformity with the present needs." [19] 이 기억에 남는 선언문에서 교황은 교회의 모든 신자를 돌보는 영혼의 최고 목사로 그를 촉구 한 이유로 교회 규율에 관한 새로운 성문화를 제언했다. 질서 정연하고 명확한 교회의 모든 법을 폐지하거나 시대에 뒤 떨어진 것으로 인정할 모든 사람들을 제거하고 시대의 필요에 적응 시키며 현재의 필요에 부합하는 새로운 법을 제정한다. " [19] [19]
It is sometimes referred to as the Jus Codicis ("law of the code") or, in comparison with all law before it, the Jus Novum ("new law"). 그것은 때때로 Jus Codicis ( "코드의 법칙") 또는 이전의 모든 법률과 비교하여 Jus Novum ( "새로운 법")이라고도합니다. [21] From time to time, the Pontifical Council for Legislative Texts issues authentic interpretations regarding the code. [21] 교황청 입법 협의회 (Pontifical Council for Legislative Texts) 는 수시로 법규에 관한 진정한 해석을 제기합니다. The pope occasionally amends the text of the codes. 교황은 때로는 규범의 본문을 수정한다.
Pio-Benedictine law [ edit ] 피오 베네딕틴 법 [ 편집 ]
By the 19th century, the body of canonical legislation included some 10,000 norms. 19 세기까지, 정식 법안에는 약 10,000 개의 규범이 포함되었습니다. Many of these were difficult to reconcile with one another due to changes in circumstances and practice. 상황과 실천의 변화로 인해 이들 중 다수는 서로 화해하기가 어려웠습니다. The situation impelled Pope St. Pius X to order the creation of the first Code of Canon Law , a single volume of clearly stated laws. 이 상황은 Pope St. Pius X 에게 첫 번째 캐논 법 (Canon Law of Code) 법안을 명문화하기위한 것이 었습니다. Under the aegis of the Cardinal Pietro Gasparri , the Commission for the Codification of Canon Law was completed under Benedict XV , who promulgated the Code on 27 May 1917, [32] effective on 29 May 1918. [33] The work having been begun by Pius X , it was sometimes called the "Pio-Benedictine Code" but more often the 1917 Code to distinguish it from the later 1983 Code which replaced it. 추기경 피에트로 가스파리 (Pietro Gasparri ) 추기경은 1918 년 5 월 29 일에 법령을 공포 한 베네딕토 15 세 (Benedict XV )에 의해 캐논 법의 목록 작성을 완료했다. [32] 비오 10 세 , 때로는 "피오 베네딕틴 코드"라고 불렀지 만, 1917 년 코드 는 그것을 대체 한 1983 년 코드 와 구별하기가 더 자주 사용되었습니다. In its preparation, centuries of material was examined, scrutinized for authenticity by leading experts, and harmonized as much as possible with opposing canons and even other codes, from the Code of Justinian to the Napoleonic Code . 그 준비 과정에서 수세기에 걸친 자료가 유력한 전문가들에 의해 조사되고 정교하게 대립되었으며 유스 티 니아 의 법 (Code of Justinian Code) 에서 나폴레옹의 법 (Napoleonic Code)에 이르기까지 가능한 반대 방향의 대포 (canon) 및 다른 규범들과 조화를 이루었습니다.
Johanno-Pauline law [ edit ] 요한 노 폴린 법 [ 편집 ]
In the succeeding decades, some parts of the 1917 Code were retouched, especially under Pope Pius XII . 이후 수십 년 동안, 1917 년 법전의 일부분이 수정되었으며, 특히 교황 비오 12 세에 의해 수정되었습니다. In 1959, Pope John XXIII announced, together with his intention to call the Second Vatican Council a Synod of the Diocese of Rome, that the 1917 Code would be completely revised. 1959 년 교황 요한 23 세는 제 2 차 바티칸 공의회 를 로마 교구 총회 라고 부르려 는 의도와 함께 1917 년 법전이 완전히 개정 될 것이라고 발표했습니다. [34] [35] In 1963, the commission appointed to undertake the task decided to delay the project until the Council had been concluded. [34] [35] 1963 년에, 임무를 수행하기 위하여 임명 된 임무는 회의가 종결 될 때까지 계획 사업을 연기하는 것을 결정했다. After the Second Ecumenical Council of the Vatican (Vatican II) closed in 1965, it became apparent that the Code would need to be revised in light of the documents and theology of Vatican II. 제 2 차 바티칸 에큐메니칼 평의회 (바티칸 제 2 세)가 끝난 후, 바티칸 2 세의 문서와 신학에 비추어 본 강령을 개정해야한다는 것이 명백 해졌다. When work finally began, almost two decades of study and discussion on drafts of the various sections were needed before Pope John Paul II could promulgate the revised edition, which came into force on 27 November 1983, [36] having been promulgated via the apostolic constitution Sacrae Disciplinae Leges of 25 January 1983. Containing 1752 canons, [37] it is the law currently binding on the Latin Church . 마침내 작업이 시작되었을 때, 교황 요한 바오로 2 세가 1983 년 11 월 27 일에 발효 된 개정판을 공포하기 전에 여러 섹션의 초안에 관한 거의 20 년간의 연구와 토론이 필요했습니다. [36] 사도 헌법을 통해 공포되었습니다 Sacrae Disciplinae Leges of 1983. 1 월 25 일. 1752 개의 대원을 포함하여 [37] 그것은 현재 라틴 교회를 구속하는 법이다.
This edition is referred to as the 1983 Code of Canon Law to distinguish it from the 1917 Code . 이 판은 1917 년 규범 과 구별하기 위해 1983 년 캐논 법전 코드 라고합니다. Like the preceding edition, it applies to Roman Catholics of the Latin Church. 이전 판과 마찬가지로, 그것은 라틴 교회의 로마 카톨릭 교회에도 적용됩니다. [38] [38]
Oriental canon law [ edit ] 동양의 캐논 법 [ 편집 ]
Oriental canon law is the law of the 23 Catholic sui juris particular churches of the Eastern Catholic tradition. 동방 제국 법은 동방 가톨릭 전통의 특정 교회 인 23 카톨릭 수사법 의 법입니다. Oriental canon law includes both the common tradition among all Eastern Catholic Churches, now chiefly contained in the Code of Canons of the Eastern Churches , as well as to the particular law proper to each individual sui juris particular Eastern Catholic Church. 동방 제국 법은 모든 동방 카톨릭 교회들 사이의 공통된 전통을 포함하고 있으며, 현재 동방 교회 캐논 코드에 주로 포함되어있다. Originating with the canons of particular councils and the writings of the Eastern Church Fathers, oriental canon law developed in concert with Byzantine Roman laws , leading to the compilation of nomocanons. 특별한 평의회의 관례와 동방 교회 교부들의 저서들로 시작된 동양적 캐논 법은 비잔틴 로마의 법과 일치하여 개발되어 노노 코논의 편집을 이끌었다. Oriental canon law is distinguished from Latin canon law, which developed along a separate line in the remnants of the Western Roman Empire under the direct influence of the Roman Pontiff, and is now chiefly codified in the 1983 Code of Canon Law . 동방 통치 법은 로마 교황의 직접적인 영향을 받아 서양 제국 의 잔재에서 분리 된 선을 따라 발전한 라틴 정령법과 구별되며 1983 년 캐논 법전에 주로 편찬 되었다.
Nomocanons [ edit ] Nomocanons [ 편집 ]
A nomocanon (nomokanon) is a collection of ecclesiastical law , consisting of the elements from both the civil law (nomoi) and the canon law (kanones). 노노 카논 (nomokanon)은 민법 (nomoi)과 캐논 법 (kanones)의 요소로 구성된 교회법 의 모음입니다. Collections of this kind were found only in Eastern law. 이런 종류의 소장품은 동부 법에서만 발견되었습니다. The Greek Church has two principal nomocanonical collections, the "Nomocanon of John Scholasticus" of the sixth century and the "Nomocanon in 14 titles", which dates from the reign of the Byzantine Emperor Heraclius ( r . 610–641 ), made by fusion of the Collectio tripartita (collection of Justinian's imperial law) and "Canonic syntagma" (ecclesiastical canons). 그리스 교회는 6 세기의 "Nomocanon of John Scholasticus"와 "14 개의 제목에있는 Nomocanon"이라는 두 가지 주요 동식물 수집 물을 가지고 있는데, 이것은 융합에 의해 만들어진 비잔티움 황제 Heraclius ( r . 610-641 ) Collectio tripartita (Justinian의 제국 법률의 수집)와 "Canonic syntagma"(교회 Canons). The latter was long held in esteem and passed into the Russian Church, but it was by degrees supplanted by the "Nomocanon of Photios " in 883. Photius compiled systematically the canons of the East and amounts to a counterpart of Gratian in the West. 후자는 오랫동안 존중받으며 러시아 교회로 넘어 갔지만, 883 년에는 "Photos of Nomocanon of Photios "에 의해 대체되었다. Photius는 동양의 표준을 체계적으로 정리하고 서구의 Gratian에 상응한다. His 2-part collection, a chronological collection of synodal canons and his nomocanon revision with updated civil laws became a classical source of ancient canon law for the Greek Church. 그의 두 부분으로 된 소장품, 연대 기 술집의 연대기 수집과 업데이트 된 민법에 관한 노모 카논 개정은 그리스 교회에 대한 고대 정령의 고전적 근원이되었다. [39] [39]
Code of Canons of the Eastern Churches [ edit ] 동방 교회의 대포 (Canons of the Eastern Churches) 코드 [ 편집 ]
For Eastern Catholics two sections of Oriental canon law had already, under Pope Pius XII , been put in the form of short canons. 동방 가톨릭 교도들에게는 이미 동양 표준법 의 두 부분이 교황 비오 12 세 에 의해 짧은 대포 형태로 채택되었다. These parts were revised as part of the application of Pope John XXIII 's decision to carry out a general revision of the Church's canon law; 이 부분들은 교황 요한 23 세 의 교회 헌법 개정에 대한 일반 개정안을 시행하기로 한 결정의 일부로 개정되었다. as a result a distinct Code for members of the Eastern Catholic Churches came into effect for the first time on 1 October 1991 ( Apostolic Constitution Sacri Canones of 18 October 1990). 그 결과로 1991 년 10 월 1 일에 처음으로 동방 가톨릭 교회 회원들을위한 고유 한 강령이 발효되었다 (1990 년 10 월 18 일 사도 헌법 사크리 Canones ). The Code of Canons of the Eastern Churches , as it is called, differs from the Latin 1983 Code of Canon Law in matters where Eastern and Latin traditions diverge, such as terminology, discipline concerning hierarchical offices and administration of the sacraments. 동방 교회의 공의회 규정은 라틴어로 1983 년 법의 규범 과는 달리 동양과 라틴 전통이 서로 다른 용어, 계층 적 직무에 관한 규율, 성례전 관리와 관련하여 문제가있다.
Jurisprudence of canon law [ edit ] 법의 법학 [ 편집 ]
The institutions and practices of canon law paralleled the legal development of much of Europe, and consequently both modern civil law and common law [40] [41] bear the influences of canon law. 캐논 법의 제도와 관행은 유럽의 많은 법률 개발을 병행했으며, 결과적으로 현대 민법 과 관습법 둘 다 캐논 법의 영향을 받았다.
“[F]rom the days of Ethelbert onwards” (say, from the year 600), “English law was under the influence of so much of Roman law as had worked itself into the traditions of the Catholic Church.” [42] "에텔베르트 시대 이후 로마 교황청은 로마법의 영향을 받아 카톨릭 교회의 전통에 영향을 미쳤다.
Much of the legislative style was adapted from that of Roman Law [43] especially the Justinianic Corpus Juris Civilis . 입법 스타일의 대부분은 로마 법률 [43], 특히 Justinianic Corpus Juris Civilis 에서 채택되었다. [44] [45] After the 'fall' of the Roman Empire and up until the revival of Roman Law in the 11th century canon law served as the most important unifying force among the local systems in the Civil Law tradition. [44] [45] 로마 제국의 '몰락'이후 11 세기의 로마 법의 부활까지, 캐논 법은 민법의 전통에서 지역 제도들 중에서 가장 중요한 통일의 힘이되었다. [46] The Catholic Church developed the inquisitorial system in the Middle Ages. [46] 카톨릭 교회는 중세 시대의 종교 침례 체계 를 개발했다. [47] The canonists introduced into post-Roman Europe the concept of a higher law of ultimate justice , over and above the momentary law of the state. [47] 표준 주의자들은 포스트 로마 유럽에 국가의 순간적 법칙 이상의 궁극적 인 정의 의 상위 법칙 이라는 개념을 도입했다. [48] [48]
In one of his elaborate orations in the United States Senate Mr. Charles Sumner spoke of “the generous presumption of the common law in favor of the innocence of an accused person;” yet it must be admitted that such a presumption cannot be found in Anglo-Saxon law, where sometimes the presumption seems to have been the other way. 찰스 섬너 (Charles Sumner) 미국 상원 의원은 "피고인의 무죄를 찬성하는 관대 한 관행에 대한 관대 한 추정"이라고 말하면서 그런 앵글이 앵글로에서는 발견 될 수 없다는 점을 인정해야한다 - 때로는 추정이 반대 인 것처럼 보이는 - 색슨 법칙. And in a very recent case in the Supreme Court of the United States, the case of Coffin, 156 US 432, it is pointed out that this presumption was fully established in the Roman law, and was preserved in the canon law. 그리고 미국 대법원의 최근 사건 인 코핀 사건 (156 US 432)에 따르면,이 추정은 로마법에서 완전히 확립되었으며, 캐논 법에 보존되어 있다는 지적이 있습니다. [49] [49]
The primary canonical sources of law are the 1983 Code of Canon Law , [15] [50] the Code of Canons of the Eastern Churches , [50] and Pastor Bonus . 주요 정식 출처는 1983 년 캐논 법전 (Canon Law of Code ) [15] [50] 동방 교회 의 교회법 ( Canons of the Eastern Churches ) [50] 과 보너스 (Pastor Bonus) 입니다. [51] Other sources include apostolic constitutions , motibus propriis , particular law, and—with the approbation of the competent legislator— custom . [51] 다른 근원은 사도 헌법 , motibus propriis , 특정한 법률, 그리고 유능한 입법자 관례 의 approbation를 포함한다. A law must be promulgated for it to have legal effect. 법적 효력을 가지기 위해서는 법이 공표 되어야합니다. [52] A later and contrary law obrogates an earlier law. [52] 나중에 반박 하는 법은 이전 법을 폐지한다.
Canonists have formulated interpretive rules of law for the magisterial (non-legislatorial) interpretation of canonical laws . Canonists canonical law의 입헌 (비 입법) 해석을 위한 해석 규칙을 공식화 했다 . An authentic interpretation is an official interpretation of a statute issued by the statute's legislator , and has the force of law. 진정한 해석은 법령의 입법 기관이 발행 한 법령의 공식적인 해석이며 법의 효력이 있습니다. [53] [53]
Philosophy, theology, and fundamental theory of canon law [ edit ] 철학, 신학, 그리고 캐논 법의 근본 이론 [ 편집 ]
Although canonical jurisprudential theory generally follows the principles of Aristotelian - Thomistic legal philosophy , [4] Thomas Aquinas never explicitly discusses the place of canon law in his Treatise on Law [54] However, Aquinas himself was influenced by canon law. 정식 법학 이론은 일반적으로 아리스토텔레스 의 원칙을 따르지만, 토마스 아퀴나스 는 법에 관한 그의 논문에서 캐논 법의 위치를 명시 적으로 논의하지 않는다 . 그러나 아퀴나스 자신은 캐논 법에 영향을 받았다. [55] While many canonists apply the Thomistic definition of law ( lex ) to canon law without objection, some authors dispute the applicability of the Thomistic definition to canon law, arguing that its application would impoverish ecclesiology and corrupt the very supernatural end of canon law. [55] 많은 캐 노온 주의자들이 이의없이 법 규정 ( Thomistic law of lex )에 이의를 제기하는 반면, 일부 저자는 Thomistic 정의가 캐논 법의 응용 가능성이 교회법을 괴롭히고 캐논 법의 초자연적 인 종식을 부패시킬 것이라고 주장하면서 토마스주의 정의의 적용 가능성에 이의를 제기하고있다 . [56] [56]
In the decades following the Second Vatican Council , many canonists called for a more theological, rather than philosophical, conception of canon law, [57] acknowledging the "triple relationship between theology, philosophy, and canon law". 제 2 차 바티칸 공의회 (Second Vatican Council)에 이어 수십 년 동안, 많은 교회 주자들은 신학, 철학, 그리고 관습법 사이의 "삼중 적 관계"를 인정하면서, 캐논 법에 대한 철학적 개념이 아니라 신학 적 개념을 요구했다. [58] Some authors conceive of canon law as essentially theological and the discipline of canon law as a theological subdiscipline, [57] but Msgr. [58] 몇몇 저자는 신학 하부 조직으로 캐논 법칙의 근본적인 신학 그리고 분야로 캐논 법률을 생각한다, [57] 그러나 Msgr. Carlos José Errázuriz contends that "in a certain sense, all postconciliar canonical scholarship has shown a theological concern in the widest sense, that is, a tendency to determine more clearly the place of the juridical in the mystery of the Church." 카를로스 호세 Errázuriz는 "어떤 의미에서, 모든 사후 정식 장학금은 가장 넓은 의미에서 신학적인 관심을 보였다. 즉, 교회의 신비에있어 법의 위치를보다 명확하게 결정하는 경향이 있다고 주장했다. [57] [57]
The fundamental theory of canon law is a discipline covering the basis of canon law in the very nature of the church. 캐논 법의 기본 이론은 교회 본질 상 캐논 법의 기초를 다루는 규율입니다. [59] Fundamental theory is a newer discipline that takes as is object "the existence and nature of what is juridical in the Church of Jesus Christ ." [59] 근본 이론은 " 예수 그리스도 의 교회 에서 법인이 되는 것의 존재와 본성"을 반대하는 새로운 학문이다. [60] The discipline seeks to better explain the nature of law in the church and engages in theological discussions in post- conciliar Catholicism [61] and seeks to combat "postconciliar antijuridicism". 징계는 교회에서의 법의 본질을보다 잘 설명하고 공의회 이후의 카톨릭 신학 적 논의를 시도하며 "후기 친밀한 정신 이상주의"와의 전쟁을 모색한다. [62] [62]
Canonistics, faculties, and institutes [ edit ] Canonistics, 능력 및 학회 [ 편집 ]
The academic degrees in canon law are the JCB ( Juris Canonici Baccalaureatus , Bachelor of Canon Law, normally taken as a graduate degree), JCL ( Juris Canonici Licentiatus , Licentiate of Canon Law ) and the JCD ( Juris Canonici Doctor , Doctor of Canon Law ), and those with a JCL or higher are usually called "canonists" or "canon lawyers". 캐논 법학의 학사 학위 는 JCB ( Juris Canonici Baccalaureatus , 일반적으로 대학원 학위를 취득한 캐논 법학 학사), JCL ( 캐논 법 의 출제자), JCD ( 캐논 법학 박사 , Juris Canonici 박사 ), JCL 이상인 사람들은 일반적으로 "캐 노니 스트"또는 "캐논 변호사"라고합니다. Because of its specialized nature, advanced degrees in civil law or theology are normal prerequisites for the study of canon law. 그것의 전문 성격 때문에, 민법 또는 신학에있는 고급 학위는 Canon 법률의 학문을위한 정상적인 전제 조건이다. Canon law as a field is called Canonistics . 필드로서의 캐논 법칙을 캐 노니스틱 (Canonistics )이라고 합니다 .
Canon law and Church office [ edit ] 캐논 법과 교회 사무실 [ 편집 ]
Under the 1983 Code of Canon Law , all seminary students are required to take courses in canon law. 1983 년 캐논 법 (Canon Law of Code) 법에 의거하여 , 모든 신학교 학생들은 캐논 법 (Canon Law )을 수강해야합니다. [63] Some ecclesiastical officials are required to have the doctorate ( JCD ) or at least the licentiate ( JCL ) in canon law in order to fulfill their functions: judicial vicars; [63] 어떤 교회 공무원은 그들의 기능을 수행하기 위해 캐논 법에서 박사 학위 ( JCD ) 또는 적어도 유치원 ( JCL )을 갖춰야한다. [64] judges; 판사; [65] promoters of justice; [65] 정의 발기인; [66] defenders of the bond; [66] 유대의 변호인; [66] canonical advocates. [66] 정식 옹호자. [67] In addition, vicars general and episcopal vicars are to be doctors, or at least licensed in canon law or theology. [67] 또한, 비구니 총독 과 감독 비서는 의사가되어야하며, 적어도 캐논 법이나 신학에서는 허가를 받아야한다. [68] Ordinarily, bishops are to have an advanced degree (doctorate or at least licentiate) in scripture, theology, or canon law . [68] 일반적으로 주교는 경전, 신학 또는 정경법 에서 상급 (박사 학위 또는 적어도 징계)을 받아야한다. [69] [69]
Faculties and institutes of canon law [ edit ] 캐논 법의 학부 및 연구소 [ 편집 ]
Related terms [ edit ] 관련 용어 [ 편집 ]
Footnotes [ edit ] 각주 [ 편집 ]
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Bibliography [ edit ] 참고 문헌 [ 편집 ]
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Notes [ edit ] 노트 [ 편집 ]
External links [ edit ] 외부 링크 [ 편집 ]
Wikisource has the text of the 1913 Catholic Encyclopedia article Canon Law . 위키 문헌 에는 1913 년 카톨릭 백과 사전 기사 Canon Law 의 텍스트가 있습니다. |
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- Canon Law Wiki (Notes, Commentary, Discussion, Papers & Bibliography on Canon Law) Canon Law Wiki (주, 해설, 토론, 캐논 법에 대한 논문 및 서지)
Texts and translations of Codes of Canon Law [ edit ] 캐논 법전 코드의 텍스트 및 번역 [ 편집 ]
With referenced concordances 참조 된 일치어 포함
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- Code of Canon Law (1983) (Translation by the Canon Law Society of Great Britain and Ireland, assisted by the Canon Law Society of Australia and New Zealand and the Canadian Canon Law Society) Canon Law of Code (1983) (영국과 아일랜드 캐논 법학회 번역, 캐논 법학회, 캐나다 캐논 법학회 지원)
- Codex canonum ecclesiarum orientalium (1990) (in Latin) Codex canonum ecclesiarum orientalium (1990) (라틴어)
- "Code of canons of Oriental Churchs" (1990) (Translation by Canon Law Society of America) "동양 교회의 표준 규범"(1990) (미국 캐논 법학회 번역)
- Codex Iuris Canonici (1917) (in Latin) (Abrogated by 1983 Code of Canon Law) Codex Iuris Canonici (1917) (라틴어) (1983 년 캐논 법전 규칙 폐지)
Without concordances 일치하지 않고
- Code de 1917 (in French) (Abrogated by 1983 Code of Canon Law) 1917 년 코드 (프랑스어) (1983 년 캐논 법의 규정에 의해 폐기 됨)
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